/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Godt gået TDC! SS router
Fra : Søren


Dato : 20-06-02 20:18

Hej.
Har været kunde hos TDC i over 1 år nu.
Det eneste der har beklaget mig er deres SpeedStream router 2601 som man kan
leje få 14kr/md.

Når jeg vil åbne en port, flere eller dem alle (Host mapping/ NAT) så kører
min 1024/256 linje kun halvt så hurtigt.
Det har selvfølgelig irreteret mig i lange tider, og har mange gange haft
TDC i røret.

Det endte med at jeg fik afdelingschefen i røret. Jeg fortalte ham hvad der
skete når jeg åbnede for alle porte (Åben Konfiguration). Det kunne han jo
ikke forstå, og efter mange dages kærlig snakken med hinanden gennem tlf,
kom han til den konklusion at det var mig der var for dum til at sætte den
ordenligt op. De har ingen support på det siger han, jeg kan sætte den til
(Basis Konfiguration) og så kørte det jo.

Fint nok, fed service tænkte jeg, og så pyt med det. Jeg må leve med at jeg
for svært ved at hoste spille servere, snakke over netmeeting osv.
(Jeg kunne godt, men så havde jeg jo en 512/128 linje og jeg betaler for en
1024/256 linje og føler mig nok lidt snydt ik?)

Det skal lige siges, at inden jeg fik afdelingschefen i røret har jeg i
flere måneder kæmpet med deres ellers så kloge personale! De var var flinke
med at bytte routeren, og ja jeg var stædig, jeg fik den byttet 3 gange lige
i træk.

De sagde jo hele tiden at fejlen lå ikke hos dem, eller routeren så det var
min egen skyld!

Så skrev jeg for et par måneder siden min historie i en NG som denne, og
folk grinte næsten af mig. Det var da mig som ikke kunne konfigurer den
ordenligt osv. Alle dem som svarede havde sjovt nok ingen problemer med
routeren.

Så siger jeg så; Ret sjovt faktisk, for på efficient's hjemmeside, står der
faktisk at ved NAT for den mere at lave, og vil ikke kunne klare så meget
trafik!

Så kunne alle de andre ikke finde ud af at teste den ordenligt, ellers har
de fået en router med en hurtigere processer i end meningen. (Jeg tror
personligt på en hel 3., nemlig folk fra TDC som ikke vil "røbe" denne
hemmelig, og derved beskytter dette dejlige firma kaldet TDC, Teledanmark,
Boomtown, Opasia, Oncable, Vic - nogen jeg har glemt??)

I kan selv se på deres hjemmeside at det står højt og tydeligt at sådan er
routeren altså bare. Det er også fair nok, men hvorfor har TDC lyvet så?
Hvis det ikke er dårlig service, jamen så ved jeg ikke hvad det er!!


Der står;


Question:
A customer, who uses their SpeedStream 2601 for PPPoE broadband Internet
access, runs the Host Mapping function on one of his workstations for his
special application. He finds that if he uses the Host Mapping to download
files from the Internet, the download speed is obviously slower than other
workstations in the LAN. Will the Host Mapping function have this side
effect?

Answer:
Yes, because the SpeedStream 2601 needs to do more processing when Host
Mapping is running. Other workstations not using the Host Mapping feature
won't get impacted.

I kan selv læse det her på deres hjemmeside;

http://portal.knowledgebase.net/display/1/kb/article.asp?aid=20735
Scroll helt ned i bunden.

Jeg siger bare flot til TDC, Teledumnok ja jeg skal komme efter jer, i er
nok de eneste i hele verden der kan få mit ellers rolige pis til at koge!

Ufattelig hvilken service man for nu om dage!
I over 1 helt år skal man finde sig i medarbejder der griner af en, ligefrem
bander af en i tlf, bare fordi man enten vil have det til at virke, eller
have en forklaring på HVORFOR det ikke virker!

Det er det jeg har savnet, bare en forklaring på hvorfor i h... denne router
ikke vil det som jeg vil. Flot flot flot.

Til jer som synes at TDC er på sin gode ret og blablabla, i burde skamme
jer, i burde... Nej,, klokken er ikke over tolv endnu.

I behøver ikke svare, da jeg ikke vil regere på jeres svar. TDC
lugter/stinker langt væk

!!










 
 
Flemming Mahler Lars~ (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Mahler Lars~


Dato : 20-06-02 21:10

Søren wrote:
> Har været kunde hos TDC i over 1 år nu.
> Det eneste der har beklaget mig er deres SpeedStream router 2601 som man kan
> leje få 14kr/md.

Hvad er det lige præcist du forventer at få for 14 kr/mnd? - hvis du
ikke er tilfreds med den, så kan man (svjv) bare købe sin egen router,
og bruge den. Så har du også sparet de 14 kr hver måned.

Hvis du på den anden side ikke ville købe din egen router, så kunne du
jo prøve en Cisco 806 router i stedet (som sikkert er bedre, men også
dyrere).

Se nærmere på
http://internet.opasia.dk/article.php?id=36897&dogtag=obb_spoergsmaal_og_svar

> Så kunne alle de andre ikke finde ud af at teste den ordenligt, ellers har
> de fået en router med en hurtigere processer i end meningen. (Jeg tror
> personligt på en hel 3., nemlig folk fra TDC som ikke vil "røbe" denne
> hemmelig, og derved beskytter dette dejlige firma kaldet TDC, Teledanmark,
> Boomtown, Opasia, Oncable, Vic - nogen jeg har glemt??)

Hvis du har glemt noget så er det at TDC A/S, TDC Internet A/S (opasia,
boomtown), TDC Mobil A/S (tidligere VIC), TDC Kabel TV (OnCable) og TDC
Tele Danmark er forskellige firmaer.

(( Flemming ))
--
Flemming Mahler Larsen, Online Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet


Allan Olesen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 20-06-02 22:23

Flemming Mahler Larsen <mahler@DK.net> wrote:

>Hvad er det lige præcist du forventer at få for 14 kr/mnd? - hvis du
>ikke er tilfreds med den, så kan man (svjv) bare købe sin egen router,
>og bruge den. Så har du også sparet de 14 kr hver måned.

Du går da ganske gevaldigt ved siden af pointen. Manden har en
router, som har en svaghed. I stedet for at fortælle ham, at det
altså er det, han kan få for 14 kr, har supporten spildt deres og
hans tid med nyttesløse ombytninger og mindre kompetent
vejledning.

Det er kritisabelt i forbindelse med en så velkendt fejl.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Peter B. Juul (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 20-06-02 21:33

"Søren" <soerenh21@hotmail.com> writes:

> Så kunne alle de andre ikke finde ud af at teste den ordenligt, ellers har
> de fået en router med en hurtigere processer i end meningen. (Jeg tror
> personligt på en hel 3., nemlig folk fra TDC som ikke vil "røbe" denne
> hemmelig, og derved beskytter dette dejlige firma kaldet TDC, Teledanmark,
> Boomtown, Opasia, Oncable, Vic - nogen jeg har glemt??)

