Campingpas
Fra : Dennis Lange

Dato : 23-06-02 16:16

Et lille raskt spørgsmål:

Hvad er det smarte ved et campingpas? Hvad bruger man det til?

--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

Fra : Dan Andersen

Dato : 23-06-02 23:34

"Dennis Lange" <dblng@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> -Leder du efter brugte fagbøger? Kig på www.pensum.dk
>
> Et must ved camping i DK og udlandet! Det indebærer desuden, at man har en
ansvarsforsikring ved opholdet.
Du kan faktisk ikke campere uden.
Mvh. Dan

Fra : PHK

Dato : 24-06-02 04:49

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse

> ansvarsforsikring ved opholdet.

Ansvarsforsikring?

DCU bruger det som en form for reklame - at der er ansvarsforsikring på
campingpasset. Men mon ikke denne ansvarsforsikring kun kommer til
udbetaling, hvis ens egen forsikring ikke vil betale?

Hvor mange penge er der udbetalt på den ansvarsforsikring, der er på
campingpasset? Mit gæt er et beløb meget tæt på nul kroner.

> Du kan faktisk ikke campere uden.

Smart! Nogen tjener nogen skejser på det campingkort - og de kommer ikke
campisterne til gode. Og forvilder man sig til Sverige, får man at vide, at
man skal bruge _deres_ campingpas. Smart!

--
_
|_|

Fra : Dan Andersen

Dato : 24-06-02 08:09

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> _
> |_|
>

> Dette er ikke korrekt. Fra i år godkender svenskerne det internationale
campingpas
Mvh. Dan

Fra : PHK

Dato : 24-06-02 13:19

> Dette er ikke korrekt. Fra i år godkender svenskerne det internationale
> campingpas

Hvor mange gange er det lige de har sagt det - og det ikke har passet
alligevel?

Hvis man tæller tilbage, er det hvert eneste år de sidste 3 år.

--
_
|_|

Fra : Tommy Hansen

Dato : 24-06-02 22:12

> campingpas
> Mvh. Dan

Nej, Dan. Det er dig der ikke har korrekte oplysninger. Følgende er hentet
fra www.camping.se :

Campingkorten, både det tillfälliga och det ordinarie kortet, måste vara
försett med ett aktuellt giltighetsmärke. Nu kan Du, förutom på SCR-anslutna
campingplatser köpa Ditt giltighetsmärke även i Danmark, Finland och Norge.
Pris för giltighetsmärket år 2002 är SEK 90.

Gällande villkor för systemet Svenskt Campingkort

- Campingplatser som är anslutna till systemet Svenskt Campingkort, ca 95%
av den svenska campingvolymen, använder Camping Card Scandinavia / Svenskt
Campingkort vid incheckning.
- Om en gäst saknar Campingkort utfärdas ett Tillfälligt Campingkort vid
incheckning.
- För att ett Campingkort skall kunna användas måste det vara försett med
ett årsmärke. Giltigheten är knuten till årtalet på märket.
- Systemet Svenskt Campingkort ger 14 dagars kredit under vistelsen på en
campingplats. Om betalning uteblir vid avresan faktureras innehavaren dels
campingavgiften för vistelsen på campingplatsen, dels inkassokostand samt
300 kronor i administrativ ersättning.
- Borttappat kort ersätts med ett nytt kort med nytt kortnummer. Det
borttappade kortet spärras mot användande. Eventuellt årsmärke ersätts ej.
- Kortet skall signeras på baksidan. Signerade innebär att innehavaren
godkänt ovanstående villkor för användandet.

Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth
- Om campinglivet...

Fra : Dan Andersen

Dato : 25-06-02 13:40

"Tommy Hansen" <tommy.hansen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://home13.inet.tele.dk/kth
> - Om campinglivet...
>
> Så er deres site ikke opdateret... På de svenske campingpladser jeg hqr
camperet på her i foråret, var der tydelige klistermærker oppe om, at det
internationale campingpas var gyldigt.
Mvh. Dan

Fra : PHK

Dato : 25-06-02 13:57

> camperet på her i foråret, var der tydelige klistermærker oppe om, at det
> internationale campingpas var gyldigt.

