USB stik
Fra : Andre

Dato : 23-06-02 12:05

Hvordan kan det være at kun det ene af mine 2 USB stik virker ?? Jeg har 2
ting som jeg gerne vil tilslutte og jeg er lidt træt af at skulle skifte
stik hele tiden.

Fra : Ralph

Dato : 23-06-02 12:27

Andre wrote:

> Hvordan kan det være at kun det ene af mine 2 USB stik virker ?? Jeg har 2
> ting som jeg gerne vil tilslutte og jeg er lidt træt af at skulle skifte
> stik hele tiden.

Er begge enabled i bios?

Ralph

Fra : Andre

Dato : 23-06-02 15:58

Ralph <rwr@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D15B077.5010304@post6.tele.dk...

> Er begge enabled i bios?
>
> Ralph

Der er kun en i biosen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-06-02 13:53

"Andre" <andre21@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:3d15abc2$0$266

> Hvordan kan det være at kun det ene af mine 2 USB stik virker ?? Jeg har 2
> ting som jeg gerne vil tilslutte og jeg er lidt træt af at skulle skifte
> stik hele tiden.

Du må være mere præcis. Er det et af de stik, der er monteret på mobo, eller
er det et af de eksterne stik, der er forbundet med et lille kabel til mobo?

Claus

Fra : Andre

Dato : 23-06-02 15:57

Claus Tersgov <clausnews@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:af4g82$2s3e$1@news.cybercity.dk...

> [...]
eller
> er det et af de eksterne stik, der er forbundet med et lille kabel til

De sider på en lille plade og med et meget lille kabel til bundkortet.

Fra : Ralph

Dato : 23-06-02 18:44

Andre wrote:

> De sider på en lille plade og med et meget lille kabel til bundkortet.

Begge to?, du skrev i dit svar til mig at der kun var EEN i bios, er det
et Y-kabel eller er der to kabler til to stik?

HVIS der er to kabler, skal du sansynligvis finde en update til din bios
- hvad er det den hedder, en flash? (eller er det kun til modem?)

Ralph

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-06-02 20:40

> [...]
>
> HVIS der er to kabler, skal du sansynligvis finde en update til din bios
> - hvad er det den hedder, en flash? (eller er det kun til modem?)

USB i bios kobler hele usb support fra eller til internt på mobo, uanset om
der er to eller fire stik. Chippen er nok den samme.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-06-02 20:38

"Andre" <andre21@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:3d15e23a$0$229

> eller
> mobo?

> De sider på en lille plade og med et meget lille kabel til bundkortet.

Så er det jo meget nemt. Hvis det ikke er stik forbindelsen til mobo, så er
det nok fordi, een af portene er brændt af. Jeg går ud fra, at det er det
samme usb stik, det er galt med, og at du har koblet alle usb enheder fra,
når du tester.

Prøv at kigge nærmere på multi stikket. Hvis det er to seperate stik, så
prøv at bytte om på dem, så kan du udelukke stikket...

Claus

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 23-06-02 18:36

Andre wrote:

> Hvordan kan det være at kun det ene af mine 2 USB stik virker ?? Jeg har 2
> ting som jeg gerne vil tilslutte og jeg er lidt træt af at skulle skifte
> stik hele tiden.

Og der er ikke tre stik på kortet/udadvendt kortpladsholder ?
Så en er delt.

Men skriv hvilket bundkort du har, hvilken USB udvidelse osv,
så er der en mulighed for at vi kan hjælpe

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.