Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lån og Spar
Fra : AnneDorthe

Dato : 20-06-02 14:32

Er der nogen her der har erfaringer med Lån og Spar bank.

Jeg vil gerne høre både gode og dårlige.

Anne Dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : PHK

Dato : 20-06-02 14:48

"AnneDorthe" <AnneDorthe.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her der har erfaringer med Lån og Spar bank.
>
> Jeg vil gerne høre både gode og dårlige.

Prøv Jyske Bank, hvis du har en i nærheden. Det er nogenlunde samme priser
(min erfaring).

--
_
|_|

Fra : Ivar

Dato : 20-06-02 21:35

PHK skrev:

> Prøv Jyske Bank

Økseskaft.

Ivar

Fra : PHK

Dato : 22-06-02 22:34

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Økseskaft.

Ja, jeg burde jo nok have skrevet at Lån og Spar ikke er er min ønskebank og
at jeg anbefalede Jyske Bank i stedet, men jeg regnede med at alle forstod
det var det jeg mente.

--
_
|_|

Fra : Gert

Dato : 21-06-02 07:32

> Er der nogen her der har erfaringer med Lån og Spar bank.
>
> Jeg vil gerne høre både gode og dårlige.

Tja, jeg sprang på da de startede op som online bank.
Den gang havde vi (min kæreste og jeg) en ejerlejlighed, og intet andet.
Ingen gæld what so ever.

Vi lånte til en ny bil i L&S og alt var fryd og gamme.

Der gik et års tid, så gik parforholdet i stykker. Kæresten fik lejligheden
og jeg fik bilen.
Banken syntes jeg skulle lægge 50K på bordet for at få lov til at overtage
lånet - ellers skulle bilen sælges.
Det på trods af at jeg havde en solid indtjening, og bilen ikke kørte
væsentligt mht. km.

Der røg så samarbejdet med lån og spar. Jeg skiftede bank og beholdt bilen.

Gert.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 21-06-02 18:23

Gert wrote:

> [...]
> væsentligt mht. km.
>
> Der røg så samarbejdet med lån og spar. Jeg skiftede bank og beholdt bilen.

Det ligner mere naivitet ved "parforhold" og fælles økonomi,
kan næppe lastes banken, der vel handler som de fleste.

Men ellers vil jeg da også kun råde indlåns kunder at anvende banken.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Gert

Dato : 26-06-02 20:12

....cut...
> Det ligner mere naivitet ved "parforhold" og fælles økonomi,
> kan næppe lastes banken, der vel handler som de fleste.

....cut...
kan du beskrive lidt nærmere hvad du mener ?
jeg er ikke helt med.
Men ord som "naivitet", "næppe lastes" og "handler som de fleste" skurer i
mine ører. Så prøv lige igen, med lidt flere ord.
Gert.

Fra : BN

Dato : 22-06-02 03:28

Det er en amatørbank. Løb skrigende væk, mens du kan. Deres såkaldte
rådgiver har overhovedet ingen rettigheder. Dvs at man kan sidde og få få at
vide at man er en ønskekunde (akademiker, med fast job og adskillige års
erfaringer) og at det er en form sag, når rådgiveren havde givet grønt lys.
Svar: da hovedkontoret havde fået papirerne var svaret negativ. Jeg havde en
negativ formue på ca. 50k, dvs. min formue i form af bil og bolig - gæld.
Så idag er jeg glad for at betale 3-400 kr. mere om måned til en af de
store, og så have en rådgiver der har rettigheder til at tilpasse ens
økonomi.

BR BN

AnneDorthe <AnneDorthe.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MKkQ8.2923$va.298185@news000.worldonline.dk...

Fra : mkibsgaard

Dato : 23-12-03 14:30

Jeg kan bestemt anbefale LSB, de har en ganske glimrende internetbank og
særligt for DJØF studerende har de en særdeles favorabel indlånsrente
(3.75 p.a.)

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Lauritzen

Dato : 24-12-03 01:14

L&S er OK, hvis du har en god økononomi ud over "normalen", og er villig til
at betaler voldsomme gebyrer, prompte, hvis du fejler, en enkelt gang. I
grunden intet nyt i det :

/Per

Fra : Britt Malka

Dato : 24-12-03 10:51

"Per Lauritzen" <lauritzen@ofir.dk> skrev:

>L&S er OK, hvis du har en god økononomi ud over "normalen", og er villig til
>at betaler voldsomme gebyrer, prompte, hvis du fejler, en enkelt gang.

