Oversættelse fra dansk til tysk+engelsk
Fra : Hans Lynge Andersen

Dato : 19-06-02 19:46

Hej,

Jeg har et spørgsmål, som denne gruppe må være det rette forum for.

En af mine venner har for nylig overtaget Nexø Familiecamping (på
Bornholm).
Han er i færd med at lave reklamer, prislister osv.

Så kom han med et godt spørgsmål til mig:

Han skal bruge en fornuftig oversættelse af det danske ord "dagsgæst"
til både engelsk og tysk.
Med "dagsgæst" mener han en person, der ikke overnatter på pladsen, og
derfor ikke skal betale fuld pris - men en person, der er på pladsen i
løbet af en dag og bruger toilet/bad, opholdsrum m.v. Dette skal der
selvfølgelig betales et (mindre) beløb for.

Findes der et "officielt" ord på engelsk/tysk for sådan en størrelse,
eller er der nogen, der har et fornuftigt bud?

Mit eget forslag var "Day visitor" (eller "Daytime visitor") på
engelsk og "Tagesbesucher" på tysk, men er der andre bud?

På forhånd tak
Hans Lynge Andersen

Fra : Christa Andersen

Dato : 19-06-02 22:51

Hejsa!
På tysk ville jeg skrive "Tagestourist" (betyder endagsturist direkte
oversat) og så ville jeg måske tilføje (ohne Übernachtung).

Eller skrive: Will man übrigens diesen Campingplatz als Tagestourist
benutzen, möchten wir eine Gebühr von Euro 2 haben, was nicht sehr viel ist,
weil sie dafür Dusche, Küche ..... benützen kann.

På engelsk: Daytime Tourist

Christa

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 20-06-02 19:59

Christa Andersen <christa.a@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ist,
> weil sie dafür Dusche, Küche ..... benützen kann.

Det er vel en ok forklaring, hvis der overhovedet er plads til at skrive så
meget. Ved jo ikke helt, hvor det skal stå, men jeg ville nok skrive sie med
stort og können i stedet for kann. Man vil vel også gerne have mandlige
"dagsgæster"

Ida Maria Kiefer
www.vammencamping.dk

Fra : Hans Lynge Andersen

Dato : 20-06-02 21:03

Hej,

Jeg takker alle involverede for indlæggene.
Jeg sender det videre til vennen på Bornholm med det samme.

Mvh.
Hans Lynge Andersen

Fra : PHK

Dato : 20-06-02 12:59

"Hans Lynge Andersen" <nospam@image.dk> skrev i en meddelelse

> Han skal bruge en fornuftig oversættelse af det danske ord "dagsgæst"
> til både engelsk og tysk.

Gäste og visitors ville jeg bruge.

Dagsgæst ... skulle jeg nok også have forklaret, hvis jeg var dansker ;)

--
_
|_|