Andet multimedie
bentjuul 3670
gemme filmklip
Fra : webjensen

Dato : 17-06-02 14:25

Jeg har set et indslag på en af regionalprogrammernes hjemmesider, som jeg
gerne vil gemme -hvordan gør jeg det?

mvh
webjensen

Fra : B. Sørensen

Dato : 17-06-02 14:38

"webjensen" <webjensen@mail.tele.dk> wrote

> Jeg har set et indslag på en af regionalprogrammernes hjemmesider, som jeg
> gerne vil gemme -hvordan gør jeg det?

Finder linket til klippet og paster det ind i en dlmanager eller
din browser.
Den letteste metode til at "spore" sourcen er at bruge Naviscope
http://www.naviscope.com , ellers kan du kigge lidt i kildekoden
for den pågældende side (og den pågældende frame selvfølgelig).

Om du har juraen på din side skal jeg ikke kunne sige.

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-06-02 14:45

"B. Sørensen" <brunREKVALME@mail.dk> wrote in message
> "webjensen" <webjensen@mail.tele.dk> wrote

> Om du har juraen på din side skal jeg ikke kunne sige.

Sålænge det kun er til privat brug, er der ingen juridiske problemer.
Det svarer jo til at optage den pågældende udsendelse på video fra TV.

/Per

Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-06-02 15:09

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> wrote in message

> Sålænge det kun er til privat brug, er der ingen juridiske problemer.

Ja der skal retteligen stå 'Personlig brug'. Der skelnes nemlig mellem eget
brug og personlig brug. Digitale former (som dette er) må kun anvendes til
personlig brug for en selv og ens husstand.
Hvad forskellen er, kan være svært at skære præcist ud, men en båndkopi må
for eksempel gerne forevises for andre i en større sammenhæng (et
foreningsmøde, en generalforsamling...), men en digital kopi må ikke bruges
i den slags sammenhænge. De må dog gerne vises til andre i hjemmet eller ved
andre aktiviteter der normalt hører til en husstand.

/Per

Fra : B. Sørensen

Dato : 17-06-02 14:58

"webjensen" <webjensen@mail.tele.dk> wrote

> Jeg har set et indslag på en af regionalprogrammernes hjemmesider, som jeg
> gerne vil gemme -hvordan gør jeg det?

Okay, nu har jeg hurtigt kigget på det.
At bruge naviscope i dette tilfælde er for besværligt.

Det du gør:

1. Du finder frem til linket til det klip du gerne vil gemme
og bider mærke i dets ID nr. Dette gøres ved at aflæse
status bar idet du kører musen over linket (og holder den der).
Statusbar enables via Edit > Statusbar (check)

2. Du paster ID ind efter <www.tv2regionerne.dk/video.asp?Id=>
så det bliver <www.tv2regionerne.dk/video.asp?Id=87046>

3. URL'en knalder du ind i din dlmanager eller explorer og dl'er.

Deal done!

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-06-02 17:43

webjensen wrote in <IulP8.59881$N46.2002304@news010.worldonline.dk>:
> Jeg har set et indslag på en af regionalprogrammernes hjemmesider, som jeg
> gerne vil gemme -hvordan gør jeg det?

Det kommer helt an på hvordan man i første omgang ser indslaget streaming.

Er det bare en fil der bliver streamet over http, eller kører det over en
speciel protokol? I så fald, hvilken?

En url ville være en god ting...

--
Mvh.