Geforce 4 ti-4200 problem...
Fra : Michael

Dato : 17-06-02 17:30

Hej.

Jeg vil inderligt håbe at der er nogen i denne nyhedsgruppe, som kan hjælpe
mig.

Jeg har netop købt et geforce 4 ti-4200 fra innovision, men lige siden jeg
satte det i har driverne drillet gevaldigt.
Jeg bruger forresten windows xp.

I vejledningen står der at man skal lade windows (eller gøre det selv)
installere en standard vga skærm.
MEN det kan jeg slet ikke i xp. Xp finder nemlig flere andre geforce kort,
og jeg har ikke mulighed for at
vælge en vga-skærm selv (som i win 98).
Så det eneste jeg kan gøre er at installere xp forfra og lade være med at
pille ved vga-kortet i kontrolpanel: system.
I enhedshåndteringen står der forøvrigt et skilt ud for skærmkortet og
egenskaber siger at driveren ikke fungere (naturligvis).

Jeg har selvfølgelig prøvet at opdatere driveren til skærmkortet og så pege
på de drivers der fulgte med kortet - samt at køre de nyeste drivers fra
nvidias website.
Begge med følgende resultat:

- Hver eneste gang jeg køre GTA3 står ale bogstaver som aflange grafikkasser
og ikke som tekst.
- Hvis jeg så får startet spiller står alt tekst også som førnævnte
kasser... og spillet vil crashe indenfor 5-10 minutter (sort skærm og ingen
monitor signal).
- Fifa world cup flimrer i grafikken (blinker lidt)
- Nogen gange crasher 3dmark2001se i nogen af de første tests...men ikke
altid. Men gta3 fejlen er sikker.

Min pc er en p3 733mhz med 400mb ram (med en 250w strømforsyning, hvis det
skulle have noget med den at gøre)

Spørgsmål:

1. Hvad er den helt korrekte måde at installere driverne på en nyinstalleret
win xp?

2. Er der forskel på nvidias drivere og de medfølgende fra innovision
(selvom der står nvidia på dem også) ???

Det var en lang smører.... håber I har nogen gode forslag :)

MVH

Michael
(en meget deprimeret g4-ti4200 ejer)

Fra : Peter Rinder

Dato : 17-06-02 18:41

"Michael" <michael.pet@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> - Hvis jeg så får startet spiller står alt tekst også som førnævnte
> kasser... og spillet vil crashe indenfor 5-10 minutter (sort skærm og

Det har ikke noget med grafikkortet at gøre, men noget Direct X-værk som du
skal have installeret - kan hentes her:

http://download.microsoft.com/download/whistler/Patch/Q306676/WXP/EN-
US/Q306676_WXP_SP1_x86_ENU.exe.

> - Fifa world cup flimrer i grafikken (blinker lidt)

Der er problemer med refresh rate og de nyeste NVidia drivere. Et fix kan
hentes her:

http://www.majorgeeks.com/article.php?sid=1457

> - Nogen gange crasher 3dmark2001se i nogen af de første tests...men ikke
> altid.

Kan have noget med en varm CPU at gøre.

/Peter

Fra : Jimme

Dato : 17-06-02 20:24

bare en lille oplysning.
når du sætter det samme indlæg i to grupper, det er helt legalt i dit
tilfælde ville det være smart at bruge crosspost og FUT = XFUT.
Det bliver en bedre diskussion som alle får mere ud af.

mvh. Jimme
ps. har selv lavet samme nummer et par gange

http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#crosspost
http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut

Fra : Michael

Dato : 17-06-02 21:45

Det virker!!!!!

Det var åbenbart fixet fra microsoft som ordnede det.

Tusinde tak for hjælpen - hvad skulle man dog gøre uden nettet.

Michael