/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
FrontPage
#NavnPoint
molokyle 3730
bentjuul 3355
BjarneD 2776
dk 1515
emesen 1490
strarup 1480
catbody 1241
brokke44 1160
er_du_klog 1052
10  PARKENSS 1050
base target="???"
Fra : Is


Dato : 25-06-02 18:08

Hej
Jeg arbejder på en side med farmes !
hvad skriver man her:

base target="???"

er det navnet på den "fram" hvor siden normalt åbnes i ??

--
Med venlig hilsen
Erik Isager




 
 
Knud Gert Ellentoft (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 25-06-02 18:27

Tue, 25 Jun 2002 19:08:12 +0200, skrev "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk>:

>base target="???"
>
>er det navnet på den "fram" hvor siden normalt åbnes i ?

Ja, og alle links vil åbne i den pågældende frame, medmindre du
sætter en speciel target for links, der evt. ikke skal.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Is (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Is


Dato : 25-06-02 18:34

> Ja, og alle links vil åbne i den pågældende frame, medmindre du
> sætter en speciel target for links, der evt. ikke skal.
---
Det forstår jeg ikke helt hvad du mener ?

--
Med venlig hilsen
Erik Isager




Arne H. Wilstrup (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 25-06-02 19:08


"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:afa9ft$bcr$1@sunsite.dk...
> > Ja, og alle links vil åbne i den pågældende frame, medmindre du
> > sætter en speciel target for links, der evt. ikke skal.
> ---
> Det forstår jeg ikke helt hvad du mener ?

hvis du f.eks. vil åbne et billede i en ramme og et andet billede i en
anden ramme, så har du mulighed for at tilkendegive dette med specielle
"targets" (= mål) -

--
ahw



Knud Gert Ellentoft (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 25-06-02 19:48

Tue, 25 Jun 2002 19:34:12 +0200, skrev "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk>:

>Det forstår jeg ikke helt hvad du mener ?

Normalt vil du åbne alle links i f.eks. højre vindue/ramme, der
hedder main, så bruger du <base target="_main"> i head.

Så vil alle links på siden åbne i mainvindue.

Har du så enkelte links, der f.eks. skal åbne i et nyt vindue, så
sætter du target="_blank" til sidst i linket.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Is (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Is


Dato : 25-06-02 21:22


>
> Normalt vil du åbne alle links i f.eks. højre vindue/ramme, der
> hedder main, så bruger du <base target="_main"> i head.
>
> Så vil alle links på siden åbne i mainvindue.
>
> Har du så enkelte links, der f.eks. skal åbne i et nyt vindue, så
> sætter du target="_blank" til sidst i linket.
----
mit eks:
Jeg har delt min op i 4
toplogo, top, menu, og main !
jeg har nu en side med logo, som jeg ønsker placert i "toplogo" så skriver
jeg vel i den side med logoet :
<base target="toplogo">
og den side der hører til i "top"
<base target="top">
???

jeg har lige kigget lidt mere på mit: "Frames page HTML" der er noget mere
jeg ikke ved hvad er, og hvor det kommer fra ! ( se nederst )

frame name="bannerlogo" ! hvad er det navnet på ??
noresize target="indhold" ! hvad er det navnet på, og hvad betyder
noresize??

src="????.htm" ! det må være navnet på "feltet i frames"

---
</head>

<frameset framespacing="0" border="0" rows="115,*" frameborder="0">
<frameset cols="167,50%">
<frame name="bannerlogo" scrolling="no" noresize target="indhold"
src="toplogo.htm" marginwidth="0" marginheight="10">
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold"
src="top.htm">
</frameset>
<frameset cols="167,*">
<frame name="indhold" target="hovedramme" src="menu.htm"
scrolling="auto" noresize>
<frame name="hovedramme" src="main.htm" scrolling="auto" target="_self">
</frameset>
<noframes>
<body>
---
klippet fra siden http://www.dch-haslev.dk/dchindex.htm

--
Med venlig hilsen
Erik Isager




Camilla Scharff (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 25-06-02 22:42

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev...
> mit eks:
> Jeg har delt min op i 4
> toplogo, top, menu, og main !
> jeg har nu en side med logo, som jeg ønsker placert i "toplogo" så
skriver
> jeg vel i den side med logoet :
> <base target="toplogo">
> og den side der hører til i "top"
> <base target="top">
> ???

Der er nogle helt generelle navne, som fungerer uanset hvad man ellers har
kaldt sine framesider - og de er:
target="_main" - som betyder, at den åbnede side kommer frem i main-framen
target="_top" - som betyder, at den åbnede side vil fylde hele skærmen
target="_blank" - som gør, at den åbnede side kommer i nyt vindue
target="_self" - som åbner ny side i den frame, hvor linket er placeret

Derudover kan man også angive framenavnene på ens egne frames - altså, hvis
jeg har en frame side, der hedder camilla, så kan jeg skrive
target="camilla", og så skulle det komme frem i den...

Base target="...." placeres mellem <head> og </head>, og er standard-target
for alle links i den pågældende ramme - og derudover kan man lave specifikt
target på enkelte links, hvis der er et par stykker, der åbne i andre
frames/nyt vindue end hovedparten af linksene.