Gider du godt skære det væk, du ikke svarer på? Det er ikke alle, der er
født med en 1Gb internetforbindelse, nogen skal selv betale, og det letter
altså på læsevenligheden.

www.usenet.dk/netikette

--
_
|_|

Fra : Dennis Lange

Dato : 24-06-02 13:25

Dan Andersen skrev:

> Et must ved camping i DK og udlandet! Det indebærer desuden, at man
> har en
> ansvarsforsikring ved opholdet.
> Du kan faktisk ikke campere uden.

Hvordan fungerer det rent praktisk? Afleverer man det til pladsejeren eller
hvordan?
Hvor hurtigt får man lavet sådan et? På stedet eller?

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 24-06-02 20:10

> Hvordan fungerer det rent praktisk? Afleverer man det til pladsejeren
eller
> hvordan?
> Hvor hurtigt får man lavet sådan et? På stedet eller?

Når du kommer til en campingplads kan de, hvis du ikke har et campingpas i
forvejen, udstede et til dig. Det foregår sådan, at du viser noget ID og
betaler et gebyr (80,- DKR i år), dine data blive så skrevet på en blanket i
3 eksemplarer: et til dig, et til campingpladsejeren og et til Campingrådet.
Den øverste får du. Resten af din ferie er det nok at aflevere din del af
blanketten, når du når til en ny campingplads. De beholder den så, mens du
bor på campingpladsen. Campingrådet sender dig efter et par uger et
campingkort, som er gyldigt resten af året. Det er på størrelse med et
Dankort. Næste år behøver du ikke udfylde ny blanket mv., men kan blot købe
et lille klistermærke, hvorder står det nye årstal på. Det klistres så bare
på kortet, og så gælder det en ny sæson.

Det danske campingpas har skiftet navn og hedder nu "Camping Card
Scandinavia". Som navnet antyder, så er kortet gældende i Skandinavien
(Danmark, Norge, Sverige og Finland).

Kortet er som nævnt tidligere i denne tråd en ansvarsforsikring. Hvis du
kommer til at "lave ulykker" (på pladsejerens ting eller på en anden
campists ting) og ikke selv har en ansvarsforsikring, så vil
ansvarsforsikringen fra Camping Card Scandinavia gå ind og dække.
Ligeledes er det en forsikring for campingpladsejeren om, at du betaler for
dit ophold. Hvis du løber fra regningen, så har han din adresse. Hvis du
ikke længere bor der og er stukket helt af, så dækker forsikringen også
pladsejerens tab for op til 14 dages ophold.

Adresseregistrering: en campingladsejer er ifølge loven forpligtet til at
have navne og adresse på samtlige gæster på campinglpadsen. Endnu en grundt
til, at du skal have et campingkort, når du bor på en campingplads.

Håber det var forståeligt og svar nok, ellers må du skrive igen

Ida Maria Kiefer
www.vammencamping.dk

Fra : Dennis Lange

Dato : 24-06-02 22:15

Ida Maria Kiefer skrev:

> Håber det var forståeligt og svar nok, ellers må du skrive igen

Det var det i hver fald. Tusind tak for et yderst fyldestgørende svar.
Jeg tror jeg har styr på det nu

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 25-06-02 10:12

<snip>

Du kan faktisk ikke campere uden.
> Mvh. Dan

<snap>

ikke helt sandt, jeg har camperet i Italien de sidste 2 år uden campingpas

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 25-06-02 15:16

Rasmus Trenskow <rasmus_wolla_@trenskow.com> skrev i en meddelelse

> ikke helt sandt, jeg har camperet i Italien de sidste 2 år uden campingpas

Det er jo så bare ris til egen r** for pladsejeren (og andre gæster, hvis du
ikke har en forsikring), hvis noget går galt.

Jeg ved godt, at det også nogle gange er et problem her i Danmark, at
campingpladser "glemmer" at tage i mod campingkortet. Men jeg ved også, at
Campingrådet netop har indskærpet dette over for de godkendte campingpladser
i Danmark.

Ida Maria Kiefer
www.vammencamping.dk

Fra : Evan B. Olesen

Dato : 26-06-02 21:20

"> Du kan faktisk ikke campere uden.
> Mvh. Dan

På Camping Marina di Venezia på Cavallino Lido (nær Jesolo, Italien)
er de bedøvende ligeglade med, om man har et campingpas,
de vil se et "rigtigt pas" og beholder det (alle) i hele opholdsperioden.
Passet kan man godt få udleveret under opholdet,
hvis man skal bruge det - har prøvet det én gang.

Mvh. Evan.