Motorik!!!
Fra : Astrup

Dato : 22-06-02 15:36

Hved ikke om der er i denne gruppe! Men jeg tager chancen! :)

Synes motorik er noget underligt noget! Hvor meget kan man øve sig på det og
hvor meget er medfødt! Kan man gå på motorik kurser hvis man er motorik
spasser? Er der nogle der har nogle gode sider med gode (sjove) motorik
øvelser!!!

(Tror selv engen jeg var lidt af en motorik spasser! Men men lidt boldteknik
og lidt dans har hjulpet på det! Men hvordan blive man rigtig go???)
Har ikke råd til et trommesæt!!! Men er der forskellige former for motorik
eller???

ses hygge Aske

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 22-06-02 22:18

Hej Aske

I skolen laver vi små motorikhold for de, der har meget behov.

Hos nogle er problemerne medfødt og kan skyldes noget fysisk, f.eks. meget
bevægelige led.

Hos andre kan det skyldes, at de er blevet pakket "for meget ind i vat" og
ikke har fået lov til at svine sig til i sandkassen og klatre i træer.

Måske kan det også skyldes, at hjernen ikke helt har styr på alle
bevægelser - nogle mener også det kan skyldes problemer med øjnene/synet,
men det ved jeg ikke så meget om.

Med de små laver vi først og fremmest meget, som man bruger hænderne til:

Laver huller i pap efter en tegning, og syr heri med en stoppenål og garn
( Jo, drengene kan lide det!)
Maler i malebog
Laver papmache og maler
Skræller æbler, kartofler, gulerødder m.m.og laver frugtsalat
Bytter rundt på 2 bord-tennis-bolde i én hånd uden at bruge den anden hånd
Hugger med "knive" ned mellem udspilede fingre på bordet
Arbejder med ler
Spiller bordtennis
Tegner i labyrinter
Kaster med bolde - griber
Går på line på en bom (gå på kant-stenen)
Sparker til en fodbold for at ramme noget

Laver samlesæt (fly, tanks og lignende) og maler dem - måske er det også det
sjoveste for dig.
Måske vil det også være godt at gå til svømning eller motions-gymnastik

Håber du kan bruge noget.

Hilsen Birgitte

Fra : Astrup

Dato : 23-06-02 21:33

Hmmm! Okay det kan godt være at jeg over drev da jeg kaldte mig selv en
motorik spasser!

Jeg har en ganske normal motorik... Men hvorfor stoppe der. Jeg vil have en
super go motorik!
Jeg vil bla. være helikopterpilot og ved at dette kræver en super god
motorik!

Og elsker sådan nogle motorik øvelser... Stil dig på dit venstre ben kør det
højre rundt mod uret...
Når du har findet rutmen skal du så tegne et 8 tal på et papir mens du
stadig kører med foden... Sjov og meget svær øvelse... (Få en anden person
til at kikke om du gør det rigtigt!) Men hvor meget kan man træne motorikken
og hvordan... osv...

Men tak for et dejligt svar! :)

Ses hygge Aske