Extra harddiskholder i kabinet.
Fra : Devast8or

Dato : 16-06-02 20:15

Hej med jer,

Jeg er ved at have lidt pladsproblemer i mit kabinet, og kunne derfor godt
bruge en "forlænger" til den metalfætter hvor HDD/FDD sidder monteret. Ret
meget i stil med den her
<http://www.studiedata.dk/product.asp?product=25&page=1>, men passer den på
andre kabinetter end Addtronics? Og hvad koster den? I øjeblikket står der
bare udsolgt.

Hvis der er nogle af jer der ved hvor man får fat i sådan en fætter der
passer i et eller andet noname kabinet, eller alternativt ved at den nævnte
kan bruges, hører jeg meget gerne om det.
TIA

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 16-06-02 20:24

> [...]

> --
> Spamfilter activated
> To reach me via e-mail: ask me for an adress :)

Hejsa.

På den side du selv nævner står der: "Beskrivelse:
Kan også monteres i de fleste andre kabinetter ved brug af plasticspændebånd
(stripes)."
Mon så ikke du kan bruge den i dit noname kabinet?

Du kunne prøve at sende en mail til studiedata og spørge dem om en pris, de
skriver jo at den forventes på lager i uge 27/28.

/Kenneth

Fra : DWM

Dato : 16-06-02 20:32

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3d0ce58e$0$709$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Du kunne prøve at sende en mail til studiedata og spørge dem om en pris,
de
> skriver jo at den forventes på lager i uge 27/28.

Mon ikke det skulle kunne lade sig gøre at finde noget et andet
sted som kan bruges. Evt. noget fra et gammelt kabinet.
Det er da godt nok længe at vente bare for en sølle harddisk holder :)

/Kenneth Iversen

Fra : Devast8or

Dato : 16-06-02 21:16

Hehe, der var jeg vist lidt for hurtig. Det har jeg slet ikke lagt mærke
til. Tak for svaret.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-06-02 20:51

> [...]

nævnte
> kan bruges, hører jeg meget gerne om det.

Jeg brugte på et tidspunkt en aluminiums liste købt i Silvan for 20 kr. Den
måler 1 mm x 1 cm x 1 m og blev så skåret ned i ca 12,5 cm længde (4 styk)
og i dem blev der boret 4 huller (i alle 4 lister på en gang).
Øverste hul blev brugt til at sætte listen fast med. Det skete med en skrue
i en anden holder som blev genbrugt (skruen skulle være lidt længere end
standard, men det havde jeg). Hul nr 2, 3 og 4 kunne der så monteres
harddiske i.
Harddiskene sidder i ret fri luft, men det gik fint.

Nu bruger jeg et større kabinet (Chieftec) og har pt plads nok til mine
diske.
---
| Ø | Fastgøring i anden disk
| |
| O | Disk 1
| |
| O | Disk 2
| |
| O | Disk 3
---
Pris 5 kr og en lille post knofedt.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : elvis

Dato : 16-06-02 21:12

Hej

Jeg gjorde lige som dig metoden med at købe noget alu/jern bånd. Her var der
dog allerede hul i, hvilket gør det lidt nemmere

Man kan jo købe de der metalbåndsruller med hul i (de blir vist brugt i
byggeindustrien, men findes i byggemarkeder).
Så er det bare at springe på med en jernsav.

Jeg brugte denne metode for at få mere luft mellem diskene så de ikke varmer
hinanden op.

Satte den ene harddisk allernederst i hd-holderen, og derefter bånd på, hvor
skruen skulle ind i harddisken, således skruen holder både harddisk og
jernbåndet.

Så er det bare at montere en harddisk længere nede.

mvh elvis

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> skrev i
en meddelelse news:G_5P8.59470$N46.1937696@news010.worldonline.dk...

Fra : Devast8or

Dato : 16-06-02 21:19

Hmm, jeg er nu ikke meget for den slags gør-det-selv sjov, men det lyder jo
som om det godt kunne være en meget god ide at prøve. Specialt kan jeg godt
lide at der er så meget fri luft, da baggrunden for det her "projekt" netop
er at sørge for at diskene ikke bliver supervarme. I øjeblikket sidder der
kun en disk i mit kabinet, men hvis jeg sætter den anden i som det er sidder
de lige op ad hinanden. Det er nok ikke noget hit.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Michael Lund Sørensen <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote in
message news:G_5P8.59470$N46.1937696@news010.worldonline.dk...

