Hvad er PHP egentligt
Fra : Kev/The Pretender

Dato : 21-06-02 15:12

hej

er der nogle Xperter her der kan give mig en kraftig gennem gang af hvad PHP
egentligt er?

Kev

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-06-02 17:29

Kev/The Pretender wrote in
<3d133408$0$78759$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> er der nogle Xperter her der kan give mig en kraftig gennem gang af hvad
> PHP egentligt er?

Sikkert, men det ville vist være nemmere bare at læse noget, der allerede
er skrevet. Fx. står der faktisk ret meget om det på php's hjemmeside:

http://php.net/

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 21-06-02 18:20

"Kev/The Pretender" <ostberg@esenet.dk> wrote in message

> er der nogle Xperter her der kan give mig en kraftig gennem gang af hvad
PHP
> egentligt er?

Du vil sikkert få mere ud af at gå ud på nettet og læse nogle af de mange
sider, der findes om emnet. De vil kunne give dig en meget præcis forklaring
af formålet med PHP.

Kort kan jeg fortælle, at PHP er et sprog, der giver mulighed for at lave en
hjemmeside med dynamisk indhold. F.eks. kan man lave en side, der fyldes op
med data hentet fra en database.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-06-02 21:18

Søren Lund Jensen wrote:

> Kort kan jeg fortælle, at PHP er et sprog, der giver mulighed for at lave en
> hjemmeside med dynamisk indhold.

PHP har for længst udviklet sig til at være et allround-sprog, der kan
bruges til meget mere end hjemmesider.

Fra : Christian Hansen

Dato : 21-06-02 23:54

Jonas Koch Bentzen wrote:

> PHP har for længst udviklet sig til at være et allround-sprog, der kan
> bruges til meget mere end hjemmesider.

Hvilket virkeligt er spild. PHP er rigtig godt til hjemmesider og har
været det i lang tid, fordi det har været målrettet mod netop hjemmesider.

PHP har jo netop fået stor succes, fordi det er et sprog målrettet en
funktion, nemlig at skabe interaktive websider. Det er eksempelvis meget
nemmere end perl/cgi, der ikke er udviklet med henblik på web , i hvert
fald ikke fra starten.

Jeg tror man skal passe på med at ville det hele. Så kommer man hurtigt
til at slå for stort et brød op. De bedste produkter er nu engang dem,
som er målrettet til at løse en bestemt opgave. Derfor bruger jeg heller
aldrig php til andet en web. perl bruger en en del fra min
kommandoprompt og JAVA bruger jeg, når jeg ønsker at udvikle
fuldblodsapplikationer.

Jeg håber at man fra php-udviklernes side snart forlader den vej igen og
begynder at fokusere fuldt på webmedier, hvor php virkelig har sin styrke.

Mvh Christian

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 21-06-02 22:15

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Christian Hansen
<webmaster@telescopium.dk> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>Jeg håber at man fra php-udviklernes side snart forlader den vej igen og
>begynder at fokusere fuldt på webmedier, hvor php virkelig har sin styrke.

Nu er det sådan at PHP ikke ejes af et firma, hvilket gør at de
udviklere der kan eller vil, kommer med udvidelser til API'et.
- At der findes et meget rigt API til PHP syntes jeg sådan set bare
er fedt. Hvis du ikke bryder dig om specifikke funktioner er det jo
nemt nok at undgå dem.
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 27105580
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-06-02 22:19

Christian Hansen wrote:

> Hvilket virkeligt er spild.

Det synes jeg egentlig ikke. Jeg synes, det er helt naturligt, at man,
hvis man godt kan lide at programmere på PHP-måden, også savner den
måde, når man skal til at lave servere, kommandolinjeprogrammer,
skrivebordsprogrammer osv. Selvfølgelig er PHP ikke perfekt til alting,
men det er dog ret alsidigt efterhånden.