Blue Orb til et Creative GeForce2 Ultra ko~
Fra : Peter Nielsen

Dato : 21-12-00 12:33

Hej håber nogen i denne gruppe kan hjælpe mig :)

1. Vil man få mere ud af site Creative GeForce 2 Ultra kort, hvis man sætter
en Blue Orb køler på ???
2. Eller er den blæser/køler der sidder på nu god nok ???
3. Passer hullerne, så Blue Orb er lige til at sætte på, eller skal man
bruge thermisk tape ???

Håber I kan hjælpe mig !

Peter Nielsen

Fra : Lars Krag

Dato : 21-12-00 15:09

Peter Nielsen skrev i meddelelsen <3a41ea28$0$3194
[snip]

>1. Vil man få mere ud af site Creative GeForce 2 Ultra kort, hvis man
sætter en Blue Orb køler på ???

Jeg har fået 10 Mhz mere ud af coren, men det var først efter at have
planslebet Orb´en så den var HELT flad.

>2. Eller er den blæser/køler der sidder på nu god nok ???

Jeg tror den er rimelig OK. Jeg kan bare godt lide at jeg kan holde øje med
min omdrejningerne på min Orb, det kan man jo ikke med CL´s blæser.

>3. Passer hullerne, så Blue Orb er lige til at sætte på, eller skal man
>bruge thermisk tape ???

Ja, lige præcis, og de "pins" der følger med fungerer fortrinligt

>Håber I kan hjælpe mig !

Håber det hjalp. Jeg er i hvert fald godt tilfreds med min, som jeg i øvrigt
købte hos www.studiedata.dk

Lars

Fra : Peter Nielsen

Dato : 24-12-00 10:40

Tak, Lars! Men har du en god idé hvordan man får den "gamle" køler/blæser af
?!? Den der sidder der nu, er limet på, og den sidder sgu godt fast :)
Håber du/en kan hjælpe mig!

/Peter

Fra : Lars Krag

Dato : 25-12-00 19:51

Fra : Karsten Borchers

Dato : 25-12-00 20:04

// Og til dem, der synes man er skør når man piller blæseren af et
grafikkort til 4500+ kroner, så skulle jeg hilse og sige at min kone er helt
enig. Hun er bare glad for at jeg er holdt op med at tune biler //

LOL - Good one ;D

Karsten Borchers

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 25-12-00 20:43

On Mon, 25 Dec 2000 19:50:38 +0100, "Lars Krag"
<larskrag@_nospam_image.dk> wrote:

> [...]

Ifølge den eneste virkelige ekspert på området jeg indtil nu har mødt
(Jens fra Studiedata...) er en hårtørrer nu heller ikke det værste -
hvis bare man husker at sådan en varmer som ind i h******... Så det er
noget med små forsigtige strøg henover kortet til limen lige præcis er
så varm at kølepladen kan drejes, herefter er den lige til at "glide
af".

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den.

Fra : Karsten Borchers

Dato : 25-12-00 18:43

Undskyld. Men jeg kan ikke se pointen i at udskifte blæseren på Geforce
Ultra kortet for at få 10Mhz mere ud af kernen. Kortet er i forvejen total
hurtigt. Og ligefrem smide garantien væk på et 4500,- dyrt grafikkort for
10Mhz (1-2fps måske), kan jeg ikke se pointen i.

Det ville sikkert give ligeså godt hvis man gav kabinettet bedre
ventilation. Eller måske købte en 2CoolPc køler. (kan købes hos
studiedata.dk). Og så beholder du garantien på kortet.

Selv losser jeg masser af luft ind over mit Asus V7700 Geforce 2 GTS, så den
køre nu 240/400Mhz uden problemer, med en temp på 38 grader når den virkelig
får lov at arbejde. Godt nok er min løsning med at losse luft ind over
kortet måske lidt maniac ;) - men det virker, og siger ikke så meget ;D -
Kan ses i "OC Databasen" hos http://www.extremedk.dk/ Maskinen er den her
"Pentium III 700E @ 933MHz (modificeret kabinet)" På billedene er det et
V6800 Geforce)

--