1600 X 1200 med Geforce 4 kort ??
Fra : Dr. Ralph

Dato : 25-06-02 15:12

Jeg leder efter folk, der kører med geforce 4 kort - uanset mærke - i
opløsningen 1600X1200 og gerne på en 21' monitor eller større - og som
kan sige, at billedet i 1600 X1200 står skarpt og perfekt med geforce
4 kortet - er der nogen derude mon ?

Jeg har selv kig på et ASUS geforce 4 kort 8460 - der er itvivlsomt
100-vis af ligegyldige quake test tilgængelige på nettet, men det
interesserer mig NADA om det er 2 eller 3 frames hurtigere end et
andet geforce 4 kort i quake.

Hvad der intereserer/bekymrer mig er 2D kvaliteten - eller rettere
sagt, om kortet kan levere et nydeligt billede på en 20' skærm i 1600
X1200. Det er der nemlig ikke nogen Geforce kort, derhar kunnet endnu.

Jeg VED, at alle geforrce 4 kort vil kunne levere en ydelse i spil,
jeg vil være tilfreds med - det er KUN billedet i 1600 X1200, jeg
bekymrer mig om - kan ingen hjælpe mig ?

Det ville være rart med et konkret bud på et geforce 4 kort, der
opfylder flg.:

1. SKARPT billede i 1600X1200
2. DVI indgnag til TFT fladskærm og analog indgang

Uanset, hvor mange tusinde anmeldelser jeg læser på ligegyldige sider
som anandtech og tomshardware, så siger de aldrig en pind om, hvordan
billedet står i 1600X1200.
De bruger gerne 20 sider på at analysere, om det ene eller andet kort
er 5 frames hurtigere i quake 99, men glemmer altid at fortælle om
kortet står rystende uskarpt i 1600X1200 - utroligt, men sandt.
Det lægger ligesom niveauet for, hvor seriøst jeg tager disse sites.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-06-02 15:28

Dr. Ralph <dr.ralph@removesol.dk> wrote in

> [...]
> - og som kan sige, at billedet i 1600 X1200 står skarpt og perfekt
> med geforce 4 kortet - er der nogen derude mon ?

Jeps

> [...]
> spil, jeg vil være tilfreds med - det er KUN billedet i 1600
> X1200, jeg bekymrer mig om - kan ingen hjælpe mig ?

Jeg har et Asus V8170DDR (GF4MX440) og kører 1600x1200 i 32 bit @ 85Hz
- det står klart og tydeligt på min Viewsonic P95f 19" skærm.

I 1600x1200 i 16bit kan kortet også køre 100Hz og det står også helt
perfekt - men jeg foretrækker de 32bit og må så "nøjes" med 85 Hz.

Jeg har haft andre geforce grafikkort både Geforce 2 GTS og Geforce 3
Ti500 og efter min mening så står mit V8170DDR langt bedre i 2D end de
to tidligere kort. (Men de to tidligere var heller ikke Asus modeller,
så man kan ikke lave en direkte sammenligning).
Jeg har også et ATi kort, som jeg synes gør det klart bedst i
1280x1024, men i 1600x1200 kan jeg ikke se forskel. (Men det er også et
ældre ATi kort)

Jeg kan ikke lige foreslå nogen GF 4 Ti kort da jeg ikke kender dem,
men jeg er i hvert fald godt tilfreds med mit Asus V8170DDR - så hvis
jeg skal komme med et bud så måske Asus.

Ellers er der også Gainward, som også er kendt for gode (og dyre) kort.

mvh
Flemming

Fra : J. V. Rasmussen

Dato : 25-06-02 17:38

Jeg har et Asus ti-4400 og det står helt klart ved 1600 x 1200 på min 21"
sony monitor.

Tidligere havde jeg et Radeon 64 mb og umiddelbart vil jeg mene at
kvaliteten er den samme i 2D (måske et lille plus til ti-4400).

Dr. Ralph <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gntghu84b04mvljovnnilumik3gh8id7ho@4ax.com...

Fra : Dr. Ralph

Dato : 25-06-02 21:29

OK så vover jeg pelsen - dropper Matrox Parhelia og køber så Asus
Geforce 4 8460 ultra.

Men ville dog gerne høre fra bare én mere med en 21' skærm , der kører
med dette kort i 1600 X 1200 ......................wink...wink....:)

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Dr. Ralph

Dato : 26-06-02 05:10

Har lige selv fundet et link, hvor et anmelder med en Sony G500 roser
2D kvaliteten til skyerne på asus 8460 kortet:

http://www.hexus.net/review.php?review=374&page=3

Håber ikke han er betalt af Asus :(

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : J. V. Rasmussen

Dato : 27-06-02 00:42

Sjovt nok så er det faktisk en Sony G500 jeg har og nej jeg er ikke betalt
af Asus

Dr. Ralph <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:phfihuchj6f8cknsho8o03glee8ufeargr@4ax.com...

Fra : Dr. Ralph

Dato : 27-06-02 02:49

>Sjovt nok så er det faktisk en Sony G500 jeg har og nej jeg er ikke betalt
>af Asus

OK - jeg er nu næsten sikker på, at det bliver dette kort, jeg vil
bestille.
Altså Asus 8460 GF4 TI4600 128 Mb.
Tænk engang, det jeg ikke troede muligt er måske muligt alligevel - at
få en kort, der giver en flot 2D ydelse i 1600X1200 og en fremragende
3D ydelse.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Jonny Jensen

Dato : 25-06-02 18:23

> Det ville være rart med et konkret bud på et geforce 4 kort, der
> opfylder flg.:
>
> 1. SKARPT billede i 1600X1200
> 2. DVI indgnag til TFT fladskærm og analog indgang

Sidder med et Asus V8460 Ultra, GeForce 4 Ti4600, med VGA, DVI og TV-out.
Kortet kører perfekt og billedet står efter min mening knivskarpt på min 19"
Dell med Trinitron Biledrør. Jeg kører 1600x1200@32 Bit, 85 Hz, og jeg
klager absolut ikke.

Jeg havde tidligere et Innovision Tornado GeForce 3, og her var billedet
sløret så snart man kom over 1280x1024

Men nu har jeg Asus GeForce 4 og er glad igen

Jonny.

Fra : HW

Dato : 25-06-02 18:50

> [...]
> Kortet kører perfekt og billedet står efter min mening knivskarpt på min

Hej Jonny, Beklager hvis jeg bryder lidt ind i tråden, men hvilken Dell skæm
er det du har? Jeg har nemlig den nyeste, dvs. P992 + et Geforce4 Ti4200 og
jeg kan kun køre 1600x1200@75Hz, på trods af at skærmen burde kunne køre
85Hz. Må jeg spørge hvilket OS du bruger?

Fra : Jonny Jensen

Dato : 25-06-02 20:05

> [...]
> jeg kan kun køre 1600x1200@75Hz, på trods af at skærmen burde kunne køre
> 85Hz. Må jeg spørge hvilket OS du bruger?

Det er den jeg har også, selvom jeg ikke lige er sikekr på om dne hedder +
til efternavn. Mit OS er WinXP PRO med Detonator 29.20 REF FIX, og HZ lock.
Jeg har bare slået "Skjul tilstande, som ikke kan vises korrekt på denne
skærm" fra, så kan man vælge mange flere opløsninger. Nogle af dem virker
dog ikke, men prøv dig lidt frem, stille og roligt.

Jonny.