CPU & Mainbord temp....
Fra : Jesper K. Andersen

Dato : 18-06-02 11:27

Hej Alle.

Jeg er meget nervøs for min CPU, og mit motherbord. Jeg har skrevet det før,
men nu er graderne steget. Mn computer er næsten helt ny, og færdig bygget.
Købt hos Electriccity i taastrup. Min CPU er en AMD Athlon 2000+ XP, og
bliver 50-55 Grader varm. Mit motherbort ligger på omkring 45-50. Er de to
varme grader normale? Er der noget at være nevøs for.....

Jesper

Fra : tinky

Dato : 18-06-02 11:59

On Tue, 18 Jun 2002 12:27:19 +0200, "Jesper K. Andersen"
<Jesper.kyhn@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>bliver 50-55 Grader varm. Mit motherbort ligger på omkring 45-50. Er de to
>varme grader normale? Er der noget at være nevøs for.....

Det tyder på dårlig kabinet udluftning, da dit mb og cpu er næsten ved
samme temperatur. Pil evt. kappen af kabinettet og se hvor meget det
hjælper.

Cpu'en er næppe for varm. Jeg går ud fra, at en sådan moderne xp
bruger en indre temperatur måler i cpu'en, så det giver en ret høj
måling og max. på 90 grader kan tages helt alvorligt. Kommer du derfor
over 65, er det ved at være højt.

2 kabinetblæsere (low noise) er hvad man bør have i kabinettet.

Det er jo også en varm dag.

mvh

John

Fra : Leony

Dato : 19-06-02 08:46

"Jesper K. Andersen" <Jesper.kyhn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Købt hos Electriccity i taastrup. Min CPU er en AMD Athlon 2000+ XP, og
> bliver 50-55 Grader varm. Mit motherbort ligger på omkring 45-50. Er de
> varme grader normale? Er der noget at være nevøs for.....

Hvis du læser de forskellige posts om XP cpuer så er 50-55 grader det område
de fleste ligger i, så der er ikke noget at være nervøs for.
Din motherboard temp er derimod meget høj. Det kan være din probe måler
forkert, det sker ofte. Du kan prøve at opdatere din BIOS, det kan være de
har rettet aflæsningen af proben, i den nye BIOS. Hvis du ikke ved hvordan
du skal opdatere BIOS, så lad være, du kan skade computeren alvorligt.
Hvis din computer ikke går ned hvert andet sekund, så er den ikke for varm.
Jeg ville ikke være nervøs hvis det var min cpu.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/