geforce2 og varme??
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 18-06-02 15:28

Jeg har et geforce 2 100/200 mmx som i øjeblikket ikke har en blæser på. Den
holdt pludselig op med at virke, og jeg har endnu ikke mærket noget til
nogle problemer.

Er det virkelig nødvendigt at have den blæser på??

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-06-02 16:10

"Tim Lerche Sørensen" <35mm(no-spam)@film.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle problemer.
>
> Er det virkelig nødvendigt at have den blæser på??

Som der er skrevet før her i gruppen, så er mange af de blæsere der er på
grafikkortene kun til pynt, men de kort som er "overdoseret" fra fabrikken,
de er nød til at have blæser på. Hvis du selv har "pillet" ved krtet, så er
det nok også en god ide at have blæser på.

Kim Larsen

Fra : Esben

Dato : 19-06-02 02:34

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3d0f4d27$0$78759$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> de er nød til at have blæser på. Hvis du selv har "pillet" ved krtet, så er
> det nok også en god ide at have blæser på.

At blæserne er til pynt er nok så meget sagt, kortene er vel også beregnet til markeder hvor en Pc's omgivelsestemperaturer er
højere end dem man oplever her til lands, og om ikke andet kan det ikke være andet end godt for komponenternes levetid. Der findes
dog adskillige Geforce 2mx som er født uden blæser. Hvis køleprofilen alene ser ud til at være af en anseelig størrelse, kan man nok
sagtens undvære blæseren. Begynder der at kommer hvide prikker i grafikken og andet fnidder eller ustabilitet, er det nok en god idé
at sætte en form for blæser på igen.

--
Esben