Dårlig anmeldelse af Spiderman
Fra : Jakob Thusgaard

Dato : 26-06-02 07:39

Hej Group,

Når jeg læser en anmeldelse, som den af Spiderman, skrevet af Kim Foss, JP,
bliver jeg en anelse harm (Se den på
http://www.jp.dk/kultur/advsog/artikel:aid=1302944/ ).

Det kan ikke passe, at man som biografgænger og læser af JP skal kende en
vigtig del af filmen inden man går ind og ser filmen. Hvad er meningen?

En filmanmelders rolle er vel at beskrive sin opfattelse af filmen uden også
at beskrive handlingen. Beskriver man handlingen har man jo ikke blot rådet
eller frarådet sin læser at se en bestemt film - man har også afsløret
handlingen.

Det burde bestemt være forbudt område!!

Øv. Nu havde jeg ellers lige glædet mig til at se filmen selv...

Jakob

Fra : kiepete

Dato : 26-06-02 09:54

Øhh... Nu er det jo sådan at de fleste filmanmeldelser indeholder en
synopsis af filmens handling, og jeg har da meget svært ved at se at Kim
Foss laver nogen spoilere i sin anmeldelse.

Hvor er det helt præcis du mener han spoiler?

Filmen som sådan er IMHO dårlig, så hvis du mener at du allerede nu har fået
spoleret din filmoplevelse, så spar dog de penge, for Spiderman ville jeg på
ingen måde ofre 50 - 70 kroner på at se...

Ha' en god dag...

Peter K

Jakob Thusgaard <jakob@thusgaard.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d196132$1_2@news.vo.lu...

Fra : Jakob Thusgaard

Dato : 27-06-02 18:42

Der er ikke nogen tvivl om, at de sidste linjer i anmeldelsen er en klar
spoiler.

Det er klart, at det udelukkende er de sidste linjer i anmeldelsen jeg
hæfter mig ved, men det skyldes også, at forholdet mellem Mary Jane og Peter
Parker/Spiderman har så stor indflydelse på Spiderman's udvikling, at man da
ikke bare kan afsløre, hvor langt deres forhold kommer i filmen...

/Jakob

Fra : Jacob Holm Jorgensen

Dato : 26-06-02 10:03

Jakob Thusgaard wrote:

> [...]
> handlingen.
>
> Det burde bestemt være forbudt område!!
>
> Øv. Nu havde jeg ellers lige glædet mig til at se filmen selv...

Kan på sin vis godt se din overordnede pointe (har ikke læst
anmeldelsen), men hvis det er en film du virkelig glæder dig til at se,
hvorfor så ødelægge det ved overhovedet at læse en anmeldelse?

Mvh. Jacob.

Fra : Jakob Thusgaard

Dato : 27-06-02 18:43

Fordi jeg da interesserer mig for om filmen nu virkelig er værd at se og
samler andres indtryk op til, at jeg endelig selv ser filmen.

Så har jeg mulighed for bagefter at drage mine egne konklusioner. Det er nu
engang sådan jeg gør det...

/Jakob

Fra : Per K

Dato : 26-06-02 12:32

"Jakob Thusgaard" <jakob@thusgaard.com> skrev i en meddelelse
> Hej Group,
>
> Når jeg læser en anmeldelse, som den af Spiderman, skrevet af Kim Foss,
> [...]
No spoilers hos ham, det kaldes en synopsis, da de vitale dele ikke bliver
afsløret.
Men at betale 70kr for at komme ind og se en film der er så dårlig som den
ville
jeg bestemt ikke. Har set den på promo DVD, og jeg sad rent ud sagt og
røv kedede mig flere steder i filmen.
Specielt da han.... neeej jeg skal nok tige stille

Venligst Per

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 26-06-02 13:13

On Wed, 26 Jun 2002 13:32:03 +0200, "Per K" <persen1@NONOyahoo.dk>
wrote:

> [...]
>røv kedede mig flere steder i filmen.
>Specielt da han.... neeej jeg skal nok tige stille

Det er altså underligt med den film?
Der er mange film jeg kan forstå folk bliver delt i to lejre (Trier!),
men hvofor Spiderman?
Jeg synes den er hamrende fed og holder hele vejen.
Og sådan synes jeg folks mening er: enten kanon eller sucks.
Mystiks syns jeg?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : zcully

Dato : 26-06-02 16:21

Hørt hørt hørt
En KANON film.....