Lige præcis den forklaring finder jeg ret usandsynlig.

De har næppe vidst det. Vi andre udbydere ved det i hvert fald
sjældent, når et routerprodukt er underdimensioneret i forhold til det
lovede.

Og selv om du ikke er et inkompetent fjols (hvad du næppe er, din
beretning taget i betragtning), så får man usandsynligt mange opkald
fra inkompetente fjolser, når man arbejder med slutbruger-support.

Hvis en bruger så er den eneste, der rapporterer et bestemt problem
(ud af de tusinder, der har samme produkt), og det ikke stemmer med
noget man kan gennemskue, så vil man almindeligvis konkludere, at det
er brugeren den er gal med.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I desire macaroni pictures."
The RockBear. ((^)) -Moses.
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Ivar Madsen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 20-06-02 21:49

On 20 Jun 2002 22:33:08 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

Jeg ser ikke nogen grund til at poste til alle 3 grupper, så jeg
sætter FUT til dk.edb.internet.udbydere.xdsl


>Hvis en bruger så er den eneste, der rapporterer et bestemt problem
>(ud af de tusinder, der har samme produkt), og det ikke stemmer med
>noget man kan gennemskue, så vil man almindeligvis konkludere, at det
>er brugeren den er gal med.

Det er klart, men det er jo ikke nogen hemlighed at SS2601 har svært
ved at følge med på de hurtige ADSL forbindelser, det har jeg da læst
flere gange på news for flere måneder siden.
Det er mit indtryk at der er tale om et reproducerbart problem der er
erkendt fra såvel producenten som TDC.

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Allan Olesen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 20-06-02 22:20

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>Det er mit indtryk at der er tale om et reproducerbart problem der er
>erkendt fra såvel producenten som TDC.

Det er i hvert fald veldokumenteret i TDC's interne grupper. Og
det kan godt undre mig, at man ofrer ressource på at bytte en
router tre gange uden at undersøge, om problemet er kendt.

Til Søren:
Der findes en firmware, som efter sigende afhjælper problemet. En
del har dog prøvet, at routeren gik i sort efter opgradering og
måtte ombyttes. Prøv at søge tele.internet.adsl igennem, så
finder du nok en URL til firmwaren - ellers kan du jo prøve at
kaste dig ud i at spørge supporten efter den...


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Søren (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 21-06-02 20:43


"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message
news:3d1246ff$0$687$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote:
>
> >Det er mit indtryk at der er tale om et reproducerbart problem der er
> >erkendt fra såvel producenten som TDC.
>
> Det er i hvert fald veldokumenteret i TDC's interne grupper. Og
> det kan godt undre mig, at man ofrer ressource på at bytte en
> router tre gange uden at undersøge, om problemet er kendt.
>
> Til Søren:
> Der findes en firmware, som efter sigende afhjælper problemet. En
> del har dog prøvet, at routeren gik i sort efter opgradering og
> måtte ombyttes. Prøv at søge tele.internet.adsl igennem, så
> finder du nok en URL til firmwaren - ellers kan du jo prøve at
> kaste dig ud i at spørge supporten efter den...

Firmwaren hjælper desværre ikke. Jeg har prøvet den op til flere gange. Det
er også ligegyldigt med firmwaren, det er enkelt nok processeren i routeren
der ikke er hurtigt nok til at følge med.
Desværre.

Mvh
Søren



Allan Olesen (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 22-06-02 00:30

"Søren" <soerenh21@hotmail.com> wrote:

>Det
>er også ligegyldigt med firmwaren, det er enkelt nok processeren i routeren
>der ikke er hurtigt nok til at følge med.

Jeg er med på, at processoren ikke kan følge med.

Hvis du deraf udleder, at en firmware-opgradering aldrig kan
hjælpe, er jeg ikke enig. Det kan jo være, at den gamle firmware
skal bruge mere processorkraft for at udføre det samme.

Men ok. Du har prøvet, og det har ikke virket.

P.S.
Jeg har sympati for dit problem. Jeg mener, det er skandaløst, at
TDC medleverer underdimensionerede routere på deres hurtige
linier uden at oplyse kundernen om konsekvenserne. Men hvis du
ikke meget snart modererer dit sprog over for nogle af trådens
andre deltagere, tror jeg ikke du får meget opbakning fra nogen
som helst, incl. mig.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Søren (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 21-06-02 05:52


"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> wrote in message
news:9nf4hu8km9ld89gdkbt2c6gk4ucvhmkhfu@4ax.com...
> On 20 Jun 2002 22:33:08 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
> Juul) wrote:
>
> Jeg ser ikke nogen grund til at poste til alle 3 grupper, så jeg
> sætter FUT til dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Fordi du ikke vil have at folk ser det?
Hvis jeg skrev at TDC gav mig en go service sidste dag osv, så havde du jo
ikke sat FUT på vel?
Typisk, folk, tdc lover



Ivar Madsen (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 21-06-02 06:16

On Fri, 21 Jun 2002 06:51:49 +0200, "Søren" <soerenh21@hotmail.com>
wrote:

>Fordi du ikke vil have at folk ser det?

Naturligvis havde jeg det.

>Hvis jeg skrev at TDC gav mig en go service sidste dag osv, så havde du jo
>ikke sat FUT på vel?

Naturligvis havde jeg det.

>Typisk, folk, tdc lover

Det gør jeg ikke.

X-posting er en god ting, men man bør altid sætte FUT til den gruppe
hvor emnet høre hjemme, og det er kun i .xdsl gruppen.


Her burde jeg så have sat FUT til netetikgruppen, men den følger jeg
ikke, så jeg vil istædet sige EOD fra min side..

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Palle Hans Jensen (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Palle Hans Jensen


Dato : 21-06-02 08:07

Ivar Madsen wrote in
news:9nf4hu8km9ld89gdkbt2c6gk4ucvhmkhfu@4ax.com:

> Det er klart, men det er jo ikke nogen hemlighed at SS2601 har
> svært ved at følge med på de hurtige ADSL forbindelser, det har
> jeg da læst flere gange på news for flere måneder siden.

Er der egentlig nogle der har et helt konkret overblik over hvad der
er problemet?

Jeg kører 1024/245 med NAT/Hostmapping på en maskine og forwarder
port 21 til en anden. Ingen problemer. Er det under specielle
forudsætinger at problemet er? Så vil jeg da prøve..

