"bær"bar Hitachi HL500 gl. sag Bios hjælp
Fra : Morten Larsen

Dato : 25-06-02 16:23

Hej

Jeg har en gammel Hitachi bærbar HL500
Det er en ordentlig kasse med et tastatur der kan tages ud.
Bag på står der HL500 Model 041 Mfg. No.143800106
Der er også et klistermærke med alfabetet, samt tallene fra 1-9,
hvor "M" og "1" og "2" er malet. ??
Ved boot: "Rom Version 3.07EA"
samt optælling af hele 1024 KB ram

Da jeg startede den op første gang efter flere år, gik den selv
ind i bios, men jeg gik ud, og fik en meddelelse om at der
enten ikke var installeret en hd, eller at denne måske manglede
en driver. Der er heller ikke noget c-drev tilgængeligt, men den
kører fint med feks en dos-opstartdisk, dog stadig ingen hd.
Ved boot har jeg ca 2 sek hvor der står "set up ?"

Hvordan kommer jeg ind i bios, har prøvet lidt af hvert med delete, esc,
ctrl osv. ?

Kan nogen hjælpe med det, eller andra data på maskinen ?
har den virkelig ikke nogen hd ?

Morten

---

Fra : Morten Larsen

Dato : 27-06-02 16:13

"Morten Larsen" <hos@larsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har en gammel Hitachi bærbar HL500

cut -

Kan ingen svare, eller kommer mine indlæg ikke
ud til offentlig skue ?

Hvis ingen kan svare, er der så nogen der ved hvem der
evt. kan ? en anden gruppe ?, eller er min formulering helt
gal i første indlæg ?

Mange nye spørgsmål

Morten Larsen

---