Daytona problemer eller?
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 20-06-02 11:39

For et stykke tid siden postede jeg nedenstående i windowsgruppen,
men uden hjælp (Jeg troede det var WinXP der drillede).

En kammerat fortalte mig for et stykke tid siden at der havde været
en masse indlæg rundt omkring der beskrev GForce3 TI200 Daytona som
værende et problemkort og at mange faktisk fik byttet deres
grafikkort uden vrøvl.

Vi har været nede hos forhandleren af Daytona kortet, men de har
testet det og taget kr 250,- for det og siger det ikke fejler noget.
Vi sagde at vi havde hørt at der var generelle problemer med kortet,
men han kiggede på det og konstaterede øjeblikkeligt at det lige
netop IKKE var det kort der havde været problemer med.

Hvilke kort er det der har været problemer med? Hvordan kunne ha se
det så hurtigt?

Det er noget frustrerende ikke at kunne spille GTA3 eller Serious Sam
II i mere en 5 minutter inden det hakker med 1 frames i sek.

Der er prøvet med flere forskellige NVidia drivere og flere
forskellige SIS AGP drivere. Uden held.

--
Palle

-------------------
Hej,

Jeg sidder ved en computer som driller lidt.

Den har specifikationerne:

--------------
P4 1800@1800 Northwood
ASUS P4S333 onboard sound (Nyeste BIOS)
512 MB PC2700 RAM
GForce3 TI200 Daytona
NVIDIA 6.13.10.2720
--------------

En hel ny installation WinXP UK.

Jeg kan uden problemer starte windows op. Men efter et stykke tid
begynder alt at hakke uhæmmet voldsomt. Jeg opdager det konstant hvis
jeg vil spille spil. Efter godt og vel 10-20 minutter begynder alt at
hakke voldsomt. Det samme er sket hvor jeg bare sad og arbejdede med
maskinen ude i Windows.

Jeg har installeret PC Probe og kan se at CPU temperaturen er omkring
40 grader hele tiden. Efter belastning med spil er CPU'en 42-43
grader. Altså overhovedet ikke kriminelt.

Da alt begyndte at hakke ude i Windows kiggede jeg i taskmanager og
lod mærke til at SYSTEM (Se link) var oppe og æde 100% CPU.

Dette skærmskud er ikke fra det pågældende tilfælde men er bare for
at illustrere hvad det var for en service der var 100%.

Jeg har prøvet at disable onboard sound, men uden held.

Er der nogle der har et bud på hvad det kan være der er problemet?

Fra : JRS

Dato : 20-06-02 13:46

"Palle Hans Jensen" <palle@image.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Det er noget frustrerende ikke at kunne spille GTA3 eller Serious Sam
> II i mere en 5 minutter inden det hakker med 1 frames i sek.
[snap]

Når spil begynder at hakke plejer det jo egentligt at være pga en for høj
GPU temp .. Har du tjekket hvor varm den blir ? Lyder jo lidt mærkeligt ..
Hvad ligger din case temp på ?

MVH
JRS

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 20-06-02 13:53

JRS wrote in news:aesipj$63v$1@news.cybercity.dk:

> Når spil begynder at hakke plejer det jo egentligt at være pga
> en for høj GPU temp .. Har du tjekket hvor varm den blir ? Lyder
> jo lidt mærkeligt .. Hvad ligger din case temp på ?

Har ikke lige alle temperaturerne her. Men har ikke bemærket noget
usædvanligt. Når der begynder kan der rebootes og med det samme
starte et spil op. et sted imellem 1-10 minutter. Så er det slut.

Poster nogle temps. senere..

--
Palle

Fra : JRS

Dato : 20-06-02 19:50

> [...]
> usædvanligt. Når der begynder kan der rebootes og med det samme
> starte et spil op. et sted imellem 1-10 minutter. Så er det slut.

