Ny G4 på pc netværk kan det
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 11-02-01 18:45

På mit arbejde skal alle macer smides ud og erstattes af et pc netværk.
Der vil dog muligvis blive indkøbt en af de nye G4 med dvd brænder til
at redigere video på. Mit spørgsmål går på om det kan lade sig gøre at
have sådan en fætter til at være på et pc netværk og have printer og
internet adgang over dette. Der skal også være mulighed for at udveksle
filer med de andre maskiner i netværket.

MVH

Jakob H K

--
The Lord in His wisdom made the fly
And then forgot to tell us why.

OGDEN NASH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-02-01 19:16

Jakob Højer Kristensen <n94jhk@xxxnat.ou.dk> wrote:

> [...]
> internet adgang over dette. Der skal også være mulighed for at udveksle
> filer med de andre maskiner i netværket.

Det du skal have fat i, er DAVE fra Thursby Software:

http://www.thursby.com/

--
René

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 11-02-01 19:19

> På mit arbejde skal alle macer smides ud og erstattes af et pc netværk.
> Der vil dog muligvis blive indkøbt en af de nye G4 med dvd brænder til
> at redigere video på.

Smides ud ............ send mig lige en mail hvis de kan hentes et eller
andet sted

Jeg har selv lige købt en G4 som skal på et PC-netværk, det skal kunne lade
sig gøre - ellers har jeg købt katten i sækken.

hilsen Bo

Fra : Kell Jørgensen

Dato : 11-02-01 21:28

Hej Jacob

"Jakob Højer Kristensen" <n94jhk@xxxnat.ou.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> internet adgang over dette. Der skal også være mulighed for at udveksle
> filer med de andre maskiner i netværket.

Det gøres uden problemer, både NT4 server og Windows 2000 server har service
for Macintosh.
Din G4 kan nu dele de resourcer serveren har (printere - fil mapper - og
internet adgang) hvis det bliver sat rigtigt op.

Proff Consult
Kell Jørgensen
www.proff-consult.dk - kell@proff-consult.dk

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 12-02-01 00:41

tak for svarene

Fra : kihdip

Dato : 12-02-01 12:52

Kan det samme lade sig gøre med en iMac ???

MVH
Kim

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 12-02-01 13:54

kim.hyldgaard@dxd.ericsson.se,Ny-Internet writes:
>Kan det samme lade sig gøre med en iMac ???

Selvfølgelig...
Men igen: det skal sættes rigtigt op

Mvh Ben