Der er nu også mange andre ting, de ikke kan, men som måske ikke lige
er det, man går efter i første omgang.

Hvis du fx vil bestille en check i euro og sende den til et land i
europa, så har de kun en bankforbindelse i Tyskland.

Dette betyder, at hvis din checkmodtager bor i Frankrig, så skal
modtageren betale et gebyr for at få indløst checken, foruden at det
tager længere tid, før den kommer på kontoen.

Lån&Spar er ikke valutabank. Hvis du modtager penge på kontoen fx fra
Sverige eller Norge, så skal du betale gebyr to gange: 1. gebyr er til
valutabanken, der sørger for at pengene kan modtages i DK, 2. gebyr er
til Lån&Spar Bank.
--
Britt Malka
Ny inspiration til din hjemmeside og computer - http://www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Fra : Rasmus

Dato : 24-12-03 13:47

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> Hvis du fx vil bestille en check i euro og sende den til et land i
> europa, så har de kun en bankforbindelse i Tyskland.

CHECK er en gammeldagsmåde at betale på - idag bruger alle IBAN og SWIFT elektronisk
overførsel, hvor
modtageren "som regel" har pengene på sin konto på 2-3 dagen !

Selv har jeg overført på denne måde via www.skandiabanken.dk til min konto i et
EURO-land !
nemt og bekvemt og så er "gebyret" kun 0,5% over www.nationalbanken.dk 's kurs for EURO
eks kostede EURO 22-12-03 744,22 + 0,5 pct = 747,94 og så går pengene rent ind på
kontoen uden fradrag !!

Fra : Britt Malka

Dato : 24-12-03 14:11

"Rasmus" <Rholte@ofir.dk> skrev:

>CHECK er en gammeldagsmåde at betale på - idag bruger alle IBAN og SWIFT elektronisk
>overførsel, hvor
>modtageren "som regel" har pengene på sin konto på 2-3 dagen !

Nej, alle bruger ikke IBAN og SWIFT i dag. Der er masser, der bruger
checks, også i Danmark, når de skal betale for en ydelse i udlandet.

>Selv har jeg overført på denne måde via www.skandiabanken.dk til min konto i et
>EURO-land !

Ja, det er jo også helt fint.

Jeg har også selv prøvet det fra Lån&Spar Bank. De er en uge om det.
Medmindre der er tale om en hasteoverførsel, men så er gebyret også
derefter.

Dette fandt jeg ud af ved et uheldigt tilfælde.

Jeg havde bedt Lån&Spar Bank om at overføre et beløb. Dagen efter
kunne jeg se på kontoen, at det stadig ikke var hævet. Det viste sig,
at de bare havde ladet min fax ligge et døgn i afdelingen (Roskilde),
før de gav ordren videre til udlandsafdelingen.

Klog af skade skrev jeg "Haster" på faxen gangen efter.

Det kostede mig et voldsomt overførselsgebyr, for det tolkede de som
om, at jeg bad om en "hasteoverførsel", og de har hverken været til at
hugge eller stikke i.

Det må de selv om. Hvis de har råd til at have utilfredse kunder, er
det helt fint med mig.

Så enten én uge med et gebyr, der svarer til prisen på en check (to
dage) eller to dage for overpris - det er det valg, man har i Lån&Spar
Bank. Dvs. man kan jo så heller ikke rigtigt vælge checken, for de har
kun kontakt til en tysk bank.

>nemt og bekvemt og så er "gebyret" kun 0,5% over www.nationalbanken.dk 's kurs for EURO
>eks kostede EURO 22-12-03 744,22 + 0,5 pct = 747,94 og så går pengene rent ind på
>kontoen uden fradrag !!

Ja, men det er i øvrigt nyt, for før i tiden skulle euro-borgeren
betale et gebyr for at modtage penge fra afsendere i ikke-euro-lande.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 25-12-03 10:41

On Wed, 24 Dec 2003 14:10:33 +0100, Britt Malka
<news@foxladi.com> wrote:

>Nej, alle bruger ikke IBAN og SWIFT i dag. Der er masser, der bruger
>checks, også i Danmark, når de skal betale for en ydelse i udlandet.

Hvis modtageren er udenfor Europa er det min erfaring at de
som hovedregel foretrækker at modtage betalingen i form af
en check. Det er kun ved større beløb at de vil have det som
overførsel.

/Knud