Titel på film..
Fra : Frenjon

Dato : 24-06-02 12:13

Jeg søger titlen på følgende film:
En amerikansk gyser fra omkring 1990->1994
Jeg husker kun den handlede om en mand der kunne gå ind i andre folks drømme.
Så mindes jeg en scene med et højhus (måske under konstruktion)

En hel anden film.. "mig og min mikromakker" hvad er dens original titel? Den er for kult nemlig :)

-Frenjon

Fra : Jakob Nørskov

Dato : 24-06-02 12:17

On Mon, 24 Jun 2002 13:13:17 +0200, "Frenjon"
<FrenjonNOSPAM@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>En hel anden film.. "mig og min mikromakker" hvad er dens original titel? Den er for kult nemlig :)

Innerspace, hvis jeg husker korrekt

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 24-06-02 12:27

A Nightmare On Elm Street. http://us.imdb.com/Title?0087800

Innerspace. http://us.imdb.com/Title?0093260

--
Mvh. Peter

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 24-06-02 13:38

"Frenjon" <FrenjonNOSPAM@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
drømme.
> Så mindes jeg en scene med et højhus (måske under konstruktion)

Du tænker måske på Dreamscape fra 1984 med Dennis Quaid. Den udkom samtidig
med Nightmare On Elmstreet og blev derfor næsten overset. Udmærket 80'er
film - findes på dvd.

http://us.imdb.com/Title?0087175

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by mail)

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 24-06-02 13:51

Jesper Brogaard skrev:

> Du tænker måske på Dreamscape fra 1984 med Dennis Quaid.

Men det er nok alligevel mest sandsynligt med én af Nightmare on Elm
Street-filmene, da denne serie først sluttede i netop 1994.

--
Mvh. Peter

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 24-06-02 14:18

"Peter Bjerre Rosa" <pbro98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er nok alligevel mest sandsynligt med én af Nightmare on Elm
> Street-filmene, da denne serie først sluttede i netop 1994.

Jeg holder nu også på Dreamscape med Dennis Quaid.

Glimrende film.

Dennis jagter en mand der slår folk ihjel i deres drømme, og her mindes jeg
en forfalden drømmeverden, måske atomkrigshærget land, i en af hans
"jagter"? Filmen er også lidt sløret for mig desværre, men husker den som
særdeles spændende

Nightmare on elmstreet tror jeg ikke man vil tage fejl af, eller undgå at
komme på, hvis man kender lidt til film

Venlig hilsen
Peter

Fra : zcully

Dato : 24-06-02 15:13

> [...]
> Så mindes jeg en scene med et højhus (måske under konstruktion)
>
> En hel anden film.. "mig og min mikromakker" hvad er dens original titel?

Jeg tror det er Nightmare on Elm Street 3 http://us.imdb.com/Title?0093629

/Zcully

Fra : Frenjon

Dato : 24-06-02 22:04

Jeg tror ikke det er een af Nightmare on Elm Street filmene - så ville jeg kunne huske at have set
Freddy :)

Måske er det den Dreamscape som to nævner - jeg kan bare kun finde en trailer i så ringe kvalitet at
jeg knapt kan se hvad der foregår...

-Frenjon

Fra : Henrik Rytter

Dato : 25-06-02 08:40

In article <7PLR8.85663$N46.2312624@news010.worldonline.dk>, Frenjon
> [...]

> Freddy :)
>
> Måske er det den Dreamscape som to nævner - jeg kan bare kun finde en trailer

Det lyder meget som Dreamscape!

mvh
Henrik

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 26-06-02 09:05

> [...]
kunne huske at have set
> Freddy :)
>
> Måske er det den Dreamscape som to nævner - jeg kan bare kun finde en

Måske kan disse dvd-anmeldelser hjælpe(?):

http://www.dvdreview.com/fullreviews/dreamscape.shtml

http://www.dvdverdict.com/reviews/dreamscape.shtml

Fra : Frenjon

Dato : 27-06-02 18:51

Jo nu tror jeg også det er Dreamscape, tak for svarene..

Så huskede jeg måske rigtigt med "Så mindes jeg en scene med et højhus (måske under konstruktion)"
Der står i det review at "Alex enters the dreams of a man who fears heights"

Lidt sjovt at det var to film med Dennis Quaid jeg søgte efter! :)

-Frenjon