Andet multimedie
bentjuul 3670
1 pixel selection.
Fra : Jönson

Dato : 16-06-02 19:32

Hey NG.

Sidder lige fast i Adobe Photoshop, og jeg vil vædde med at det er nemt at
løse, men bare ikke lige for mig idag.

Hvordan, laver jeg en skrå (45 degress) 1 pixel selection????

kold_og_kontant_det_var_/J.-

Fra : Storm

Dato : 16-06-02 21:08

Jönson <I-HATE-SPAM@FUCK-DIG.LORT> wrote:

> Hey NG.
>
> Sidder lige fast i Adobe Photoshop, og jeg vil vædde med at det er nemt at
> løse, men bare ikke lige for mig idag.
>
> Hvordan, laver jeg en skrå (45 degress) 1 pixel selection????

Shift U (på mac) under dit rectangle tool ligger line tool.
Med shift nede tegner du en 45 degree 1 pixel streg uden antialising og
vælger den som selection uden tolerance og antialising.

For eksempel.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 16-06-02 21:38

Jönson skrev:

> Hvordan, laver jeg en skrå (45 degress) 1 pixel selection????

Du kunne også tage enten 'Single Row Marquee Tool' eller 'Single Column
Marquee Tool' og så lave din 1 pixels markering. Herefter højreklikker
du på markeringen (pc) og vælger 'Transform Selection' eller går op i
Select og vælger 'Transform Selection' dér. Herefter kan du så dreje
din markering rundt. Holder du shift nede mens du drejer markeringen
flytter den sig i trin på 15°.
Du kan selvfølglige også dreje markeringen ved at skrive graderne oppe
i værktøjsbjælken, hvis det er Photoshop 6 og fremefter du sidder med:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/set_rotation.gif>

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 16-06-02 21:56

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Du kan selvfølglige også dreje markeringen ved at skrive graderne oppe
> i værktøjsbjælken, hvis det er Photoshop 6 og fremefter du sidder med:

Men på denne måde kan du ikke lave markeringen i fuld diagonal længde,
vel?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : B. Sørensen

Dato : 16-06-02 22:08

Storm:

> Men på denne måde kan du ikke lave markeringen i fuld diagonal længde,
> vel?

Jo.

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : Storm

Dato : 16-06-02 22:10

B. Sørensen <brunREKVALME@media.dk> wrote:

> Jo.

Hvordan?
Jeg begrænses af canvasset lodret eller vandret.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-06-02 22:28

"Storm" <Ninzen@ofir.dk> skrev

> Hvordan?
> Jeg begrænses af canvasset lodret eller vandret.

Når stregen er roteret: Transformer-Forvræng

--
Kurt Lund

Fra : B. Sørensen

Dato : 16-06-02 22:27

Storm:

> Hvordan?
> Jeg begrænses af canvasset lodret eller vandret.

Jeg var for hurtig. Du skal selvfølgelig transforme
bredden x pixels.
Det er dog stadig langt hurtigere fremfor at skulle
"manuelt" trække en markering, definere h, rotate osv.

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : Storm

Dato : 17-06-02 20:18

> [...]

> bredden x pixels.
> Det er dog stadig langt hurtigere fremfor at skulle
> "manuelt" trække en markering, definere h, rotate osv.

Det var nu heller ikke mit forslag. Men det er da rigtigt, at man bedre
bruger PhotoShops muligheder for at taste præcise oplysninger ind ved
trække en single row markering, gå i edit - transform - distort og så
køre værktøjsbjælken igennem for præcise indstillinger, som Madsen også
foreslår.

Det er under alle omstændigheder godt ikke at ruste så meget i vaner, at
man glemmer nogle muligheder.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 16-06-02 22:11

Storm skrev:

> Men på denne måde kan du ikke lave markeringen i fuld diagonal
> længde, vel?

Nej, det tror jeg ikke. Markeringen vil have den længde eller højde
som dokumentet, afhængig af om man vælger Row eller Column.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 16-06-02 22:43

Storm skrev:

> Jeg begrænses af canvasset lodret eller vandret.

Ud over det der allerede er nævnt kunne man også bruge det felt der
hedder Set Horizontal- eller Set Vertical Scale i værktøjsbjælken,
afhængig af om det er en lodret eller vandret markering man har lavet.

Hvis du f.eks. laver en vandret markering og drejer den 45° med
Transform Selection, så kunne du f.eks. skrive 300 % i feltet 'Set
Horizontal Scale'. Så skal markeringen i hvert tilfælde nok dække hele
diagonalen på canvassen.

Madsen.

Fra : Jönson

Dato : 16-06-02 21:43

Jeg takker for jeres hjælp!

:)

/J.-

Fra : M Poll

Dato : 16-06-02 22:02

> Hvordan, laver jeg en skrå (45 degress) 1 pixel selection????
>
> kold_og_kontant_det_var_/J.-

Mit kolde foreslag:
1.Single row marquee tool.
2.edit/transform/rotate