Problemer med brænder
Fra : PJ

Dato : 18-06-02 15:45

Hejsa

jeg har en 24 speed brænder, men når jeg brænder laver den hele tiden buffer
underrun. Under en session ved 12 speed laver den det ca. 25 gange.

Min computer er en Intel 400 Mhz, med 192 Mb ram.

Brænderen er en Aopen med 2Mb buffer.

Håber I kan løse mit problem.

Med venlig hilsen

Palle Jensen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 18-06-02 16:15

> [...]
> underrun. Under en session ved 12 speed laver den det ca. 25 gange.
>
> Min computer er en Intel 400 Mhz, med 192 Mb ram.

Har du slået _alle_ irrelevante programmer fra?

Fra : PJ

Dato : 18-06-02 16:43

Ja, jeg har slået alle irrelavante programmer fra.

Palle Jensen

Fra : Rasmus S

Dato : 18-06-02 16:21

"PJ" <pallejensen@mail1.stofanet.dk> wrote.

> [...]
> underrun. Under en session ved 12 speed laver den det ca. 25 gange.
>
> Min computer er en Intel 400 Mhz, med 192 Mb ram.

Hvor hurtigt er dit normale CDROM drev? ... har du sat CDROM og brænder på
hver sin controller (primær/sekundær)?

Mvh

Rasmus

Fra : PJ

Dato : 18-06-02 16:42

> [...]
> buffer

> Hvor hurtigt er dit normale CDROM drev? ... har du sat CDROM og brænder på

Mit normale drev er 24 speed, drevene er på hver sin controller.

Palle Jensen

Fra : Rasmus S

Dato : 18-06-02 20:00

"PJ" <pallejensen@mail1.stofanet.dk> wrote.

klip

> Mit normale drev er 24 speed, drevene er på hver sin controller.

Er det et generelt problem uanset om du brænder audio eller data? ... Ved
brænding af audio direkte fra CD til CD skal du ikke forvente at kunne
brænde med 12X, da dit normale CDROM drev vil have svært ved at følge med,
specielt i starten.

Mvh

Rasmus

Fra : PJ

Dato : 18-06-02 20:24

Ja, det er et generelt problem, og det er både når jeg brænder fra harddisk
til cd og fra cd til cd.

Palle Jensen

Fra : M.N.

Dato : 18-06-02 20:32

"PJ" <pallejensen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> underrun. Under en session ved 12 speed laver den det ca. 25 gange.
>
> Min computer er en Intel 400 Mhz, med 192 Mb ram.

Tjek om DMA er slået til dine drev.

Mogens

Fra : PJ

Dato : 19-06-02 17:17

Hvor tjekker jeg DMA????

Palle Jensen

Fra : M.N.

Dato : 19-06-02 19:04

> Hvor tjekker jeg DMA????
>
> Palle Jensen

I enhedshåndteringen. I Win98 under dine drev > avanceret instillinger. I
W2K og XP under dine ide kontrollere > avanceret indstillinger.
Mogens

Fra : PJ

Dato : 19-06-02 22:05

DMA er nu slået fra, men brænderen laver stadig buffer underrun.

Kan det være noget med mine IDE forbindelser??

Fra : Mogens

Dato : 19-06-02 23:29

On Wed, 19 Jun 2002 23:05:20 +0200, "PJ"
<pallejensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>DMA er nu slået fra, men brænderen laver stadig buffer underrun.

Hej

Du skal ikke slå DMA fra. DMA skal være slået til.
Ellers kører din brænder helt sikkert elendigt, for
så skal CPU'en lave alt arbejdet.

mvh Mogens

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 19-06-02 23:44

PJ wrote:
> [...]
> underrun. Under en session ved 12 speed laver den det ca. 25 gange.
> Min computer er en Intel 400 Mhz, med 192 Mb ram.

Hvilket Operativ System, og hvilket bundkort har du?
Hvis det er et med Via Apollo Pro chipset, skal du muligvis finde en Via
4-in-1 driver.