> jeg har lige kigget lidt mere på mit: "Frames page HTML" der er noget
mere
> jeg ikke ved hvad er, og hvor det kommer fra ! ( se nederst )
>
> frame name="bannerlogo" ! hvad er det navnet på ??
> noresize target="indhold" ! hvad er det navnet på, og hvad betyder
> noresize??

Frame navnene er nogle, Front Page "finder" på - det er at sammenligne med
en beskrivelse af, hvad det er for en frame - bannerframen sidder i toppen,
indhold er den til venstre, hovedramme er main osv.
Noresize betyder, at framen ikke kan ændres i størrelse - at man ikke kan
"tage fat" og hive den større eller mindre med musen (skal læses som No
resize).

> src="????.htm" ! det må være navnet på "feltet i frames"

???.htm er navnet på den side, som du har lavet, og som skal placeres i den
pågældende frame - og hvis det var det, du mente med "feltet i frames", så
er det korrekt... er dog ikke helt sikker på, om det nu også var det du
mente

Og sådan en helt privat note fra mig - det ku' måske være, at du skulle
investere i lidt lekture om Front Page, fx det udmærkede billighæfte, som
kan fås i de fleste boghandler og kiosker mv., eller en decideret bog
(FrontPage 1-2-3 og hvad de nu hedder alle sammen), så du kunne få lidt
forståelse for, hvad det er der "sker" i forbindelse med frames og
html-sider samt alle de mange begreber tilknyttet... men du kan også starte
her: www.html.dk.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk



Is (26-06-2002)
Kommentar
Fra : Is


Dato : 26-06-02 19:10


> Frame navnene er nogle, Front Page "finder" på - det er at sammenligne med
> en beskrivelse af, hvad det er for en frame - bannerframen sidder i
toppen,
> indhold er den til venstre, hovedramme er main osv.
---
Bliver den placeret i top fordi den heder "banner" eller er det lige meget
???

---

> ???.htm er navnet på den side, som du har lavet, og som skal placeres i
den
> pågældende frame - og hvis det var det, du mente med "feltet i frames", så
> er det korrekt... er dog ikke helt sikker på, om det nu også var det du
> mente
---
vil det sige, at det er navnet på den sider der er i den pågældne ramme ved
åbning af siden ??

---
>
> Og sådan en helt privat note fra mig - det ku' måske være, at du skulle
> investere i lidt lekture om Front Page, fx det udmærkede billighæfte, som
> kan fås i de fleste boghandler og kiosker mv., eller en decideret bog
> (FrontPage 1-2-3 og hvad de nu hedder alle sammen), så du kunne få lidt
> forståelse for, hvad det er der "sker" i forbindelse med frames og
> html-sider samt alle de mange begreber tilknyttet... men du kan også
starte
> her: www.html.dk.
---
Det er da rigtigt ! jeg har både hæfter og bøger, bla "Frontpage98 på et
øjeblik" som jeg synes er god! men sommetider er det godt at få det
forklaret på en anden måde ! og andre ting, hvis man ikke lige ved hvad det
heder ka det være svært at finde !

Jeg en meget glad for disse news gr. Det meste af det jeg har lært om
hjemmesider og access har lært ved at stille en masse spørgsmål (nogen
sikker mere dumme end andre) men næsten alle har jeg fået svar på, og lært
noget af det ! Der er jo mange der gerne vil hjælpe mig og andre, og tak
for det !

--
Med venlig hilsen
Erik Isager




Camilla Scharff (26-06-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 26-06-02 20:10

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev...
>
> > Frame navnene er nogle, Front Page "finder" på - det er at sammenligne
med
> > en beskrivelse af, hvad det er for en frame - bannerframen sidder i
> toppen,
> > indhold er den til venstre, hovedramme er main osv.
> ---
> Bliver den placeret i top fordi den heder "banner" eller er det lige
meget
> ???

Mjaahhh - FrontPage har en række forskellige standard-rammesider, hvoraf en
fx hedder: "Banner og indhold" - dvs. en side, som består af 3 rammer;
bannerrammen øverst (fordi det typisk er i den ramme, man ville placere
bannerrekvalmer), indholdsrammen til venstre (fordi det typisk er der man
sætter menuen = indholdet) og så en mainramme til visning af sider.
Mit gæt er, at du har valgt at tage udgangspunkt i den standard-opsætning,
og så delt din bannerramme i to - korrekt? Hvis ja, så er det derfor dine
rammer hedder sådan. Hvis du helt selv havde defineret din rammeside, så
kunne du have kaldt dem Tom og Jerry, hvis du ville det - uanset om de sad i
top eller venstre side osv.

> ---
> > ???.htm er navnet på den side, som du har lavet, og som skal placeres i
> ---
> vil det sige, at det er navnet på den sider der er i den pågældne ramme
ved
> åbning af siden ??

Ja, den side, du har valgt skal være "startside" i rammen

Mvh. Camilla



Is (26-06-2002)
Kommentar
Fra : Is


Dato : 26-06-02 21:25


> Ja, den side, du har valgt skal være "startside" i rammen
---
ja ja så har jeg igen lært lidt !!

--
Med venlig hilsen
Erik Isager




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste