Titel: Islandsk "western" med vikinger
Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-06-02 02:35

Denne her skulle være lettere. En islandsk film der foregår i
vikingetiden, hvori folk hyppigt slår hinanden ihjel med nogle
underlige kasteknive, der ikke har noget skaft men i stedet sådan
en ring som man stikker en finger ind i, og så kaster man den.
Der var mange der blev slået ihjel i filmen, og den endte vist-
nok lidt sørgeligt. Såvidt jeg husker omtalte speakeren filmen
som en "islandsk western".

Jeg så den i slutningen af 80'erne, den var ret ny.

--
Peter Knutsen

Fra : Jakob Thusgaard

Dato : 26-06-02 07:47

Hej Peter,

Du har nok set 'Hrafninn flýgur' også kendt som 'Revenge of the Barbarians'.
Find flere detaljer på http://us.imdb.com/Details?0087432.

Filmen er fra 1984.

Mvh,

Jakob

Fra : Troels

Dato : 26-06-02 16:06

også kendt som "Ravnen flyver" på dansk

Troels

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-06-02 04:51

Jakob Thusgaard wrote:

> Hej Peter,
>
> Du har nok set 'Hrafninn flýgur' også kendt som 'Revenge of the Barbarians'.
> Find flere detaljer på http://us.imdb.com/Details?0087432.

Ifølge omtalen handler det om noget plyndring, hvilket ikke er
som jeg husker filmen, men lidt længere nede står der noget
om knivkast, så det må være den, eftersom der fløj uforholds-
mæssigt mange knive gennem luften i den film.

Tak!

--
Peter Knutsen

Fra : NPS

Dato : 27-06-02 10:03

er der nogen der ved hvor eventuelt kan købe filmen.

MVH

NPS