Problem m. TV-out
Fra : Rasmus S

Dato : 25-06-02 17:43

Skærmbilledet på TV'et fryser ligeså snart baggrundsbillede på desktoppen
kommer frem. Ikonerne kommer aldrig frem og uanset hvad jeg ser på min
monitor viser tv'et stadig kun baggrundsbilledet.
Jeg kører med et GeForce4 Ti4200 og benytter NView hvor mit TV er sat til
"Extend my Windows desktop onto this monitor".
Opløsning er sat til 800x600.
Jeg kan godt bruge TV-out sålænge jeg ikke har sat min normale monitor på,
men noget går galt når jeg vil have billede på begge skærme samtidig.
Jeg har prøvet med 29.60 og 19.80 drivere med samme resultat.
Resten af system er:
WinXP Pro
Athlon Xp 1900+
512 PC2700
Mit TV er Sony KV32FX60

Mvh

Rasmus

Fra : Oros

Dato : 25-06-02 18:22

"Rasmus S" <scorpion@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Skærmbilledet på TV'et fryser ligeså snart baggrundsbillede på desktoppen
> kommer frem. Ikonerne kommer aldrig frem og uanset hvad jeg ser på min
> monitor viser tv'et stadig kun baggrundsbilledet.

Er du sikker på at den faktisk fryser?

> Jeg kører med et GeForce4 Ti4200 og benytter NView hvor mit TV er sat til
> "Extend my Windows desktop onto this monitor".

Det lyder nemlig mere somom at du måske har fået "extend" galt i halsen.
Prøv at hive fat i et vindue på din monitor og forsøg at trække denne ud af
billedet på din monitor. Jeg vil gætte på du skal trække det ud i højre side
af skærmen, men hvis ikke vinduet forsvinder ud her, så prøv da resten af
verdenshjørnerne.

> [...]
> men noget går galt når jeg vil have billede på begge skærme samtidig.
> Jeg har prøvet med 29.60 og 19.80 drivere med samme resultat.

Du skal nok have fat i noget "clone" for at få den til at gøre hvad du
egentlig vil. Nu kender jeg ikke NView da jeg kører ATI og Matrox.

--
Rasmus Jensen
Resident in 2635-Ishøj, DK

Fra : Rasmus S

Dato : 25-06-02 18:37

"Oros" <oros@ishoejby.dk> wrote.

> Er du sikker på at den faktisk fryser?

Nej

> [...]
side
> af skærmen, men hvis ikke vinduet forsvinder ud her, så prøv da resten af

Du har ret. Jeg kan hive vinduet ud af skærmen i højre side.

> Du skal nok have fat i noget "clone" for at få den til at gøre hvad du
> egentlig vil. Nu kender jeg ikke NView da jeg kører ATI og Matrox.

Clone?

Mvh

Rasmus

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-06-02 21:12

"Rasmus S" <scorpion@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> af
> side
>
> Du har ret. Jeg kan hive vinduet ud af skærmen i højre side.

Jeps, han har ret - i Nview hedder det også clone.

Desktop->Properties->Advanced->nView
Vælg Klon, eller Clone

For at få fuldskærm på TV'et mens det på computeren kører i et vindue
skal du have fat i Overlay featuren.
Det vil sige at du kan se det samme billede på TV som du ser på
puteren. Hvis du så går ind i
Desktop->Properties->Advanced->Geforce 4 (modelbetegnelse) og klikker
på yderligere egenskaber eller Extended properties så kommer der et
vindue frem hvor du skal vælge fanebladet Overlay styringsenheder.

Derinde klikker du på Styringsenheder til videospejling...
(for at du kan gøre ovenstående skal du have TV'et tilsluttet og enten
valgt Extended eller Clone som mulighed under nView)

I denne menu vælger du så hvordan overlay skal fungere.
Min står bare til TV 4:3 - hvilket resulterer i at alt video og opengl
vises i fuldskærm på TV'et, mens det godt kan køre i et vindue, eller
være minimeret på min monitor.

Flemming