Mae Sot - For tæt på Burma?
Fra : J a c o b S t r u e

Dato : 24-06-02 18:44

Hejsa....

Vi rejser til Thailand på Mandag, og skal være væk en måneds tid.... Vi
havde tænkt at besøge Mae Sot og tage en trekking-tur, men er pludselig
kommet i tvivl. Vi har set at det kun er 4 km fra grænsen til Burma.
Problemet består i at vi har hørt at der til tider er forskellige
"terror-grupper" der kan finde på at krydse grænsen i bjergene og
røve/plyndre de folk de møder på den Thailand'ske side.....
Er der noget at frygte??

På forhånd Tak...
Jacob, Aalborg

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 24-06-02 20:58

Hej

Se evt. på

Udenrigsministeriets
http://www.um.dk/cgi-bin/dyn3nt/dyn3.exe?prog=show&pageid=50

og

http://www.um.dk/konsulat/

måske kan det bruges til noget, eller ring til Udenrigsministeriet

VH Birgitte

Fra : N/A

Dato : 25-06-02 10:46

Fra : Jan

Dato : 25-06-02 10:46

Hej !

Det er helt iorden. Tag du bare afsted. Jeg har været dernede for 6 måneder
siden, lige præcis samme sted, og det er ganske fredeligt.

Jysk Rejsebureau bruger meget det område. Politi i området passer ganske
godt på. Det er meget anbefalelsesværdigt at tage på deres trektur. Men
bestil den i Bangkok på deres hotel. Få adressen hos Jysk selv eller sig til
herinde i gruppen så skal jeg finde den til dig.

Hvis I kommer ud til vandfaldet så husk kameraet. Det er KANON flot !!

/Jan

Fra : Lasse

Dato : 25-06-02 18:28

"Jan" <jan@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> herinde i gruppen så skal jeg finde den til dig.

Du må gerne poste adressen her...vi skal også snart afsted til Vietnam og
Thailand.

Fra : Jan

Dato : 25-06-02 22:23

> Du må gerne poste adressen her...vi skal også snart afsted til Vietnam og
> Thailand.

Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde den :(

Men ring til dem og forhør jer af.

Det her er sakset fra deres hjemmeside af :

[SNIP]

New Rotel
Vi har valgt at lægge vores servicekontor på Newrotel, idet det har en
standard og pris som passer til den unge individuelle rygsæksrejsende og
familier. Hotellet har restaurant og huser Jysk Rejsebureau's servicecenter.
Newrotel har flere værelsestyper; "backpacker"værelser med fan, minibar og
eget bad/toilet og standardværelser med aircondition, TV, minibar og eget
bad/toilet.
Hotellet ligger i det rigtige Bangkok kun 5 min. gang til China Town, 2 min.
til flodbådende og hovedpostkontoret (GPO). Newrotel er knudepunktet for
Jysk Rejsebureau's aktiviteter i Thailand. Her mødes de rygsæksrejsende og
udveksler rejseerfaringer, stedet bærer virkelig præg af liv og
rejseoplevelser.

[SNIP SLUT]

Det kan anbefales. Men danskerne der er ansat er noget "københavnske" !

/Jan

Fra : Kevin & Tina

Dato : 26-06-02 06:24

snip

> Det kan anbefales. Men danskerne der er ansat er noget "københavnske" !

Hvad mener du med det?
VH kevin

Fra : Jan

Dato : 26-06-02 19:58

> Hvad mener du med det?

Som en fynbo nu ser kbh'er :)

Lidt snobbet og FOR interesseret i andre end dem selv :)

Anyway jeg har fundet adressen :

Jysk Servicecenter Bangkok
NewRotel
1216 Craroen Krung Road (det betyder New Road)
10500 Bangkok
Thailand

Det ligger meget tæt ved Oriental Hotel
Men pas på med at nævne det for så tager tuk-tuk og taxierne mere for turen
:)

/Jan

Fra : Kevin & Tina

Dato : 27-06-02 07:24

> Fra: "Jan" <jan@ingenmail.dk>
> Dato: Wed, 26 Jun 2002 20:57:58 +0200
> Emne: Re: Mae Sot - For tæt på Burma?

> Som en fynbo nu ser kbh'er :)

jeg er fynbo
jeg er ikke sikker på at vi ser københavnere på samme måde, hvad er en
københavner, ex skal men være født i kbh eller kan man være tilflytter

Og hvordan er du lige selv?

> Lidt snobbet og FOR interesseret i andre end dem selv :)
Hvad mener du med snoppet?
Og er du sikker på at den formuleing her er rigtig sprogligt?

Fra : Jan

Dato : 02-07-02 20:02

> [...]

> Hvad mener du med snoppet?
> Og er du sikker på at den formuleing her er rigtig sprogligt?

Det er vist bleven lidt for meget for meget OT.

De er snobbet og tænker for meget på dem selv, for lidt på andre !!

Typisk som jeg oplever mange KBH'ere :)

/Jan

Fra : Kevin & Tina

Dato : 04-07-02 13:38

> Fra: "Jan" <jan@ingenmail.dk>
> Dato: Tue, 2 Jul 2002 21:01:45 +0200
> Emne: Re: Mae Sot - For tæt på Burma?

> Det er vist bleven lidt for meget for meget OT.
Hvordan det?

> De er snobbet og tænker for meget på dem selv, for lidt på andre !!

Jeg synes at det er meget snoppet, ikke at ville tage andres indlæg seriøst,
og prøve at definere hvad men mener med forudindtagede og nedladende
holdninger til 1.2 mill mennesker.

> Typisk som jeg oplever mange KBH'ere :)
Tjaaa

Fra : Jan

Dato : 13-07-02 01:58

> Det er vist bleven lidt for meget for meget OT.
> Hvordan det?

Hvordan ?
Tjaaee...vi ændrede vel emne I guess ??

> Jeg synes at det er meget snoppet, ikke at ville tage andres indlæg
seriøst,
> og prøve at definere hvad men mener med forudindtagede og nedladende
> holdninger til 1.2 mill mennesker.

Det vil jeg ikke i en gruppe der handler om rejser !!

> Typisk som jeg oplever mange KBH'ere :)
> Tjaaa

Nemlig !!