Andet multimedie
bentjuul 3670
Visitkort
Fra : izeqb

Dato : 16-06-02 20:40

Hejsa.
Jeg skal ha' laver mig et visitkort.

Er der nogen der har nogle gode tips til hvordan layotet skal være, og
standard størrelse på sådan et.

Jeg er ikke sikker på om jeg rammer plet med hensyn til gruppen, men
det er vel ikke helt ved siden af

Hvilken font bør man bruge, og hvad skal der lægges vægt på, navn
eller proffession?

Håber i vil/kan hjælpe...

// Hjalte

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-06-02 21:10

"izeqb" <isak@city.dk> skrev

> Jeg skal ha' laver mig et visitkort.
>
> Er der nogen der har nogle gode tips til hvordan layotet skal være, og
> standard størrelse på sådan et.

Det er et meget bredt spørgsmål, du stiller.
Visitkort findes i mange størrelser, men min erfaring er, at det godt kan
betale sig at lave det i kreditkortstørrelse. På den måde kan det nemt
at have i en tegnebog eller de specielle mapper, som man fx. kan få
til en Timemanager.

Layoutet er helt afhængig af, hvad man gerne vil signalere. Her er det
svært at komme med bud, før du har oplyst lidt om det.

> Jeg er ikke sikker på om jeg rammer plet med hensyn til gruppen, men
> det er vel ikke helt ved siden af

Nøh, der er nok ikke bedre gruppe at henvise til ...

> Hvilken font bør man bruge, og hvad skal der lægges vægt på, navn
> eller proffession?

Skrifttypen afhænger af, hvad man gerne vil signalere, men bliv for
himlens skyld fra eksotiske skrifter.
Om du vælger navn eller profession synes jeg afhænger af, hvor vigtigt
det er at oplyse professionen. Der kan ligge noget elegant i, hvis man
er overordnet leder, helt at undlade profession og titel. At underspille
kan have en ret stor effekt.

Overvej endvidere hvilket materiale, visitkortet skal trykkes på. Jeg
har i min tid set mange spændende materialer anvendt. Det mest
iøjnefaldende var et visitkort trykt på en tynd plade træ (finér) til
en salgskonsulent for en trævarefabrik. Sådan noget giver pote.

--
Kurt Lund

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-06-02 22:51

Kurt Lund wrote in <aeir95$ggm$1@sunsite.dk>:
> [...]
> iøjnefaldende var et visitkort trykt på en tynd plade træ (finér) til
> en salgskonsulent for en trævarefabrik. Sådan noget giver pote.

Det mest imponerende jeg har set var en printplade i kreditkort størrelse,
hvor navn osv. stod skrevet med kobberbaner. Bagsiden var naturligvis
pyntet med kobberbaner, og så ud til at være klar til at få påsat
komponenterne.

Men hvis ikke det var fordi han repræsenterede et firma som netop arbejde
med printplader, så ville det bare have været plat.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Ammitz

Dato : 16-06-02 21:32

http://www.kandu.dk/

Fra : Ammitz

Dato : 16-06-02 21:35

Hvis du vil vælge noget der ligner standard så vælg 52 x 86 mm, - elæler
mål dit dankort, så kommer du det nærmest idet alle visitkortlommer også
passer til dankort.
Du skal lægge vægt på at dit budskab kan læses når det sættes ind i en
lomme, - d.v.s. ikke for overbroderet med minityper. Har du et logo - så
lad det være iøjefaldende, og lad envher kunne læse både navn og tlf.
nr.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Helbo

Dato : 19-06-02 18:07

"izeqb" <isak@city.dk> wrote in message
> Hejsa.
> Jeg skal ha' laver mig et visitkort.
>
> Er der nogen der har nogle gode tips til hvordan layotet skal være, og
> standard størrelse på sådan et.

Du skal overveje nøje, om du vil bruge begge sider. Mange har deres
visitkort sidende på en opslags tave, så hvis du bruger begge sider, skal
den ene ikke indeholde de brugte informationer, evt. kun logo/firmanavn som
gerne må være gengivet på den anden side, som også indeholde kontakt
oplysninger

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-06-02 22:16

Martin Helbo wrote in <3d10ba27$0$227$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Du skal overveje nøje, om du vil bruge begge sider.

Jeg har set nogle trykke det samme på begge sider, men på to forskellige
sprog. Altså dansk på den ene side og engelsk på den anden.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)