Er min PC for gammel?
Fra : Jasper Norman

Dato : 25-06-02 22:45

Hej. Jeg overvejer at købe et Gforce4 kort til min PC. Det er en gammel
Cel450, 256 Mb ram. Den kører godt med et TNT2 kort (jaja, jeg véd godt at
hér i gruppen er min refresh rate håbløs.) Nå, men mit spørgsmål er, om
PC´en simpelt hen er for svag til at trække et nyt Gforce4 kort?

mvh

Jasper

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-06-02 09:00

"Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> skrev:
> [...]
> godt med et TNT2 kort.
> Nå, men mit spørgsmål er, om PC´en simpelt hen er
> for svag til at trække et nyt Gforce4 kort?

Det vil jeg mene, køb et billigt GF2 af en eller anden
art og opgrader så din processor og bundkort
istedet.

Mvh.
Mikael

Fra : Tinky Winky

Dato : 26-06-02 09:51

> [...]
> hér i gruppen er min refresh rate håbløs.) Nå, men mit spørgsmål er, om
> PC´en simpelt hen er for svag til at trække et nyt Gforce4 kort?

For samme pris kunne du sagtens få en AMD Athlon XP CPU og et tilhørende
bundkort med indbygget lyd- og netkort, K7S5A. Det ville jeg starte med.

Så kunne du evt. også købe et billigere grafikkort. Et GF2Ti eller et
GF4MX420 kan fås få knap 700 kr. Eller et GF3Ti200 kan fås for knap 900 kr.

Fra : Martin K

Dato : 26-06-02 10:10

Tinky Winky wrote:
> For samme pris kunne du sagtens få en AMD Athlon XP CPU og et
> tilhørende bundkort med indbygget lyd- og netkort, K7S5A. Det ville
> jeg starte med.
Dette ser jeg klart som det bedste og mest tidsvarende løsning, forudsat at
Jasper har et ATX-kabinet med en 300 W PSU!

> Så kunne du evt. også købe et billigere grafikkort. Et GF2Ti eller et
> GF4MX420 kan fås få knap 700 kr. Eller et GF3Ti200 kan fås for knap
> 900 kr.
Her vil jeg så mene at man endten skal se på et GF2TI (har selv et sådant
med 64 Mb DDR), eller et GF3Ti200. Et GF4MX420 kører så vidt jeg er
orienteret kun med SD-ram, og det betyder meget for performance

--
Martin K