Søren (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 21-06-02 18:30


"Palle Hans Jensen" <palle@image.dk> wrote in message
news:Xns92345CB506E55diesellazydk@193.88.15.213...
> Ivar Madsen wrote in
> news:9nf4hu8km9ld89gdkbt2c6gk4ucvhmkhfu@4ax.com:
>
> > Det er klart, men det er jo ikke nogen hemlighed at SS2601 har
> > svært ved at følge med på de hurtige ADSL forbindelser, det har
> > jeg da læst flere gange på news for flere måneder siden.
>
> Er der egentlig nogle der har et helt konkret overblik over hvad der
> er problemet?
>
> Jeg kører 1024/245 med NAT/Hostmapping på en maskine og forwarder
> port 21 til en anden. Ingen problemer. Er det under specielle
> forudsætinger at problemet er? Så vil jeg da prøve..

Du har jo kun forwarded port 21. Find din lan ip, inde i kør -> command ->
ipconfig
Der slår du NAT til, og indtaster din ip dérinde. Eks, 192.168.1.6

Prøv at hente noget fra tucows. Du skulle kunne maks downloade med 60kb/sek
nu.
SKod ik?



Søren (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 21-06-02 20:41


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3n0tpy9kr.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Søren" <soerenh21@hotmail.com> writes:
>
> > Så kunne alle de andre ikke finde ud af at teste den ordenligt, ellers
har
> > de fået en router med en hurtigere processer i end meningen. (Jeg tror
> > personligt på en hel 3., nemlig folk fra TDC som ikke vil "røbe" denne
> > hemmelig, og derved beskytter dette dejlige firma kaldet TDC,
Teledanmark,
> > Boomtown, Opasia, Oncable, Vic - nogen jeg har glemt??)
>
> Lige præcis den forklaring finder jeg ret usandsynlig.
>
> De har næppe vidst det. Vi andre udbydere ved det i hvert fald
> sjældent, når et routerprodukt er underdimensioneret i forhold til det
> lovede.
>
> Og selv om du ikke er et inkompetent fjols (hvad du næppe er, din
> beretning taget i betragtning), så får man usandsynligt mange opkald
> fra inkompetente fjolser, når man arbejder med slutbruger-support.
>
> Hvis en bruger så er den eneste, der rapporterer et bestemt problem
> (ud af de tusinder, der har samme produkt), og det ikke stemmer med
> noget man kan gennemskue, så vil man almindeligvis konkludere, at det
> er brugeren den er gal med.

Hej Peter. HVIS de ikke vidste det, så kunne de da i det mindste tage mig
alvorlig, og teste routeren istedetfor bare at bytte og bytte og bytte og
når de ikke vil bytte mere så er den mig der er for dum til at sætte den op.
Så burde de jo have testet den for mig. Den ville jeg kalde go service. Så
havde de også opdaget at routeren ikke virker særlig godt faktisk. Og nok
skulle uddele et par undskyldninger til mange kunder.

Søren



Bernhard Ege (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 20-06-02 22:07


"Søren" <soerenh21@hotmail.com> wrote in message
news:3d122a82$0$675$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej.
> Har været kunde hos TDC i over 1 år nu.
> Det eneste der har beklaget mig er deres SpeedStream router 2601 som
man kan
> leje få 14kr/md.
>
> Når jeg vil åbne en port, flere eller dem alle (Host mapping/ NAT) så
kører
> min 1024/256 linje kun halvt så hurtigt.
> Det har selvfølgelig irreteret mig i lange tider, og har mange gange
haft
> TDC i røret.

Føler med dig og er personligt glad for at være sluppet af med den
router. Jeg har dog læst flere gange på news at SS2601 ikke er hurtig
nok til de lidt hurtígere linier i Host mapping mode. TDC burde kende
til problemet for du er ikke den eneste der har haft problemet. Du er
måske (men usandsynligt) den eneste der har haft fat i TDC direkte ang.
det problem.

mvh Bernhard



Søren (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 21-06-02 20:45


"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> wrote in message
news:3d1243e4$0$71634$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Føler med dig og er personligt glad for at være sluppet af med den
> router. Jeg har dog læst flere gange på news at SS2601 ikke er hurtig
> nok til de lidt hurtígere linier i Host mapping mode. TDC burde kende
> til problemet for du er ikke den eneste der har haft problemet. Du er
> måske (men usandsynligt) den eneste der har haft fat i TDC direkte ang.
> det problem.
>
> mvh Bernhard

Hvis de bare havde gjort mig klar på sagen! Det vil koste mig 100kr. at få
nedgraderet min linje til 512/128 hvor routeren gerne skulle kunne følge
med, selvom NAT er slået til.
Det er da endnu mere svineri at de vil have penge for det også.

Igen; Hvis de havde en go service havde de set bort fra de 100 kr !!
Seriøst

Søren



Hörschgen (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Hörschgen


Dato : 21-06-02 09:08

Hvis du er så utilfreds kan du jo bare skife udbyder - det er der jo ingen
som afholder dig fra. Så kan du jo se, om servicen nu er så meget bedre hos
en af de andre...



Tommy Schou (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Tommy Schou


Dato : 21-06-02 09:37

On Fri, 21 Jun 2002 10:07:47 +0200, "Hörschgen"
<mikkel@NOSPAMschutt.dk> wrote:

>Hvis du er så utilfreds kan du jo bare skife udbyder - det er der jo ingen
>som afholder dig fra. Så kan du jo se, om servicen nu er så meget bedre hos
>en af de andre...
>
>

Ja.. og betale oprettelsegebyr hos den nye udbyder. For os (mig) der
lige har fået ADSL installeret fra TDC med en SS2601 router er det
endnu værre for jeg er bundet i 6 måneder. Man regner jo ligesom med,
at det man bestiller er noget der vil virke. Der står jo ikke nogen
steder i TDC's betingelser, at man lige skal være klar over, at det er
en langsom SKOD-router man får med til sit abonnement og at den kun
kan køre optimalt under visse betingelser.

Jeg synes TDC bør tilbyde at man får sin router skiftet til en, der
kan leve op til hastigheden på ens ADSL-linie uanset hvordan den
bliver sat op. Nemlig!
--
Tommy

Ukendt (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-06-02 11:15

Tommy Schou wrote:
> On Fri, 21 Jun 2002 10:07:47 +0200, "Hörschgen"
> <mikkel@NOSPAMschutt.dk> wrote:
> Jeg synes TDC bør tilbyde at man får sin router skiftet til en, der
> kan leve op til hastigheden på ens ADSL-linie uanset hvordan den
> bliver sat op. Nemlig!

Vælger man ikke når man bestiller om det skal være en åben eller lukket
konfiguration man vil have?

Hvis dette er tilfældet, så har du netop selv valgt hvilken router du
ville have...

Desuden har jeg sat fut til dk.edb.internet.udbydere.xdsl ...

