Klarupnet og modtagelse af .exe filer
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-06-02 09:33

Hej.

En kollega som har sin private mail hos klarupnet, kan ikke modtage
..exe filer i hans mail. Hvis jeg forsøger at sende til ham, får jeg
følgende:

Error transferring to mailgw.fuzion.DK; SMTP Protocol Returned a
Permanent Error 554 5.7.1 Message cannot be accepted, content filter
rejection exekverbare filer

Må de afvise dem uden videre? (Og nej, jeg ved ikke hvad der står i
kontrakten med klarupnet).

Mvh. Brian

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-06-02 09:34

Brian B. Christensen <bbcdk@hotmailen.com> writes:

>Må de afvise dem uden videre? (Og nej, jeg ved ikke hvad der står i
>kontrakten med klarupnet).

Så må svaret vel blive "måske".

Mvh.
   Klaus.

Fra : Henning

Dato : 20-06-02 10:01

On Thu, 20 Jun 2002 10:33:18 +0200, Brian B. Christensen
<bbcdk@hotmailen.com> wrote:

>Hej.
>
>En kollega som har sin private mail hos klarupnet, kan ikke modtage
>.exe filer i hans mail. Hvis jeg forsøger at sende til ham, får jeg
>følgende:

Det er absolut ikke sikkert det er hos ISP'en fejlen ligger. Nyeste
version af Outlook spærrer også for exe-filer.
Men Mailme indførte samme politik for noget tid siden for at undgå
vira.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-06-02 10:09

Thu, 20 Jun 2002 11:01:17 +0200, skrev Henning
<newsmail@mailme.dk>:

>Det er absolut ikke sikkert det er hos ISP'en fejlen ligger. Nyeste
>version af Outlook spærrer også for exe-filer.

Fejlmeddelelsen tyder da ellers på, at det er hos
udbyderen,blokeringen sker.

Fra : itgrafen

Dato : 20-06-02 10:16

"Brian B. Christensen" skrev d. 20-06-02 09:33 dette indlæg :
> [...]
> rejection exekverbare filer
>
> Må de afvise dem uden videre? (Og nej, jeg ved ikke hvad der står i

Hej Brian

der er flere forskellige typer af sikkerhed på Klarupnet - firewall
beskyttelse
du kan spørge din ven om han/hun har valgt den med størst
sikkerhedsfaktor,
så har du årsagen der. - der slipper ikke noget igennem der kan bære en
virus
med sig.
- hvis det er tilfældet, så må du nok en anden vej omkring, send en cd,
diskette eller
upload filen der skal frem

venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan

Dato : 20-06-02 10:57

> - hvis det er tilfældet, så må du nok en anden vej omkring, send en cd,
> diskette eller
> upload filen der skal frem

Omdøb filen til .ex_ (eller noget helt andet) og send den. Skulle deres
mail-sweeper filtrere dette også, så pak filen med WinZip (evt. med password
på) så slipper den igennem.

Jan

Fra : ¤

Dato : 20-06-02 15:10

> [...]
>virus
>med sig.
>- hvis det er tilfældet, så må du nok en anden vej omkring, send en cd,

Jeg tror nu bare at han skal pakke filen. Zip el. Rar filer slipper
sikkert igennem

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-02 10:58

Brian B. Christensen skrev:

>En kollega som har sin private mail hos klarupnet, kan ikke modtage
>.exe filer i hans mail.

Hvad sker der hvis man f.eks. giver dem efternavnet .fyf i stedet
for?

--
Bertel

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-06-02 11:22

On Thu, 20 Jun 2002 11:57:50 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Hvad sker der hvis man f.eks. giver dem efternavnet .fyf i stedet
>for?

Ja, så virker det (havde vi også prøvet inden min post). Min kollega
siger også at klarupnet har skrevet på deres hjemmeside, at alle der
gerne vil have lukket af for at modtage .exe filer, kan skrive til
dem. Men det ser ud til at de har lavet det lige omvendt.

Tak for svarene

Mvh. Brian

Fra : Dan

Dato : 20-06-02 19:55

Ja

Det er jo tit problemet at disse amatør antenneforenings ISP`er eller
foreninger som de kalder sig for at undgå at telestyrelsen blander sig,
lukker for alt det der er GODT, da det jo påvirker deres bundlinje hvis
brugerene " misbruger" forbindelsen som de siger. Min antenneforening (
GVD ) har også lukker for praktisk talt alt det som en Internet forbindelse
er omfattet af. eksempelvis er Point to Point programmer som Kazaa lukket
så det går vildt langsomt at benyttet bla. kazaa. De påstår så at Kazaa er
ulovligt OG AT DET ER DERFOR DE LUKKER DET , men det er det jo ikke for man
kan da også hente helt lovlige programmer og filer den vej. Man kan heller
ikke spille eksempelvis fligtsim og en masse andre spil da man ikke har en
offentlig IP ( hverken DhCP eller fast)

Så til alle dem der synes at Antenneforeninger der driver deres eget net er
smarte !!!! PAS PÅ ALLE BEGRÆNSNINGERNE.

Når de udtaler sig til pressen lyder det så rosenrødt med deres Internet
eller skal vi ikke kalde det hvad det er ? Netværk med en firewall større
end den gode gamle Berlin mur. Så er det jo nemt at udbyde flatrate hvis man
så bare lukker for alt det der kan skabe trafik )

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-06-02 20:13

"Dan" <llommjkjnhuihyiuytioyhb@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er jo tit problemet at disse amatør antenneforenings ISP`er eller
> foreninger som de kalder sig for at undgå at telestyrelsen blander
sig,

De _er_ foreninger, så du bestemmer jo til dels selv vedtægterne ved at
møde op til generalforsamlingen. Hvor mange har du været til?