Hvis du forresten har et andet OS .. fx win2k ville jeg da prøve at
installere det og se om de samme symptomer kommer .. Er ikke selv særligt
glad for XP .. Win2K ved man sq hvad er

MVH
JRS

Fra : flemsus

Dato : 20-06-02 15:08

Hej.
Jeg kører selv Palit uden problemer. Har du ikke en kammerat du kan låne et
grafikkort af, så finder du hurtigt ud af om det er kortet der er problemet.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : lordt_nelson

Dato : 25-06-02 00:41

Jeg selv de problemer du beskriver... sender mit tilbage i morgen til bj
og for et nyt - håber at det virker - hvis ikke så må der være noget
mellem daytona og asus

P4s533

http://www.kandu.dk/

Fra : Chipmand

Dato : 25-06-02 00:43

On Mon, 24 Jun 2002 23:40:40 GMT, "lordt_nelson"
<lordt_nelson.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg selv de problemer du beskriver... sender mit tilbage i morgen til bj
>og for et nyt - håber at det virker - hvis ikke så må der være noget
>mellem daytona og asus
>
>P4s533
Havde også problemer med mit første Palit Daytona Geforce 3 TI 200 128
mb ram. Maskinen kunne slet ikke finde det. Jeg hev så det gamle kort
i og lagde xp ind. Bagefter kom det nye kort i igen. Men ak og ve det
kørte som vinden blæste. Så sendte jeg det retur til BJ og de byttede
det til et nyt. Det køre til gengæld som en drøm. Så et råd herfra er
send det retur og lad dem teste det. Selvom de evt ikke finder en fejl
på kortet yder de den service at de bytter det alligevel.

Mvh
Chipmand

Fra : lordt_nelson

Dato : 25-06-02 10:09

til Chipmand

hvilken sys har du

http://www.kandu.dk/

Fra : Chipmand

Dato : 25-06-02 12:46

On Tue, 25 Jun 2002 09:09:16 GMT, "lordt_nelson"
<lordt_nelson.news@kandu.dk> wrote:

> til Chipmand
>
>hvilken sys har du
Amd Athlon 1Ghz
MSI MS-6340 Bundkort
512 mb pc133 ram
Palit Dayotona Geforce 3 TI 200 128mb grafikkort
Samsung DVD
Aopen 32*23*48 brænder
40 gb Harddisk
Min psu er på 300 watt (skiftede den gamle da den kun var på 210watt)
Styresystemet er Windows XP Home Edition

mvh
Chipmand

Fra : Don

Dato : 01-07-02 10:53

Jeg har netop erhvervet dette kort, og har også problemer med det. Mit
problem består i, at når et spil startes så er der vedvarende grafikfejl -
man kan se at grafikken står og flimrer, samt et par gange har kortet
frosset mine spil. Jeg har kæmpet en hård kamp for at få det til at køre,
men jeg syntes ikke det lever op til dens navn - 128Mb geforce3. Det kører
mere som et TNT2 kort? Jeg har lavet benchmark i 3Dmark 2001, hvor det får
ret lav score, i forhold til mit tidligere geforce 2 (ASUS). Så der er et
eller andet galt med grafikchippen? Jeg har monteret ekstra stor VGA køler
på kortet, så kølingen fejler ikke noget. Jeg har formateret min HD og lagt
Windows2000 ind, men samme problem. Jeg kører nu XP, og har prøvet med et
hav af forskellige drivere, AGP drivere, chipset drivere osv. men samme
resultat.

MEN - så fandt jeg en løsning der hjalp lidt på poblemet: Først lige mine
spec. på min computer - Athlon Thunderbird 900Mhz, 768Mb SDram PC133, Soltek
KAV-75 bundkort, 300W strømforsyning og Daytona TI200 128Mb kort.

Jeg gik ind i BIOS og valgte her at disable AGPx4, så det kører AGPx2 - og
dette hjalp ! Kortet skulle jo gerne køre AGPx4 men når dette aktiveres i
BIOS, ja så opstår problemerne? Stadig syntes jeg kortet burde køre bedre,
når man tænker på specifikationerne på kortet. Jeg har indgivet en klage til
shg.dk hvor kortet er købt, og håber det bliver byttet. Jeg har læst flere
fik løst deres problem efter de fik kortet byttet, så nu må vi se.

Jeg håber ovenstående måske kan hjæpe nogen?

-M