Champagnesuppe
Fra : PH

Dato : 11-02-01 13:04

I forbindelse med at jeg skal lave mad til en konfirmation, er talen kommet på
Champagnesuppe, som jeg aldrig har hørt om. Er der nogen der har en opskrift
eller en ide ???

På forhånd tak.
--
Med venlig hilsen/regards
ph

Fra : Jens Olsen

Dato : 11-02-01 16:44

"PH" <palle.holm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kommet på
| Champagnesuppe, som jeg aldrig har hørt om. Er der nogen der har en

Denne adresse

http://www.fynsk-landbrug.dk/FamilieSamfund/opskrifter/champagnesuppe.
htm

giver denne opskrift

Champagnesuppe (4 pers.)

2 porrer
2 løg
50 g smør
3/4 l hønsefond
½ icebergsalat
500 g ærter
1 dl piskefløde
salt og peber
en anelse sukker
2 - 3 dl champagne el. crement bourgogne
2 spsk. hakket kørvel og mynteblad

Snit porrer og løg fint, kog dem gennemsigtige i smør tilsat lidt
vand/suppe.
Tilsæt hønsefond, snittet salat og ærter. Lad det koge op og derefter
koge videre i 10 min.
Blend suppen og passèr den gennem et dørslag, så ærteskallerne sies
fra.
Hæld suppen tilbage i gryden, kog den op, tilsæt piskefløde, smag til
med salt, peber og en anelse sukker.
Lige før serveringen tilsættes champagnen, og suppen drysses med
finthakket kørvel og mynteblad.

Tilbehør:
Ristet brød

- jeg synes nu godt nok, det er synd for champagnen.

M.v.h.

Jens Olsen

Fra : Brian Bjørn

Dato : 13-02-01 00:55

Jens Olsen wrote:
> Denne adresse
>
> http://www.fynsk-landbrug.dk/FamilieSamfund/opskrifter/champagnesuppe.
> htm
>
> giver denne opskrift

De kunne da godt lige have skrevet, at de har tyvstjålet opskriften i
Prins Henriks kogebog. Der er ændret et ord hist og pist, men ellers er
det præcis den samme opskrift.
--
Brian Bjørn
Stud.med.