Er ikke helt sikker, men mener der står i deres brochure, hvilken router
man få ved de enkelte configurationer. Og hvis du ved bestilling har
valgt en lukket konfiguration har du også fået et produkt som virker til
det du bestilte.

En lille bilanalogi:
Jeg købe en skoda, og klager derefter til forhandleren over at den ikke
kan køre det sammen med 4 personer i som den kan med kun mig selv i.

Men alt ovenstående er i betraktning af at du havde bestilt en lukket
konfiguration...

Men, hvis man ikke vælger om den skal være lukket eller åben så er det
TDC der har lavet en fejl.

--
Med venlig hilsen
René Madsen      ---   reneZZXQ@schultzconsult.com remove ZZXQ
Schultz Consult      ---   http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør   ---   tlf. 64 73 35 45


Tommy Schou (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Tommy Schou


Dato : 21-06-02 12:39

On Fri, 21 Jun 2002 12:14:44 +0200,
=?ISO-8859-1?Q?=22Schultz_Consult_-_=5BRen=E9_Madsen=5D=22?=
<rene@schultzconsult.com> wrote:

>Tommy Schou wrote:
>> On Fri, 21 Jun 2002 10:07:47 +0200, "Hörschgen"
>> <mikkel@NOSPAMschutt.dk> wrote:
>> Jeg synes TDC bør tilbyde at man får sin router skiftet til en, der
>> kan leve op til hastigheden på ens ADSL-linie uanset hvordan den
>> bliver sat op. Nemlig!
>
>Vælger man ikke når man bestiller om det skal være en åben eller lukket
>konfiguration man vil have?

Nej det gør man ikke. Det kan man selv sætte op i routeren. Der kan
man vælge mellem Basis og Åben konfiguration. Men problemet ligger
heller ikke heri. Det ligger i den funktion i routeren der hedder
hostmapping/nat, hvor al trafik diregeres ind til en bestemt ip på
nettet bag routeren. Det er her SS2601 går i knæ og ikke kan udnytte
en 1024/256 linie.

>
>Hvis dette er tilfældet, så har du netop selv valgt hvilken router du
>ville have...

Jeg har valgt den lille router fordi jeg selv har en hub jeg kan sætte
foran routeren og derfor ikke vil betale 100 kr. ekstra om måneden for
en router jeg kan slutte 4 maskiner til.

>
>Desuden har jeg sat fut til dk.edb.internet.udbydere.xdsl ...
>

ok.

>Er ikke helt sikker, men mener der står i deres brochure, hvilken router
>man få ved de enkelte configurationer. Og hvis du ved bestilling har
>valgt en lukket konfiguration har du også fået et produkt som virker til
>det du bestilte.
>

Se ovenfor. Man vælger ikke åben el. lukket konfiguation. Man vælger
bare dyr router el. billig router! :)

>En lille bilanalogi:
>Jeg købe en skoda, og klager derefter til forhandleren over at den ikke
>kan køre det sammen med 4 personer i som den kan med kun mig selv i.
>

Welll.. den skoda jeg købte kan ikke engang køre med mig i. Derfor jeg
(vi) synes TDC har et problem. Bare én maskine på routeren og åbning
for hostmapping/nat medfører, at den går i knæ.


>Men alt ovenstående er i betraktning af at du havde bestilt en lukket
>konfiguration...
>

Ok. Det vælger man så ikke imellem på NetExpress abonnementerne mere.
Det vælger man blot i routerens opsætning. Ikke ved bestilling af
abonnement.

>Men, hvis man ikke vælger om den skal være lukket eller åben så er det
>TDC der har lavet en fejl.
>
>--
Nemlig!
--
Tommy

ZipZap (21-06-2002)
Kommentar
Fra : ZipZap


Dato : 21-06-02 16:14


>
> Er ikke helt sikker, men mener der står i deres brochure, hvilken router
> man få ved de enkelte configurationer. Og hvis du ved bestilling har
> valgt en lukket konfiguration har du også fået et produkt som virker til
> det du bestilte.

Nope det er noget man bestemmer i routeren og har intet at gøre med
bestillingen. Man kan do istedet for at leje en SS leje en Cisco xxx men den
er 10 gange dyrer at leje.

mvh




Kim (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 21-06-02 19:06



"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> skrev i en
meddelelse news:3D12FC94.2020306@schultzconsult.com...
> Tommy Schou wrote:
> > On Fri, 21 Jun 2002 10:07:47 +0200, "Hörschgen"
> > <mikkel@NOSPAMschutt.dk> wrote:

> En lille bilanalogi:
> Jeg købe en skoda, og klager derefter til forhandleren over at den ikke
> kan køre det sammen med 4 personer i som den kan med kun mig selv i.
Forkert sammenligning. Det er jo ikke problemet her. Her er problemet at
Routeren ikke kan klare ganske afmindelig ting, som vi alle bruge. Det er
man mister halvdelen af båndbredden fordi man gerne vil kunne modtage filer
over ICQ, kører netmeeting, eller andre chat prog. er for dårligt.
Hvis du køber en Skoda (hvilket er en udemærket bil) og du så kun kan kører
i 1. og 2. gear når du har 4 personer i, så kan du sgu tillade dig at klage.
Det er jo det som er prob. med routeren, at med åben opsætning, mister man
halvdelen af båndbredden. Fedt at betale for noget man ikke kan bruge.

/Kim
--
Gamebookers. Den ultimative odds site. Med Livebetting og betting via WAP på
mobilen.
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=121558



Søren (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 21-06-02 19:32


"Kim" <REMOVETHIScrappers2000@hotmail.com> wrote in message
news:3d136b33$0$725$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Forkert sammenligning. Det er jo ikke problemet her. Her er problemet at
> Routeren ikke kan klare ganske afmindelig ting, som vi alle bruge. Det er
> man mister halvdelen af båndbredden fordi man gerne vil kunne modtage
filer
> over ICQ, kører netmeeting, eller andre chat prog. er for dårligt.
> Hvis du køber en Skoda (hvilket er en udemærket bil) og du så kun kan
kører
> i 1. og 2. gear når du har 4 personer i, så kan du sgu tillade dig at
klage.
> Det er jo det som er prob. med routeren, at med åben opsætning, mister man
> halvdelen af båndbredden. Fedt at betale for noget man ikke kan bruge.
>
> /Kim

Er helt enig, men der ligger problemet jo snart ikke engang. Det er at man
er blevet holdt for nar i over 1 år. Servicemedarbejdere har bandet af mig
fordi jeg var så poståelig med at routeren halveret min linje og der fandtes
ingen kur mod det. Næ nej, det var mig der var for dum og de yder ikke
support, så æv bæv. Det er en service der stinker så langt vækt, at det kan
lugtes flere tusinde kilometer væk !

