eval() og $_QUERY
Fra : Christian Hansen

Dato : 25-06-02 09:23

Hej

Jeg er stødt på et lidt underligt problem, som er en bug i enten min
viden eller php.

Jeg har et script, som modtager variabler via GET. Disse variabler
tilgår jeg via $_QUERY arrayet ( kunne selvfølgelig bruge $_GET, men de
samme variabler kan også komme via post, så derfor $_QUERY).

fra min database henter jeg noget phpkode, som afvikles via eval(). I
denne phpkode findes funktioner, der skal bruge værdierne af de indkomne
variabler.

Som jeg har forstået det er de nye $_ arrays superglobale, hvilket
betyder, at jeg ikke behøver at erklærer dem som global i mine
funktioner for at få adgang til dem. Men i eval kan jeg altså ikke få
fat i dem. Heller ikke om jeg erklærer dem global. Hvorfor kan variabler
i $_QUERY ikke ses af phpkode, som afvikles gennem eval()?

Nogen, som har et godt bud?

MVH Christian

Fra : Christian Hansen

Dato : 25-06-02 09:45

Det fungerer fint med $_GET, så der må være et eller andet med $_QUERY.
Jeg må nok hellere læse dokumentation og se, om der står noget uddybende
der.

MVH Christian

Fra : Christian Hansen

Dato : 25-06-02 09:48

Jeg er vist lidt forvirret. Undskyld mine indlæg.
Det hjalp at læse dokumentation.

Det er jo ikke $_QUERY, men $_REQUEST )

Hvor jeg har fået det andet fra må stå hen i det uvisse.

MVH Christian