råd søges
Fra : DK True Trust

Dato : 11-02-01 23:36

Hej allesammen

Er der nogen her, der har gode råd mod fedthale på både hun og hankatte ?
I øjeblikket efter en parring har en af vores MCO hunner fedthale hele
tiden, det samme har en af de fertile hankatte.

Miauuer fra Birgitte

--
Breed of Maine Coon and
Norwegian Forest Cat

Fra : Sidsel & da Gang O' ~

Dato : 12-02-01 00:09

Okay, hvis det er samme slags fedthale som ildere kan have så kan du
behandle det med Hibiscrub som kan købes på apoteket. Vask halen hver dag i
en uge, ugen efter vask halen hver anden dag, efter det burde fedthalen være
væk, inkl. de små sorte prikker.

Pelsen vokser måske ikke frem før næste fældning.

- Det her er altså hvad man gør ved ildere, jeg troede ikke engang katte
kunne få fedthale. :)

- Håber du kan bruge rådet anyway! :)

- Sidsel

Fra : DK True Trust

Dato : 12-02-01 00:56

Øhhh det er min udstillingshan, så han må sandelig ikke miste pelsen på
halen, så det råd duer desværre ikke.
Jo jo katte kan såmænd godt få fedthaler, det er bare ikke så ofte, at
hunner får det.
Hankatte får det meget især fordi de strinter hele tiden.

Mange missehilsner fra Birgitte

--
Breed of Maine Coon and
Norwegian Forest Cat
Sten and Birgitte Stenskjær
sten@truetrust.dk
www.truetrust.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 12-02-01 09:45

Hej Birgitte
Jeg har en fertil han der ikke strinter overhovedet,
men han har en fedthale der siger spar to til de
fedthaler jeg ellers har haft, så det er nok snare
hormonelt end strinte relateret.

-hilsen-
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Helle Andersen

Dato : 12-02-01 01:37

> [...]
> Okay, hvis det er samme slags fedthale som ildere kan have så kan du
> behandle det med Hibiscrub som kan købes på apoteket.

Fedthale på katte og ildere er ikke det samme og
skal behandles forskelligt.

--
Hilsen Helle
Curiosity is the very basis of education and if you tell me that curiosity killed the cat, I say only the cat died nobly. - Arnold

Fra : Denise

Dato : 12-02-01 08:30

Hej
Jeg mener at kunne huske, at jeg i sin tid (mange år siden) brugte noget som
mekanikere på værkstedet rensede olie af hænderne med. Efter hukommelse hed
det noget i retning af Swafega. Er der nogen der kan huske det?
Hilsen Denise

Fra : uffe thomsen

Dato : 12-02-01 11:32

Hejsa.

Nej fedthale er ikke det samme hos ildere og katte. Vores hvide halv exotic
han-mis, har desværre også fået fedthale. Vi ringede til dyrlægen og spurgte
ham til råds, men alt hvad han kunne bidrage med var rådet om at vaske det i
klorhexidin sæbe og virkede det ikke var der ikke noget at gøre. Det prøvede
vi, men det hjalp ikke. Så kom jeg i tanke om at jeg havde en gammel
bumsekur til mennesker stående. Den ville vi da lige give en chance, så
Kenzo fik "halebad" et par gange om ugen. OG det hjalp, det er ikke helt
væk, men det er meget, meget reduceret. Bumsekure er jo kendt for at fjerne
døde hudceller samt at fjerne alt hudens overflødige fedt. Så idag er Kenzo
en fin misser. By the way....fedthale ser i øvrigt IKKE særlig pænt ud på en
hvid kat.

Hilsen Stella & Uffe

Fra : Sidsel & da Gang O' ~

Dato : 12-02-01 13:21

Ikke for sådan at lyde smart, men Hibiscrub indeholder klorhexidin, det er
netop det der gør at fedthale (på ildere) forsvinder.

Men bumsekuren er også en kendt mulighed, Clerasil skulle være godt.

- Sidsel

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-02-01 17:34

Hejsa

I Sverige bruger mange opvaskemidlet Yes, hvorefter de vasker katten
almindeligt. Husk at skylle 5 minuttermere end I tror det er nødvendigt, da
Yes kan være svært at skylle helt ud.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : uffe thomsen

Dato : 12-02-01 18:26

Det er sandt at yes ultra virker på fedthale, men opvaskemidlet, fjerner
desværre kun det fedt der sidder i pelsen og ikke det egentlige problem som
er fedtet i selve huden.