Webmail
Fra : Stig Byriel

Dato : 20-06-02 20:18

Hey
Jeg sidder og skal se hvad der er i et array og udskriver print_r($var)
dette printer:
1stdClass Object ([var] => yo etc.)
hvad pokker betyder 1stdClass Object
hvordan får jeg den til at printe...
kan ikke sige echo $var[var];
Nogen der kan belære mig??

Mange Venlige Hilsner Stig Byriel ICQ#: 47601971 E-mail: fonzo@fonzo.dk
Http: www.fonzo.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 20-06-02 22:05

"Stig Byriel" <fonzo@fonzo.dk> wrote in

> Hey
> Jeg sidder og skal se hvad der er i et array og udskriver
> [...]

Davs

Dit array er ikke et array men en instans af klassen 1stdClass - et
object. Det lyder ikke som om du har leget med klasser i PHP så her
kommer lige en hurtig en:

<?php

   class min_klasse
   {
      var $hest;

       // klassens constructor
       // bliver kaldt ved $var = new min_klasse()
      function min_klasse()
      {
         $this->hest = "pony";
      }

       // metode på klassen
      function udskriv()
      {
         echo $this->hest;
      }
   }

   $object = new min_klasse();

   print_r($object); // udskriver "min_klasse Object (...)"
   $object->udskriv(); // udskriver "pony"
   echo $object->hest; // udskriver "pony"

?>

Du kan udskrive værdien af $var[var] ved at sige

   echo $var["var"];

Husk altid gåseøjnene - når man udskriver en variabel vha. print_r vil
gåseøjnene ikke blive skrevet, men de _skal_ med for at skidtet virker
når du selv vil tilgå variable i et array eller en instans af en klasse.

Mvh.
/Thomas

Fra : Stig Byriel

Dato : 21-06-02 19:24