Sprogskole i Spanien
Fra : shogun

Dato : 19-06-02 22:03

Jeg har planlagt at tage en tur til Spanien 5 uger i sommerferien, hvor jeg
vil bruge omk. 2 uger på sprogskole og den resterede tid på at rejse rundt
og se ting :)

Er der nogen der har gode erfaringer med sprogskoler i sydspanien, og i
hvor meget er det rimeligt at give for et 2 ugers kurse.

Jeg har fundet tilbud i Malaga på omkring 350 euro inc. logi....

Endvidre vil jeg høre om der er nogen der har erfaring med at rejse rundet i
spanien med rygsæk...Er det altid mulig at finde et Hostel eller er det godt
at have et telt med?

Og endelig nogle gode forslag til billigt at komme til syd Spanien, det
lader desvære til at de fleste fly er ved at være fyldt :(

På forhånd tak

Kristian

Fra : Pernille Scharff

Dato : 20-06-02 10:57

Hej Kristian,

jeg kan varmt anbefale La Janda i Vejer de la Frontera i Sydspanien -
jeg havde et virkelig godt sprogskoleophold dernede for et par år siden.
Skolen drives i samarbejde med Parla i Danmark, www.parla.dk - og
skolens egen hjemmeside er www.lajanda.org

God tur til Spanien!

/Pernille

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-06-02 21:36

Hej

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote:

>jeg kan varmt anbefale La Janda i Vejer de la Frontera i Sydspanien -
>jeg havde et virkelig godt sprogskoleophold dernede for et par år siden.
> [...]

Og med hensyn til fly, så kig hos Sterling, som nu flyver ruteflyvning
til Malaga, fra kr. 995,- for en returbillet.

Kig på: www.sterlingticket.com

--
M.v.h. Ole®

Fra : jacob nielsen

Dato : 20-06-02 22:38

"shogun" <krn@person.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> vil bruge omk. 2 uger på sprogskole og den resterede tid på at rejse rundt
Heldige asen

> Er der nogen der har gode erfaringer med sprogskoler i sydspanien, og i
> hvor meget er det rimeligt at give for et 2 ugers kurse.
> Jeg har fundet tilbud i Malaga på omkring 350 euro inc. logi....
Nu er jeg ikke så vild med Malaga, så jeg ville nok prøve i Granada eller
Sevilla i stedet. Jeg undersøgte mulighederne i Sevilla lidt sidste år. Jeg
kan desværre ikke huske prisniveauet, men der var muligheder nok, og Sevilla
er efter min mening suveræn.

> [...]
> spanien med rygsæk...Er det altid mulig at finde et Hostel eller er det
Det kommer an på temperament og planlægning. Jeg rejste rundt i et par uger
i Andalusien sidste år, og jeg havde ingen problemer med at finde noget at
bo i til rimelig penge. Allier dig med en af de utallige guidebøger der
findes, der er altid lidt inspiration at hente. Jeg havde stor glæde af
Lonely Planets Andalucía.

> Og endelig nogle gode forslag til billigt at komme til syd Spanien, det
> lader desvære til at de fleste fly er ved at være fyldt :(
Jeg var heldig sidste år og få en rasende billig billet med Virgin, ellers
er Sterling som det også er blevet foreslået også et godt bud.

God tur!

Mvh.
Jacob