Jeg er ikke den eneste der har opdaget, jeg er ikke den eneste der har
fortalt TDC at routeren kan atlså ikke følge med. Men det skulle jo være TDC
der var den første der fik nyheden for hulen! De yder en service med et
produkt, det produkt skal da for fanden også gennemtestest!! Det er da mere
det der gør mig sur som kunde! At de ikke aner om til problemet, og når man
så (faktisk er så venlig) at gøre det klar for dem; Hey, en af jeres
produkter virker altså ikke optimalt!
Så bliver jeg pisse sur over, at de bare glemmer det! De burde have testet
det! Af alle de gange jeg har ringet ind ang, problemet var der INGEN af
deres (ikke)servicemedarbejder (dersværre dem som tager telefonen) som havde
hørt om det før.

Det er da pisse træls, at en idiot som mig, skal gøre det bekendt få TDC.
Det er da pisse træls, at jeg skal lave så stort et nummer ud af det, så
MANGE i hvert fald ved det, før det bare bliver klar over det, om de så gør
noget ved, det tror jeg ikke!

Derfor, jeg har aldrig oplevet en mere træls og doven service end hos TDC.
Tror fandme den lokale pusher har en bedre service !!

Vågn op TDC, jeres router virker ikke ! Jeg har brugt 1år på at fortælle jer
det, synd at i opdager det på denne her måde!
Jeg ville være så flov hvis jeg arbejdede inde hos TDC lige nu. nej hvor
ville jeg være flov!



Niels Ebbesen (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 21-06-02 11:57



Tommy Schou wrote:

> Jeg synes TDC bør tilbyde at man får sin router skiftet til en, der
> kan leve op til hastigheden på ens ADSL-linie uanset hvordan den
> bliver sat op. Nemlig!


Hvorfor køber du ikke bare din egen Cisco router, så fandes dyre er de
da heller ikke, og de har ihvertfald ikke nogen problemer med at følge med.

Jeg har en 512/512 linie fra WOL/Tiscali, og en Cisco 677 router, den
klarer fint at route 6 maskiner, den ene er en web-server
http://www.photo-gallery.dk - som har meget tung trafik, og to af
maskinerne tilhører husets to teeagere, som er vilde med at spille over
nettet, og de har aldrig klaget over hastighedden, de er ellers de
første til at brokke sig...:)

--
| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Tommy Schou (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Tommy Schou


Dato : 21-06-02 12:34

On Fri, 21 Jun 2002 12:56:55 +0200, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>
>
>Tommy Schou wrote:
>
>> Jeg synes TDC bør tilbyde at man får sin router skiftet til en, der
>> kan leve op til hastigheden på ens ADSL-linie uanset hvordan den
>> bliver sat op. Nemlig!
>
>
>Hvorfor køber du ikke bare din egen Cisco router, så fandes dyre er de
>da heller ikke, og de har ihvertfald ikke nogen problemer med at følge med.

Fordi jeg ikke kan se hvorfor jeg skal ofre penge på noget som TDC
tilbyder. I mit tilfælde havde jeg en HUB hvorfor jeg fint kunne nøjes
med TDC's billige router-valg. Hvis ellers den havde været hurtig nok.

>
>Jeg har en 512/512 linie fra WOL/Tiscali, og en Cisco 677 router, den
>klarer fint at route 6 maskiner, den ene er en web-server
>http://www.photo-gallery.dk - som har meget tung trafik, og to af
>maskinerne tilhører husets to teeagere, som er vilde med at spille over
>nettet, og de har aldrig klaget over hastighedden, de er ellers de
>første til at brokke sig...:)

Problemet opstår først når du kommer over 512 kb/s. Men jeg er nu
også ganske sikker på at cisco-routeren kan klare det.

Problemet opstår heller ikke så meget med at route en masse via ens
egen opsætning. Problemet opstår i SS2601'eren, når der bruges
hostmapping/NAT således at AL trafik routes til en bestemt ip. DER går
SS2601 i knæ og kan ikke længere downloade med 1024kb/s men kun med
noget i retning af 590kb/s. (Bemærk kbit ikke kByte :)
--
Tommy

Ivar Madsen (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 21-06-02 17:42

On Fri, 21 Jun 2002 11:33:58 GMT, verndroid@hotmail.com (Tommy Schou)
wrote:

>
>Fordi jeg ikke kan se hvorfor jeg skal ofre penge på noget som TDC
>tilbyder. I mit tilfælde havde jeg en HUB hvorfor jeg fint kunne nøjes
>med TDC's billige router-valg. Hvis ellers den havde været hurtig nok.

Kan du ikke se det selvmodsigende i ovenstående?
Du kan jo nettop ikke nøjes med det TDC tilbyder,,,

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Palle Hans Jensen (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Palle Hans Jensen


Dato : 24-06-02 06:49

Ivar Madsen wrote in news:mol6hukm66r8ju2d6v9gc84geif8res865@4ax.com:

> Kan du ikke se det selvmodsigende i ovenstående?
> Du kan jo nettop ikke nøjes med det TDC tilbyder,,,

Jo.. De tilbyder ham jo en 1024 linie. Han har "købt det". Men ikke
fået det.

Martin Højriis Krist~ (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 24-06-02 06:52

"Palle Hans Jensen" <palle@image.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns92374FA3D4546diesellazydk@193.88.15.213...
> Jo.. De tilbyder ham jo en 1024 linie. Han har "købt det". Men ikke
> fået det.

Linjen virker jo fint nok, det er blot biproduktet han tidligere har
lejet der ikke kan klare linje

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Palle Hans Jensen (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Palle Hans Jensen


Dato : 24-06-02 07:30

Martin Højriis Kristensen wrote in
news:3d16b39f$0$724$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Linjen virker jo fint nok, det er blot biproduktet han tidligere
> har lejet der ikke kan klare linje

Korrekt.


Søren (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 21-06-02 20:52


"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
news:3D130674.DE666328@niels-ebbesen.net...
>
>
> Tommy Schou wrote:
>
> > Jeg synes TDC bør tilbyde at man får sin router skiftet til en, der
> > kan leve op til hastigheden på ens ADSL-linie uanset hvordan den
> > bliver sat op. Nemlig!
>
>
> Hvorfor køber du ikke bare din egen Cisco router, så fandes dyre er de
> da heller ikke, og de har ihvertfald ikke nogen problemer med at følge
med.
>
> Jeg har en 512/512 linie fra WOL/Tiscali, og en Cisco 677 router, den
> klarer fint at route 6 maskiner, den ene er en web-server
> http://www.photo-gallery.dk - som har meget tung trafik, og to af
> maskinerne tilhører husets to teeagere, som er vilde med at spille over
> nettet, og de har aldrig klaget over hastighedden, de er ellers de
> første til at brokke sig...:)

Cisco ligger ikke til min pengepung så er det sagt. Igen, denne tråd blev
ikke startet for at kritisere routeren som helhed, men for at fortælle
hvilken service der har givet til mig i et helt dejligt år.