Fra : Martin S.

Dato : 17-06-02 01:23

KLIP

> diske.
> [...]

Smart. og så kunne man sætte den øverste fast i noget gummiophæng og have en
næsten støjfri maskine, hvad angår hd vel at mærke.

Mvh. Martin S.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 16-06-02 22:33

> [...]

nævnte
> kan bruges, hører jeg meget gerne om det.

Kender ikke det produkt, men jeg bruger selv patentbånd (det med en masse
huller) det passer i alle maskiner og længden kan tilpasses. Det er nemt at
montere bare skru det på de skruer der holder det nedreste drev. Desuden er
det billigt, og sjældent udsolgt

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : ab

Dato : 17-06-02 16:45

Jeg har en stak af disse dimser liggende, så hvis nogen vil betale portoen
..... Skal vi sige kr. 50,- i alt så kommer den med posten.

ab

Fra : Devast8or

Dato : 17-06-02 18:55

Patentbånd? Det har jeg aldrig hørt om. Hvad er det? Noget i stil med den
løsning Michael Lund Sørensen foreslår? Og hvor køber man det henne?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Henning

Dato : 17-06-02 20:42

On Mon, 17 Jun 2002 19:55:08 +0200, "Devast8or" <No@no.no> wrote:

>Patentbånd? Det har jeg aldrig hørt om. Hvad er det? Noget i stil med den
>løsning Michael Lund Sørensen foreslår? Og hvor køber man det henne?

Du køber det i Silvan - enten 2 meter i en pæn blisterpakning til 40,-
eller 10 meter på en rulle til 50,-

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-06-02 21:28

Villy har nogle gode billeder af hans system her:

http://hjem.get2net.dk/villy/cool/

og der kan du også se 'patentbåndet' - ja faktisk i brug.

Det kan købes i byggemarkeder fx Silvan, men det er ikke mit indtryk at det
er billigt.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Devast8or

Dato : 17-06-02 23:05

I see, det er sådan noget. Tak for hjælpen til jer allesammen. Jeg vil kigge
på det når jeg får mine to HD'er til at køre sammen.

Devast8or

--

message news:9DrP8.547$va.76368@news000.worldonline.dk...

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 18-06-02 13:46

Michael Lund Sørensen wrote:
> Villy har nogle gode billeder af hans system her:
>
> http://hjem.get2net.dk/villy/cool/

"Hullet er skåret med en kanin som vist på.." ?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-06-02 15:58

Kender du ikke det?, Man går til kæledyrsshoppen og beder om en kanin i
løbetid (den behøver ikke at kunne løbe), den skal bare have en lodretgående
bevægelse i høj hastighed.

Se billede 5 på

http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=437

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 18-06-02 17:35

> [...]
> løbetid (den behøver ikke at kunne løbe), den skal bare have en lodretgående

Jeg har kigget, jeg kan stadig ikke se nogen kanin - er det et internt
udtryk som dækker over noget andet?

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 18-06-02 19:30

> Jeg har kigget, jeg kan stadig ikke se nogen kanin - er det et internt
> udtryk som dækker over noget andet?

Hmmm, har du aldrig hørt at man kalder en stiksav for en kanin? Nå, men så
ved du det nu.

/Kenneth

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 18-06-02 19:47

> Jeg har kigget, jeg kan stadig ikke se nogen kanin - er det et internt
> udtryk som dækker over noget andet?

Jeg tror sørme det dækker over den dersens elektriske sav med de store
"ører" og en "stift" det farer frem og tilbage.

Mvh Michael

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-06-02 21:58

Det er vist ikke specielt internt, men ofte er der tilføjet 3 ekstra
bogstaver Kanin***

Mulige bogstaver er (nævnt alfabetisk): i, k og p

Hint: Hvert bogstav skal kun bruges én gang!