/Zcully

Fra : Per K

Dato : 26-06-02 19:30

> [...]
> Jeg synes den er hamrende fed og holder hele vejen.
> Og sådan synes jeg folks mening er: enten kanon eller sucks.

Folk har bare ikke samme smag når det drejer sig om Spiderman filmen.
Også kun godt, hvis alle folk nu havde samme smag, ville det dælme være
kedeligt.

Venligst Per

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 26-06-02 23:31

On Wed, 26 Jun 2002 20:29:41 +0200, "Per K" <persen1@NONOyahoo.dk>
wrote:

>Folk har bare ikke samme smag når det drejer sig om Spiderman filmen.
>Også kun godt, hvis alle folk nu havde samme smag, ville det dælme være
>kedeligt.

Enig, men så "plejer" folk at være lunkne eller syns den er kanon. Jeg
er såmænd meget undrende over at så mange rakker den ned.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Martin Andersen

Dato : 27-06-02 06:50

> Enig, men så "plejer" folk at være lunkne eller syns den er kanon. Jeg
> er såmænd meget undrende over at så mange rakker den ned.

Nogle folk kan bare ikke li film baseret på tegneserier, men det KAN JEG.
Glæder mig allerede til DareDevil og Hulk næste år + X-Men 2.

Spiderman er utrolig flot teknisk, og Sam Raimi (syntes jeg) og
manuskripforfatteren har lavet en god handling

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-06-02 23:29

Per K escribió

> No spoilers hos ham, det kaldes en synopsis, da de vitale dele ikke
> bliver afsl›ret.

Har du læst den sidste linie i anmeldelsen? Det vil jeg kalde en kraftig
spoiler.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jakob Thusgaard

Dato : 27-06-02 18:41

Det er klart, at det udelukkende er den sidste linje i anmeldelsen jeg

Fra : Jakob Thusgaard

Dato : 27-06-02 18:43

Fra : Daniel C

Dato : 28-06-02 15:35

Jeg syntes det er utroligt at 1 anmelder kan skaffe sådan en ordentlig
diskussion i gang, jeg mener! der er en mand i "USA" eller hvor han nu
kommer fra, der har fået den ide at lave en tegneserie om til en film, og
manden gør jo et godt arbejde åbentbart, ellers var der jo ikke så mange der
ville have set den! men dem der ikke kan lide dem syntes at den er " Dårlig
lavet eller, handlingen er noget Lo.. men sådan er det lev med det! Bare en
reminder! Daniel C!

Fra : @ndersson

Dato : 30-06-02 13:13

"Daniel C" <oleogsus@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Dårlig
> lavet eller, handlingen er noget Lo.. men sådan er det lev med det! Bare

Efter at have læst alle indlæg, undrer det mig... Spiderman er en rigtig
godt lavet, tegneseriefilm med fed underholdning.. Den underholder hele
vejen igennem. Jeg har set den, og da den startede var jeg lidt "bekymret"
for at der ville være en for lang indledning til hvordan han blev
spiderman.. Men hurra det var genialt afpasser og de fik "puttet" alle de
små ting ind som man behøver for at kende Peter Parker som person på en ikke
kedelig måde...
Hvis man går ind og ser Spiderman for at have noget dybt med hjem, så har
man vist ikke lige fanget at den handler om en mand (menneske) med
"super-edderkoppe-egenskaber" der kan tåle at blive slået i hovdet med en
buldozer uden at tage skade.. Det er altså en film der ikke skal stilles for
mange spørgsmål ved..
Spiderman er en_fed_tegneserie_film der holder og underholder hele vejen
hjem..

--
Hilsen Andy 2630

Når solen skinner er jeg helst ude at sejle www.brondbyhavn.dk/