Søren



Ivar Madsen (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 21-06-02 17:20

On Fri, 21 Jun 2002 08:37:06 GMT, verndroid@hotmail.com (Tommy Schou)
wrote:

>Jeg synes TDC bør tilbyde at man får sin router skiftet til en, der
>kan leve op til hastigheden på ens ADSL-linie uanset hvordan den
>bliver sat op. Nemlig!

Eller låse den, så den ikke kan sættes op på en måde så den ikke kan
klare måsten.

Da denne tråd kun er relevant i dk.edb.internet.udbydere.xdsl har jeg
sat FUT til dk.edb.internet.udbydere.xdsl

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Kim (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 21-06-02 19:02



"Tommy Schou" <verndroid@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d12e2e5.6556515@dtext.news.tele.dk...
> On Fri, 21 Jun 2002 10:07:47 +0200, "Hörschgen"
> <mikkel@NOSPAMschutt.dk> wrote:
>
> Ja.. og betale oprettelsegebyr hos den nye udbyder. For os (mig) der
> lige har fået ADSL installeret fra TDC med en SS2601 router er det
> endnu værre for jeg er bundet i 6 måneder. Man regner jo ligesom med,
> at det man bestiller er noget der vil virke.

Enig. Og så er det jo hellere ikke sikkert man kan få andre end tdc.
> Der står jo ikke nogen
> steder i TDC's betingelser, at man lige skal være klar over, at det er
> en langsom SKOD-router man får med til sit abonnement og at den kun
> kan køre optimalt under visse betingelser.

Nej
> Jeg synes TDC bør tilbyde at man får sin router skiftet til en, der
> kan leve op til hastigheden på ens ADSL-linie uanset hvordan den
> bliver sat op. Nemlig!
Enig igen. Eller i det mindste give en anden router til dem som gerne vil
have Nat åben.
> --
> Tommy

Da jeg i sin tid bestilte Netexpress ved TDC. Da var der en meget fin og
næste Newbie sikker forklaring på TDC side, hvor man kunne se, hvordan man
kunne vælge mellem en åben opsætning, hvor så alt er åben, og en lukket
opsætning. Det var bare pære nemt.. Men at ens båndbreddelinie blev
halveret, når man kører åben, stod der sgu ikke en skid om. Hvis du har den
omtalte router og ønsker at kører åben (så man bl.a. kan modtage filer, og
kører netmeeting programmer olign. ) så bliver ens båndbredde halveret. Det
kan man da på ingen måde tilbyde ens kunder TDC. Jeg betaler idag for en
1024/256 linie, men kører kun som 512/128 hvor fedt er det. Hvis man så gør
TDC klar over prob. så kommer de med patent løsninger som at undvære
routeren og kører med opkaldsprofil (hvilket hellere ikke er noget at ringe
hjem om)
Forstår sgu ikke hvorfor det kan være så svært at levere en router som man
kan bruge, lige som Cybercity kan.
Må sige jeg er slemt skuffet over den måde de kører det på.
Men som TDC siger. Vi tales ved....!

/Kim
Gamebookers. Den ultimative odds site. Med Livebetting og betting via WAP på
mobilen.
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=121558



Søren (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 21-06-02 20:50


"Hörschgen" <mikkel@NOSPAMschutt.dk> wrote in message
news:3d12dece$0$78753$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis du er så utilfreds kan du jo bare skife udbyder - det er der jo ingen
> som afholder dig fra. Så kan du jo se, om servicen nu er så meget bedre
hos
> en af de andre...

Jeg kan ikke få andre. I min første post nævnte jeg disse TDC ludere. Du er
tydeligvis én af dem. Hvordan kan nogen se bort fra dette opråb selvom de
ikke er kunde hos TDC?

Hallo man, jeg har snakket mere med dem end nogen anden her i danmark. De
har byttet routeren 3 gange uden at teste den. (Hvis de havde testet den
havde de jo fundet ud af at jeg havde ret.) Men istedetfor gjorde de bare
mig til den lille, og sagde at jeg må spørge i nyhedsgrupper fordi jeg ikke
selv kan finde ud af sætte den op.

Er det ikke svineri?
Om servicen er bedre hos andre det ved jeg ikke, men jeg synes helt klart at
TDC har godt af at folk for nogle sandheder at vide om dem! Istedetfor for
folk som dig som beskytter et firma som TDC. Dette vil jeg dog aldrig
forstå.

Tilbeder du satan også? I mine øjne snart det samme



M. Jørgensen (26-06-2002)
Kommentar
Fra : M. Jørgensen


Dato : 26-06-02 17:23

Det vil altså sige, at hvis servicen er lige så dårlig andre steder, så skal
man bare finde sig i det, underlig betragtning !

"Hörschgen" <mikkel@NOSPAMschutt.dk> skrev i en meddelelse
news:3d12dece$0$78753$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis du er så utilfreds kan du jo bare skife udbyder - det er der jo ingen
> som afholder dig fra. Så kan du jo se, om servicen nu er så meget bedre
hos
> en af de andre...
>
>



Niels Jørgen Kruse (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Niels Jørgen Kruse


Dato : 22-06-02 13:24

I artiklen <3d13835e$0$706$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> , "Søren"
<soerenh21@hotmail.com> skrev:

>
> "Hörschgen" <mikkel@NOSPAMschutt.dk> wrote in message
> news:3d12dece$0$78753$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> Hvis du er så utilfreds kan du jo bare skife udbyder - det er der jo ingen
>> som afholder dig fra. Så kan du jo se, om servicen nu er så meget bedre
> hos
>> en af de andre...
>
> Jeg kan ikke få andre. I min første post nævnte jeg disse TDC ludere. Du er
> tydeligvis én af dem. Hvordan kan nogen se bort fra dette opråb selvom de
> ikke er kunde hos TDC?
>
> Hallo man, jeg har snakket mere med dem end nogen anden her i danmark. De
> har byttet routeren 3 gange uden at teste den. (Hvis de havde testet den
> havde de jo fundet ud af at jeg havde ret.) Men istedetfor gjorde de bare
> mig til den lille, og sagde at jeg må spørge i nyhedsgrupper fordi jeg ikke
> selv kan finde ud af sætte den op.

TDC har jo klart og tydeligt gjort opmærksom på at de ikke påtager sig at
uddanne folk i at konfigurere routere. Har du overvejet hvor meget det ville
koste dig at få et netværksfirma til at se på dit problem? Så sammenlign
beløbet med hvor meget du betaler for din ADSL!