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 21-06-02 12:59

On Thu, 20 Jun 2002 20:55:10 +0200, "Dan"
<llommjkjnhuihyiuytioyhb@hotmail.dk> wrote:

>Så til alle dem der synes at Antenneforeninger der driver deres eget net er
>smarte !!!! PAS PÅ ALLE BEGRÆNSNINGERNE.

Hmm. Jeg er med i en arbejdsgruppe i vores antenneforening, der inden
for den nærmeste fremtid vil udbyde internet.

Vi vil tilbyde flatrate, fast offentlig IP, ingen trafikbegrændsning
ect. Der behøver ikke at være begrænsninger.

Men det kræver naturligvis at du som medlem af antenneforeningen går
med i arbejdet med at definerer hvilken internetadgang I skal tilbyde.
Hvis du ikke går med i arbejdet må du jo enten nyde resultatet af
andres (normalt frivillige) arbejde eller benytte en anden
internetadgang.

> [...]
>end den gode gamle Berlin mur. Så er det jo nemt at udbyde flatrate hvis man
>så bare lukker for alt det der kan skabe trafik )

Der er jo også en anden grund til at lukke/begrænse P2P programmer:

De erfarring vi har hørt om siger at 5% af brugerne bruger 80% af
båndbredden.

Skal de 5% have lov til at generer de øvrige 95% af brugerene?

Mvh
Frank

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-06-02 13:00

"Frank Allan Rasmussen" <mailto:far@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> De erfarring vi har hørt om siger at 5% af brugerne bruger 80% af
> båndbredden.

Sådan vil det meget ofte være. Det har P2P kun moderat indflydelse på

Fra : Allan Olesen

Dato : 21-06-02 18:21

far@mobilixnet.dk. (Frank Allan Rasmussen) wrote:

> [...]
>
>Vi vil tilbyde flatrate, fast offentlig IP, ingen trafikbegrændsning
>ect. Der behøver ikke at være begrænsninger.

Umiddelbart lyder det som noget, der er nemt at sige på forhånd.
Vi hører vel mere fra jer, når det har kørt et stykke tid?

Hvad vil I gøre, hvis nogle få medlemmer suger al båndbredden?
Acceptere, at de øvrige medlemmers forbindelse kører dårligt?
Blive ved med at kaste penge efter mere båndbredde?
Indføre begrænsninger eller opdragelse?

Man kan naturligvis shape trafikken, så der bliver noget til
alle, men det kan jo også betragtes som en begrænsning.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 22-06-02 09:06

On Fri, 21 Jun 2002 19:20:36 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Umiddelbart lyder det som noget, der er nemt at sige på forhånd.
>Vi hører vel mere fra jer, når det har kørt et stykke tid?

Det *er* nemt at sige på forhånd.

Og jeg vil meget gerne give en tilbagemelding når der er gået et
> [...]

>Acceptere, at de øvrige medlemmers forbindelse kører dårligt?
>Blive ved med at kaste penge efter mere båndbredde?

Vi vil, som det ser ud i øjeblikket, indføre trafikshaping. Primært
for at dele båndbredden mellem de aktive bruge. Om det bliver
nødvenldigt med begrænsning af båndbredden for enkelte protokoller
eller eventuelt enkelte brugere må vi se.

Men for at minske behovet for den slags starter vi med en pænt stor
linie til nettet.

Og opdragelse er naturligvis også relavant, jeg tror dog ikke på en
'udhængning' af storforbrugere, hellere en dialog.

>Man kan naturligvis shape trafikken, så der bliver noget til
>alle, men det kan jo også betragtes som en begrænsning.

Alene det at man kører på et delt medie, som et kabelnet jo er, vil af
nogle blive betragtet som en begrænsning.

Og så længe der er 'hul' igennem mener jeg personligt ikke at
trafikshaping/prioritering af protokoller er begrænsning.

Men jeg vil vende tilbage når vi har kørt i en periode (tidsramme
oktober/november)

Mvh
Frank Allan Rasmussen

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-06-02 11:56

far@mobilixnet.dk (Frank Allan Rasmussen) wrote:

>Og opdragelse er naturligvis også relavant, jeg tror dog ikke på en
>'udhængning' af storforbrugere, hellere en dialog.

Jeg ville føle enhver form for hensigtserklæring om opdragelse
eller dialog som en større begrænsning end en fast MB-grænse, som
man kan forholde sig til.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 22-06-02 13:17

On Sat, 22 Jun 2002 12:55:49 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Jeg ville føle enhver form for hensigtserklæring om opdragelse
>eller dialog som en større begrænsning end en fast MB-grænse, som
>man kan forholde sig til.

Sådan er vi nu så forskellige.

Jeg ville foretrække en henvendelse der f.eks. siger "Du har nu gennem
lang tid hentet store datamængder i aftentiden, er det muligt for dig
at hente dem i dagtiden eller sent om natten" frem for en besked om
at: "Du har nu hentet 6 GB på 22 dage - vent 8 dage med at hente
mere".

Vi må se om vi får brug for det, jeg skal nok melde om det også når
jeg fortæller hvordan det går i vores antenneforening.

Mvh
Frank

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 21-06-02 04:27

In <km43huoulv6r1ds4hbdlmnechflh0mn46l@4ax.com> Brian B. Christensen <bbcdk@hotmailen.com> writes:

> [...]

>Error transferring to mailgw.fuzion.DK; SMTP Protocol Returned a
>Permanent Error 554 5.7.1 Message cannot be accepted, content filter

Hehe. De kan ikke stave.
Men du kan vel bare omdaabe filen til program. og saa omdaaber han den
tilbage, naar den er modtaget.

/Martin