Grafikkort med TV-Tuner
Fra : Jan Eliasen

Dato : 17-06-02 13:16

Fra : JRS

Dato : 17-06-02 14:59

"Jan Eliasen" <jan@eliasen.dk> skrev i en meddelelse
news:Pine.GSO.4.44.0206171357060.23291-100000@borg.cs.auc.dk...
> Hejsa
>
> Jeg står overfor at ville købe et grafikkort med TV-Tuner.
[snip]
> Er GTS godt? Er det bedre end Matrox'ets?

Det kommer jo helt an på hvad du skal bruge det til .. G450 er ikke noget
spille kort .. Men er rigtig godt til 2D og TV-out .. GTS'en derimod er et
udemærket spillekort, som kan trække de fleste 3D-spil der er på markedet
for tiden, men er ved at være lidt langsom i den størrere sammenhæng ..
Billed-kvalitet og tv-out kan dog ikke måle sig med G450'eren , men er ok ..

Hvis jeg skulle vælge ville mit valg nok falde på GTS'en .. Da jeg spiller
en del 3D ..
Dog ville jeg ved dette kort også komme til at mangle de lækre features G450
har i sammenhæng med tv-out ..
Du kan altså ikke få det hele i et kort .. Enten spil, eller tv-out/2d ..

> Al information modtages med glæde.
>
> På forhånd tak, og hav en fremragende uge.

No Problem

MVH
JRS

Fra : TBC

Dato : 17-06-02 15:05

"Jan Eliasen" <jan@eliasen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg står overfor at ville købe et grafikkort med TV-Tuner.

> Al information modtages med glæde.

Gør dig selv den tjeneste at købe et seperat TV-Kort (såfremt du har et
ledigt PCI slot), så sparer du penge i længden. Grafikkort skal opgrades
langt oftere end det er nødvendigt at gøre med TV-kortene, hvis man vil være
bare nogenlunde på forkant, og have "frihed" ifht de 3D grafikkort du
vælger.

Indtil videre har mit TV-kort og mit DVB-s kort overlevet ikke mindre end 5
forskellige grafikkort. (på en periode omkring 3 år)

TBC

Fra : Peter Rinder

Dato : 17-06-02 15:11

> Det er de eneste tre der dukker op ved søgning på "Tv-tuner".

Hvad med :

3D Prophet All-In-Wonder 7500 1880kr.

Opbygget på ATIs Radeon 7500.
Er hurtigere end V7700 i 3D og har desuden en masse andre fede features.

/Peter

Fra : Allan Riise

Dato : 17-06-02 18:23

Jan Eliasen <jan@eliasen.dk> scribbled:
> Hejsa
>
> Jeg står overfor at ville købe et grafikkort med TV-Tuner.

Hvorfor et samlet "system" ??

> [...]
> på forhånd droppet V7100'eren - alene pga. der er en V7700.
>
> Jeg ved ingenting om grafikkort, men det må jo også gerne kunne lidt
> andet end bare være tv-tuner - mit nuværende er et ATI Xpert Pro Rage
> 128 32MB (eller noget lignende) der koster ca. 500,- så jeg går ud
> fra at både Matrox'et og V7700'eren er bedre som grafikkort alene?
> Findes der eventuelt nogen grafikkort med TV-Tuner som har mere end
> 32MB RAM?
>
> Er GTS godt? Er det bedre end Matrox'ets?
>
> Al information modtages med glæde.
>
> På forhånd tak, og hav en fremragende uge.

Jeg ville gøre som jeg allerede har gjort
Køb et Pinnacle PCTV kort eller lignende, og behold dit eget grafikkort,
eller opdater til et nyere, hvis du alligevel også skal til det. Min
erfaring er, når man samler så mange "dele" i et kort, så må man
nødvendigvis gå på kompromis nogle steder, og et andet problem er varme
udviklingen. defor, køb et decideret tunerkort...

