Andet multimedie
bentjuul 3670
Slette farve i Photoshop
Fra : izeqb

Dato : 19-06-02 14:12

Hejsa...

Jeg har et billede i sort/hvid.
Jeg vil gerne have slette den hvide farve, så den istedet for hvid er
gennemsigtig.

Hvordan gør jeg det?

Billedet består kun af 2 farver. Sort og hvid.

Fra : Madsen

Dato : 19-06-02 14:33

izeqb skrev:

> [...]
> gennemsigtig.
>
> Hvordan gør jeg det?
>
> Billedet består kun af 2 farver. Sort og hvid.

Du kunne starte med at kopiere baggrundslaget og derefter slette det
originale baggrundslag. Du kan også dobbeltklikke på baggrundslaget og
omdøbe det til 'Layer 0' så det bliver låst op.

Derefter kan du f.eks. bruge Select > Color Range > Highlights og når
det er valgt trykker du på OK og derefter Delete-tasten.

Madsen.

Fra : Kurt Lund

Dato : 19-06-02 15:59

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>
> Derefter kan du f.eks. bruge Select > Color Range > Highlights og når
> det er valgt trykker du på OK og derefter Delete-tasten.

- Eller bruge det fremragende freewareplugin Eliminate White.

--
Kurt Lund

Fra : Nielsen

Dato : 19-06-02 19:14

Hej

Nu har jeg hentet denne plugin, men når jeg følger Madsens
link til instal oplysninger kommer jeg ikke videre.
Jeg køre 7,0 hvad gør jeg ?
På forhånd tak.

Mvh Ole

Fra : Kurt Lund

Dato : 19-06-02 20:53

"Nielsen" <oknielsen@orangenet.dk> skrev:

> Nu har jeg hentet denne plugin, men når jeg følger Madsens
> link til instal oplysninger kommer jeg ikke videre.
> Jeg køre 7,0 hvad gør jeg ?

Hvis dit spørgsmål går på, hvor du skal lægge filtret, og at
PS7 er som sekseren, så skal du såmænd bare snuppe elimwhit.8bf
fra zipfilen og stoppe den ind mellem de andre filtre i extra-folderen.

--
Kurt Lund

Fra : Madsen

Dato : 19-06-02 16:18

Kurt Lund skrev:

> - Eller bruge det fremragende freewareplugin Eliminate White.

Det kendte jeg ikke, men det lyder interessant.
Er det følgende filter: <http://www.edesign.com/filters/> ?
Det ser lidt gammelt ud, men det kører måske fint nok på PS 6?

Madsen.

Fra : Kurt Lund

Dato : 19-06-02 16:57

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> Er det følgende filter: <http://www.edesign.com/filters/> ?
> Det ser lidt gammelt ud, men det kører måske fint nok på PS 6?

Yes. Ingen problemer. Jeg fik det, mens jeg kørte PS 3.05 og det
har fulgt mig lige siden. Der er sjældent problemer med rene
..8bf -filer.

--
Kurt Lund

Fra : Madsen

Dato : 19-06-02 18:23

Kurt Lund skrev:

> Yes. Ingen problemer. Jeg fik det, mens jeg kørte PS 3.05 og det
> har fulgt mig lige siden. Der er sjældent problemer med rene
> .8bf -filer.

Det skal da vist lige prøves så. :)

Madsen.

Fra : izeqb

Dato : 19-06-02 22:43

On Wed, 19 Jun 2002 15:33:02 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>
>Derefter kan du f.eks. bruge Select > Color Range > Highlights og når
>det er valgt trykker du på OK og derefter Delete-tasten.

Det virkede
Mange tak, til gængæld kunne jeg ikke få det der plug-in til at
virke...

Fra : Madsen

Dato : 19-06-02 23:26

izeqb skrev:

> Mange tak, til gængæld kunne jeg ikke få det der plug-in til at
> virke...

Det burde virke. Jeg har lige prøvet det her på PS 7 og det er der
ingen problemer med. Du udpakker indholdet af zip-filen, snupper
derefter elimwhit.8bf og placerer den inde i \Program Files\Adobe\
Photoshop 7.0\Plug-Ins-mappen. Derefter starter du Photoshop og
filteret vil så ligge i Filter-menuen i en undermenu der hedder
Transparency.

Du skal have låst baggrundslaget op uanset om du bruger den metode
jeg nævnede, eller om du bruger filteret. Du kan nemlig ikke slette
til transparens eller gennemsigtighed, før baggrundslaget er låst
op og blevet til et almindeligt lag.

Madsen.

Fra : Asboe

Dato : 20-06-02 08:26

izeqb skrev i meddelelsen:
<ml01hu8r3hfkbkkjllfqo49i00pthg17b0@4ax.com>

>Jeg har et billede i sort/hvid.
>Jeg vil gerne have slette den hvide farve, så den istedet for hvid er
>gennemsigtig.
>
>Hvordan gør jeg det?

Brug Magic Eraser Tool fra "værktøjskassen", det er enkelt!

--
Hilsen Asboe