Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvad betyder det
Fra : Kim Larsen

Dato : 18-06-02 13:54

Hej i gruppen

Jeg sidder og vil lave noget grafik til en hjemmeside. Til det har jeg
fundet nogle trafiktavler i ai format. Det går fint med at åbne dem i
PhotoShop, men der er enkelte der ikke vil være med. Jeg får beskeden "Could
not open *.ai because the parser module cannot parse the file", hvad betyder
det ?

Kim Larsen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 18-06-02 14:03

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
"Could
> not open *.ai because the parser module cannot parse the file", hvad

Det betyder at Photoshop ikke akn læse disse illustrator-filer (.ai angiver
at filen oprindeligt er dannet af Adobe Illustrator).
Det kan have mange årsager, men en klar mulighed er, at de filer der giver
problemer er af en senere version end den din Photoshop er skabt til at
kunne åbne. En anden typisk årsag er, at filerne simpelt hen er
fejlbehæftede.

Du kan prøve at hive dem ind i Photoshop ved at åbne et nyt dokument og så
bruge Place-kommandoen under File-menuen (UK-vers.).

Ellers kunne nogle behjertede sjæle her fra gruppen måske tænkes at ville
konvertere dem for dig, hvis du lægger dem i news:dk.binær

/Per

Fra : Kurt Lund

Dato : 18-06-02 14:20

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> skrev

> [...]
> problemer er af en senere version end den din Photoshop er skabt til at
> kunne åbne. En anden typisk årsag er, at filerne simpelt hen er

Nogle gange har jeg haft held med at omdøbe filerne til *.eps
AI er jo bare EPS med lidt ekstra gejl.

--
Kurt Lund