> Er det ikke svineri?
> Om servicen er bedre hos andre det ved jeg ikke, men jeg synes helt klart at
> TDC har godt af at folk for nogle sandheder at vide om dem! Istedetfor for
> folk som dig som beskytter et firma som TDC. Dette vil jeg dog aldrig
> forstå.
>
> Tilbeder du satan også? I mine øjne snart det samme

Du kunne evt. slå NAT fra og så købe en ethernet-ethernet router til at
klare den side af sagen.

--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Allan Olesen (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 22-06-02 16:38

"Niels Jørgen Kruse" <nj_kruse@get2net.dk> wrote:

>TDC har jo klart og tydeligt gjort opmærksom på at de ikke påtager sig at
>uddanne folk i at konfigurere routere.

Hvad har det nu med sagen at gøre? Det er ikke et
konfigurationsproblem, han skal have hjælp til.

TDC har medleveret en router, som er underdimensioneret til den
linie, de har solgt ham.

FUT: dk.edb.internet.udbydere.xdsl


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Tommy Nielsen (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Tommy Nielsen


Dato : 22-06-02 15:49

Hejsa
Den samme tur har jeg været igennem, og fik den besked at jeg bare kunne
sætte min
forbindelse ned fra 1024 til 512 igen, så virkede det jo.

Læser man alt det papir man får fra TDC, står der at SS2601 kan køre begge
dele, der
står INTET om at den har besvær med 1024 og opefter ????

Hvorfor sender TDC ikke en ordentlig router ud til de kunder der har linier
fra 1024 og op.
det må være en sur fornøjelse at høre på folk der konstant klager over en
dårlig router og betaler for noget
de ikke får, min linie ligger og "dasker" ned omkring 54Kb/sek ved download
og jeg betaler for en 1024 line !!
Mvh
Tommy

"Søren" <soerenh21@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d122a82$0$675$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej.
> Har været kunde hos TDC i over 1 år nu.
> Det eneste der har beklaget mig er deres SpeedStream router 2601 som man
kan
> leje få 14kr/md.
>
> Når jeg vil åbne en port, flere eller dem alle (Host mapping/ NAT) så
kører
> min 1024/256 linje kun halvt så hurtigt.
> Det har selvfølgelig irreteret mig i lange tider, og har mange gange haft
> TDC i røret.
>
> Det endte med at jeg fik afdelingschefen i røret. Jeg fortalte ham hvad
der
> skete når jeg åbnede for alle porte (Åben Konfiguration). Det kunne han jo
> ikke forstå, og efter mange dages kærlig snakken med hinanden gennem tlf,
> kom han til den konklusion at det var mig der var for dum til at sætte den
> ordenligt op. De har ingen support på det siger han, jeg kan sætte den til
> (Basis Konfiguration) og så kørte det jo.
>
> Fint nok, fed service tænkte jeg, og så pyt med det. Jeg må leve med at
jeg
> for svært ved at hoste spille servere, snakke over netmeeting osv.
> (Jeg kunne godt, men så havde jeg jo en 512/128 linje og jeg betaler for
en
> 1024/256 linje og føler mig nok lidt snydt ik?)
>
> Det skal lige siges, at inden jeg fik afdelingschefen i røret har jeg i
> flere måneder kæmpet med deres ellers så kloge personale! De var var
flinke
> med at bytte routeren, og ja jeg var stædig, jeg fik den byttet 3 gange
lige
> i træk.
>
> De sagde jo hele tiden at fejlen lå ikke hos dem, eller routeren så det
var
> min egen skyld!
>
> Så skrev jeg for et par måneder siden min historie i en NG som denne, og
> folk grinte næsten af mig. Det var da mig som ikke kunne konfigurer den
> ordenligt osv. Alle dem som svarede havde sjovt nok ingen problemer med
> routeren.
>
> Så siger jeg så; Ret sjovt faktisk, for på efficient's hjemmeside, står
der
> faktisk at ved NAT for den mere at lave, og vil ikke kunne klare så meget
> trafik!
>
> Så kunne alle de andre ikke finde ud af at teste den ordenligt, ellers har
> de fået en router med en hurtigere processer i end meningen. (Jeg tror
> personligt på en hel 3., nemlig folk fra TDC som ikke vil "røbe" denne
> hemmelig, og derved beskytter dette dejlige firma kaldet TDC, Teledanmark,
> Boomtown, Opasia, Oncable, Vic - nogen jeg har glemt??)
>
> I kan selv se på deres hjemmeside at det står højt og tydeligt at sådan er
> routeren altså bare. Det er også fair nok, men hvorfor har TDC lyvet så?
> Hvis det ikke er dårlig service, jamen så ved jeg ikke hvad det er!!
>
>
> Der står;
>
>
> Question:
> A customer, who uses their SpeedStream 2601 for PPPoE broadband Internet
> access, runs the Host Mapping function on one of his workstations for his
> special application. He finds that if he uses the Host Mapping to download
> files from the Internet, the download speed is obviously slower than other
> workstations in the LAN. Will the Host Mapping function have this side
> effect?
>
> Answer:
> Yes, because the SpeedStream 2601 needs to do more processing when Host
> Mapping is running. Other workstations not using the Host Mapping feature
> won't get impacted.
>
> I kan selv læse det her på deres hjemmeside;
>
> http://portal.knowledgebase.net/display/1/kb/article.asp?aid=20735
> Scroll helt ned i bunden.
>
> Jeg siger bare flot til TDC, Teledumnok ja jeg skal komme efter jer, i er
> nok de eneste i hele verden der kan få mit ellers rolige pis til at koge!
>
> Ufattelig hvilken service man for nu om dage!
> I over 1 helt år skal man finde sig i medarbejder der griner af en,
ligefrem
> bander af en i tlf, bare fordi man enten vil have det til at virke, eller
> have en forklaring på HVORFOR det ikke virker!
>
> Det er det jeg har savnet, bare en forklaring på hvorfor i h... denne
router
> ikke vil det som jeg vil. Flot flot flot.
>
> Til jer som synes at TDC er på sin gode ret og blablabla, i burde skamme
> jer, i burde... Nej,, klokken er ikke over tolv endnu.
>
> I behøver ikke svare, da jeg ikke vil regere på jeres svar. TDC
> lugter/stinker langt væk
>
> !!
>
>
>
>
>
>
>
>
>



Martin Højriis Krist~ (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 22-06-02 18:02

"Tommy Nielsen" <tommy_nielsen@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d148dff$0$682$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvorfor sender TDC ikke en ordentlig router ud til de kunder der har
linier
> fra 1024 og op.

TDC tilbyder jo to forskellige routere med forskellig styrke og pris.
Man vælger selv hvilken man vil have og den ene kan tilsyneladende ikke
klare alting på de hurtige linjer.
Det bør man selvf. få at vide

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Tommy Nielsen (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Tommy Nielsen


Dato : 22-06-02 21:32

Hej
Det eneste jeg fik oplyst da jeg ville ændre fra 512 til 1024 var at min
linie skulle måles igennem for at
se om den var ok, svaret var at den var meget fin.
Jeg fik ikke noget at vide om at der var en "svag" og en "god" router og at
jeg skulle vælge den
dyre udgave for at bruge en 1024 linie.....................

