Min computer går ned...
Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 24-06-02 10:48

Hej NG

Jeg har lige investeret i en ny computer! Som styresystem bruger jeg
XP...ganske udemærket.
Efter ca. en måned med min nye computer opdagede jeg et problem.
Computeren startede op...gik ind i XP...og genstartede...
Jeg gjorde flg:
Viruscheckede...
Formaterede C: partitionen og geninstallerede XP
Derefter skiftede jeg ramblok (jeg har selv en 512 men lånte min faders 256)
....Så virkede computeren...jeg fik byttet den defekte ramblok til en ny 512
....den virkede stadigvæk, men nu efter ca. en uge med den nye ramblok er
problemet opstået IGEN!
Kan det værer et defekt motherboardet der brænder ramblokken af???
Hvad kan problemet ellers værer???

På forhånd TAK!

vh Rasmus Broholm Andersen

Svar tilbage ved at fjerne NOSPAM i mailadr.

Fra : h.kragelund

Dato : 24-06-02 16:06

"!
> Kan det værer et defekt motherboardet der brænder ramblokken af???
> Hvad kan problemet ellers værer???
Det kan være at du har en for høj spænding på dinne ram moduler eller
frekvens! Se i manualen til dit bundkortet og sikker dig at rammen køre
inden for hvad det er specificeret til!
Der er iøvrigt forskel på kvaliteten af ram moduler, så sørg for at vælge
kvalitet. Som feks. Corsair , Kingston, Hynix, samsung m.fl.!

> Svar tilbage ved at fjerne NOSPAM i mailadr.
Man får svar der hvor man spørg! På den måde får alle glæde af de svar der
bliver givet! ;)

mvh
henrik