Venligst ...
--
-- Allan Riise -- ICQ 55853098
-- www.AriSoft.dk --

Fra : Jan Eliasen

Dato : 18-06-02 10:24

Fra : Allan Riise

Dato : 18-06-02 11:00

Jan Eliasen <jan@eliasen.dk> scribbled:

> Hmm... Ja, ud fra hvad jeg har forstået fra de folk der har svaret, så
> skal jeg IKKE have et samlet kort. Jeg har så besluttet mig for et TV-
> kort der hedder Pinnacle Studio PCTV Pro (Så får jeg FM radio med i
> købet . Men så har jeg lige endnu et spørgsmål. Kan man se
> fjernsyn i et vindue med dette kort? Eller SKAL man se fullscreen?

Du kan vælge fler forskellieg opløsninger og skærmtilstande, der imellem
også fuldscreen, altså du behøver _ikke_ at køre fuldscreen !!

> Hvis dette er tilfældet, hvilket Tv-kort skal jeg så have?
> Og jeg går ud fra, at nu er jeg nødt til at have TV-out på
> grafikkortet hvis jeg vil have den funktionalitet?

Hvis du vil bruge dit Tv, så skal der være en Tv out, nu ved jeg ikke om det
sidder på PVTV Pro, da lille stakkels jeg kun har PCTV udgaven ;-(

> Og så til grafikkortet - hvis vi nu antager, at de 2000,- jeg ville
> give for et samlet kort stadig gælder, så er der jo kun ca. 1200,-
> tilbage til et grafikkort. Hvad skal jeg så have? Og hvorfor findes
> der så pokkers mange chipsets? Det er da noget bøvl

Ja der er mange at vælge imellem ....

> Et hurtigt kig på www.edbpriser.dk siger mig, at følgende ser lovende
> ud:
>
> Asus AGP-V8170 TV-Out 64MB SDRAM Chipset: nVIDIA GeForce4 MX420 til
> 887,-
>
> Men det er udelukkende fordi V8170 er det største V-tal jeg fandt på
> en Asus og fordi Geforce4 lyder stort. Men jeg ved intet om det.

MX modellerne er _folke_ udgaverne, altså skrabede modeller, hvis du
alligevel har ca. 1200.- kan du måske finde små 400.- mere og overveje at
købe dette kort fra Innovision
Tornado GeForce4 Ti 4200 TV-Out + DVI AGP / 64MB DDR / 2048x1536 /
GeForce4 Ti 4200 1.599 kr.

Fra : TBC

Dato : 18-06-02 12:22

> Kan man se fjernsyn i et vindue
> med dette kort? Eller SKAL man se fullscreen? Hvis dette er tilfældet,
> hvilket Tv-kort skal jeg så have?

Man kan begge dele med LANGT de fleste TV-kort.

> Og jeg går ud fra, at nu er jeg nødt til at have TV-out på grafikkortet
> hvis jeg vil have den funktionalitet?

Om selve grafikkortet skal være med eller uden TV-out afhænger af dit
behov - TV-out på grafikkortet er i langt de fleste tilfælde nødvændigt hvis
du vil have mere end blot TV-modtagelsen fra TV-kortet over på dit TV, som
f.eks det billede du almindeligvis ser på din monitor incl. windows, Spil og
surf mm.)
Men på mange TV-kort er der Composite og Y/C out. ...Det giver dig langt
bedre TV kvalitet at have TV udgangen på TV-kortet, eftersom signalet så
ikke har været igennem "konverteringerne" til computerens progressive
opløsninger, og så igen tilbage til TV'ets interlacede PAL standard.
....Allerbedst er det hvis TV-kortet har Y/C (S-VHS) udgang.

> Asus AGP-V8170 TV-Out 64MB SDRAM Chipset: nVIDIA GeForce4 MX420 til 887,-

MX kan ikke herfa anbefales, det er nærmest en fejl at det er blevet kaldt
GF4 imho, det er en meget skrabet udgave. Køb et GF4 Ti4200 for langt bedre
performance og flere features.

TBC

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-06-02 08:12

> Jeg har så besluttet mig for et TV-kort
> der hedder Pinnacle Studio PCTV Pro (Så får jeg FM radio med i købet .

Godt valg - det er det bedste jeg har haft (Bedre end Marvel G400 og
Avermedia TV-phone og et tredie jeg ikke kan huske navnet på ) som summen af
hardwaren, software og driver support.

/Anders Majland

Fra : Jan Eliasen

Dato : 20-06-02 12:13