Tilmed forlanger TDC penge for at få den sat tilbage til 512......
Det er lidt som at slå i en dyne....ingenting sker !!!
Mvh
Tommy

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3d14ad9d$0$691$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Tommy Nielsen" <tommy_nielsen@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d148dff$0$682$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvorfor sender TDC ikke en ordentlig router ud til de kunder der har
> linier
> > fra 1024 og op.
>
> TDC tilbyder jo to forskellige routere med forskellig styrke og pris.
> Man vælger selv hvilken man vil have og den ene kan tilsyneladende ikke
> klare alting på de hurtige linjer.
> Det bør man selvf. få at vide
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
>
>



Søren (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 22-06-02 22:14


"Tommy Nielsen" <tommy_nielsen@nielsen.mail.dk> wrote in message
news:3d14de85$0$709$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
> Det eneste jeg fik oplyst da jeg ville ændre fra 512 til 1024 var at min
> linie skulle måles igennem for at
> se om den var ok, svaret var at den var meget fin.
> Jeg fik ikke noget at vide om at der var en "svag" og en "god" router og
at
> jeg skulle vælge den
> dyre udgave for at bruge en 1024 linie.....................
>
> Tilmed forlanger TDC penge for at få den sat tilbage til 512......
> Det er lidt som at slå i en dyne....ingenting sker !!!
> Mvh
> Tommy

Nemlig ! Betale 1500-2500kr. for en ny router, eller 80kr om måneden, eller
100kr. for at få langsomere internet igen.
Det er jo til grin!



Palle Hans Jensen (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Palle Hans Jensen


Dato : 24-06-02 06:54

Martin Højriis Kristensen wrote in
news:3d14ad9d$0$691$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> TDC tilbyder jo to forskellige routere med forskellig styrke og
> pris. Man vælger selv hvilken man vil have og den ene kan
> tilsyneladende ikke klare alting på de hurtige linjer.
> Det bør man selvf. få at vide

Den gang jeg oprettede min NE2 linie, spurgte jeg adskillige gange
supporten om der var hold i det jeg hørt om at SS2601 ikke kunne
styre en 1024 linie. De gjorde utroligt meget ud af at overbevise mig
om at det ikke var sandt. En ellers flink og rar pige fra supporten
mailede mig sågar og trøstede mig med at kollegaer havde bekræftet
påstanden om at den ikke var underdimensioneret som der ellers blev
påstået.

Så ikke alene undgår man at nævne det, men man slår altså også på
tromme for at den netop er velegnet til 1024 og derover.

--
Palle

Martin Højriis Krist~ (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 24-06-02 07:10

"Palle Hans Jensen" <palle@image.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9237506E22752diesellazydk@193.88.15.213...
> Så ikke alene undgår man at nævne det, men man slår altså også på
> tromme for at den netop er velegnet til 1024 og derover.

Den nye firmware har også løst langt de fleste problemer så vidt jeg er
orienteret

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Tommy Schou (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Tommy Schou


Dato : 24-06-02 09:52

On Mon, 24 Jun 2002 08:09:38 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Palle Hans Jensen" <palle@image.dk> skrev i en meddelelse
>news:Xns9237506E22752diesellazydk@193.88.15.213...
>> Så ikke alene undgår man at nævne det, men man slår altså også på
>> tromme for at den netop er velegnet til 1024 og derover.
>
>Den nye firmware har også løst langt de fleste problemer så vidt jeg er
>orienteret
>

Den har løst problemet med manglede upload. Den er der i hvert fald
fuld skrue på med 7.0 28 firmawaren.

Problemet med halvering af download er der dog stadig, når der køres
med hostmapping/nat.
--
Tommy

SecretMan Denmark (06-07-2002)
Kommentar
Fra : SecretMan Denmark


Dato : 06-07-02 02:01

ja jeg har også samme problem med SpedStream 2601 routeren..men jeg fik
faktisk at vide af tdc at den ikke kunne klare NAT:..jammen det var da flot
at få det at vide efter man har 1mbit internet..så er de sikker på at de
første 50 kr er hjemme for at få linjen stillet.....Og så har de nu lavet
sådan man kan få en ordenlig router...for endnu mere om måneden...syntes sq
det er dyrt nok..men hva kan man gøre når TDC er den eneste ADSL udbyder i
området...ikke meget hvis man vil have adsl....trist..tragisk...Men er da et
lyspunkt i tilværelsen..uden NAT kan man alligevel mappe 10 porte..via NAPT
servere...sååh det er da nok til at få webserver..ftp server..og et par
andre programmer til at virke..ellers har man jo mulighed for at sende den
lorte router tilbage i fjæset på TDC:.og så bruge PPPoE...men hvis man er
flere end 1 computer på netværket..såh bliver det jo igen et problem....
tragisk at TDC ikke åbent indrømmer deres fejl..og så skriver det på alle
bestillings sider..at hvis man vælger over 1mbit..så kan man godt vinke
farvel til portmapping..eller betale lort kr mere i måneden for noget man
burde få gratis...

Nå men er da i det mindste noget at jeg ikke blev holdt for nar af TDC som
nogen af jer andre..



FB (06-07-2002)
Kommentar
Fra : FB


Dato : 06-07-02 08:15


"SecretMan Denmark" <SecretManDK@Hotmail.com> wrote in message
news:ag5fg1$omh$1@sunsite.dk...

> Nå men er da i det mindste noget at jeg ikke blev holdt for nar af TDC som
> nogen af jer andre..

Har samme problem, jeg ville have 512/128 men jeg slap ikke for at betale
100kr for konvertering. Det synes jeg eddermugme er for dårligt! Hvis
routeren virkede så havde jeg jo beholdt mit 1mbit!

Men at betale 100kr. for at få det ordnet som TDC burde selv stå til
regnskab for at sku for sygt!



SecretMan Denmark (06-07-2002)
Kommentar
Fra : SecretMan Denmark


Dato : 06-07-02 13:25

> routeren virkede så havde jeg jo beholdt mit 1mbit!
>
> Men at betale 100kr. for at få det ordnet som TDC burde selv stå til
> regnskab for at sku for sygt!

ja men det er sq nok de nemmeste penge TDC kan få.. så hvorfor ændre det

og hvor blev det der med at man gratis kunne ændre ens fart i en weekend
af....det hører vi da ikke mere til

jeg kender nogen der lavede fart om i en weekend..kostede 150 pga
konverterings omkostninger..for sølle 4 dage 2mbit...150 kr..sq ikke helt
gratis



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste