Upload af filer...
Fra : niels hansen

Dato : 16-06-02 16:05

I forbindelse med oprettelsen af en række i en MySQL tabel, skal jeg
uploade et billede. Jeg har lavet en form, der sætter informationerne
ind i tabellen. I den forbindelse vil jeg gerne kunne uploade et billede
til severen og gemme filnavnet i tabellen. Som det ser ud nu oprettes
rækken i tabellen først med alle informationer med undtagelse af
filnavnet. Herefter kommer man til en side hvorfra det er muligt at
uploade billedet og gemme filnavnet i tabellen.
Jeg vil gerne vide om det ikke er muligt at gøre på en gang. Altså ved
hjælp af den samme form?

Mvh, niels

Fra : Christian Joergensen

Dato : 16-06-02 16:47

On Sun, 16 Jun 2002 17:05:09 +0200, niels hansen wrote:

[Upload af billede og indsætning af resultater i MySQL]

> Jeg vil gerne vide om det ikke er muligt at gøre på en gang. Altså ved
> hjælp af den samme form?

Selvfølgelig er det det. Hvori ser du problematikken?

--
Christian Jørgensen | Codito, Ergo Sum
http://www.razor.dk |

Fra : niels hansen

Dato : 17-06-02 11:32

Christian Joergensen wrote:

> On Sun, 16 Jun 2002 17:05:09 +0200, niels hansen wrote:
>
> [Upload af billede og indsætning af resultater i MySQL]

> Selvfølgelig er det det. Hvori ser du problematikken?

Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gøre! Hvordan indarbejder jeg
filuploadningen i en almindelig formel til opdatering af data i en MySQL
tabel?

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-06-02 11:24

niels hansen wrote in <3D0DBAA5.6060507@nhweb.dk>:
> Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gøre! Hvordan indarbejder jeg
> filuploadningen i en almindelig formel til opdatering af data i en MySQL
> tabel?

Det lyder som om du slet ikke forstår den php-kode du selv bruger. Hvis du
gjorde det, ville løsningen være triviel.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 17-06-02 11:43

http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."