tælle ens felter i et array henter fra mys~
Fra : DUdsen

Dato : 25-06-02 19:35

Jeg sidder med en database fuld af data jeg gerne vil have lavet
lidt statestik på data kommer fra et log script
databasen ser ca sådan ud
+---------------+--------------+
| Field | Type |
+---------------+--------------+
| id | int(11) |
| ip | varchar(15) |
| hvorfra | varchar(200) |
| uri | varchar(100) |
| sti_og_finavn | varchar(100) |
| tid | datetime |
+---------------+--------------+
--
Daniel Udsen <dudsen@gjk.dk>
Køer er gudommlige www.koen.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-06-02 19:40

On Tue, 25 Jun 2002 20:34:33 +0200
DUdsen <dudsen@gjk.dk> wrote:
> Jeg sidder med en database fuld af data jeg gerne vil have lavet
> lidt statestik på data kommer fra et log script
> databasen ser ca sådan ud
> +---------------+--------------+
> | Field | Type |
> +---------------+--------------+
> | id | int(11) |
> | ip | varchar(15) |
> | hvorfra | varchar(200) |
> | uri | varchar(100) |
> | sti_og_finavn | varchar(100) |
> | tid | datetime |
> +---------------+--------------+

$sql = mysql_query("select * from tabel);
$antal = mysql_num_rows($sql);

det er vel egenligt det.

--
Kim Schulz - Freelance Development | It is better never to have
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | been born. But who among us

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-06-02 21:22

On Tue, 25 Jun 2002 20:39:48 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>$sql = mysql_query("select * from tabel);
>$antal = mysql_num_rows($sql);

Det kan selvfølgelig være, tabellen ikke indeholder så meget, men blot
for en god ordens skyld (når nu usenet-indlæg bliver arkiveret):

$sql = mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM tabel);
$antal = mysql_result($sql,0);

(dertil kan man selvfølgelig hælde noget fejlhåndtering på; min pointe
går mere på selve SQL'en)

Husk at ALT i den tabel ellers bliver gemt i hukommelsen til ære for
PHP for evt. efterfølgende brug, indtil scriptet afslutter.

--
- Peter Brodersen

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 25-06-02 21:56

> Det kan selvfølgelig være, tabellen ikke indeholder så meget, men blot
> for en god ordens skyld (når nu usenet-indlæg bliver arkiveret):

Han skriver jo at databasen er fuld af data. :)

--
Mvh, Kristian Risager Larsen - http://kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk
"Der er 10 slags mennesker. Dem der kan binære tal og dem der ikke kan."

Fra : DUdsen

Dato : 26-06-02 15:02

Kim Schulz wrote:

> $sql = mysql_query("select * from tabel);
> $antal = mysql_num_rows($sql);
>
> det er vel egenligt det.

det kunne jeg ligeså godt gøre fra direkte i databasen det jeg
egentligt vil have den til at gøre er at kighe på felterne og
feks se hvor mange forskellige tekster der er indsat i browser
feltet osv.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 26-06-02 15:54

DUdsen <dudsen@gjk.dk> wrote in news:1025100106.524795
@kalvebod.groenjord.dk:

> det kunne jeg liges† godt g›re fra direkte i databasen det jeg
> egentligt vil have den til at g›re er at kighe p† felterne og
> feks se hvor mange forskellige tekster der er indsat i browser
> feltet osv.

øhh... hvis jeg har forstået spørgsmålet korrekt:
   SELECT DISTINCT felt FROM tabel?

Eller også kan du hælde hele felt-kolonnen ud i et array og så kalde
array_unique()
   http://www.php.net/manual/en/function.array-unique.php

Mvh.
/Thomas