diditalkamera
Fra : Thomas Larsen

Dato : 16-06-02 11:39

Hej NG

jeg er i tvivl om hvilket kamera jeg skal købe.er der nogen der kan hjælpe?
jeg skal bruge det både til erhverv og privat, så jeg har brug for optisk
zoom og ikke kun diditalt.

jeg har kig på flg: canon ixus 330 - kodak dx 4900 zoom - olympus c700 -
olympus 3020 - minolta s404.

hvad er bedst et smart mediakort eller et compact flash?
er det nødvendigt med mere end 2 mpixel til alm.10x15 billeder eller er det
pengene værd at få flere pixel?
kan jeg evt. vælge et kamera med mere zoom istedet for flere pixel?
er der forskel på div. mærker mht. linsen, billedchippen mm.? (canon,
olympus, minolta, kodak)

mvh. Thomas

Fra : Jesper KA

Dato : 16-06-02 11:41

Thomas Larsen <tl-byg@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> jeg er i tvivl om hvilket kamera jeg skal købe.

spørg / læs i dk.fritid.foto hvor emnet diskuteres flittigt

Regards

Fra : Miu

Dato : 16-06-02 12:20

Vil KLART anbefale olympus...!!!

Miu

Fra : max

Dato : 16-06-02 14:30

> [...]
> kan jeg evt. vælge et kamera med mere zoom istedet for flere pixel?
> er der forskel på div. mærker mht. linsen, billedchippen mm.? (canon,

Hej Thomas,
For det første er det ikke nødvendigt med mere end 2 mpx hvis du ikke
ska lave kæmpe billeder, har selv fået udemærkede udprint i A4 format
fra et 1,3 mpx kamera..
Når du kigger efter zoom så er vidvinkelen den vigtigste del...
Ja - du nævner linsen og chippen, så længe du holder dig fra dem de laver hos
bageren eller hos Kims, er de sikkert allesammen lige goe, du skulle hellere
kigge efter hvor meget batteri kameraet SLUGER og hvilken slags.. En anden
meget vigtig ting - hvor hurtigt efter hinanden kan det tage billeder, det lyder
ikke som en vigtig ting, men når du står der og venter 5-10-15 sekunder på at
kameraet lader op, så blir modellen eller familien utålmodige og går deres vej...
Nikons gamle 995'er er faldet meget i pris, så hvis du vil ha' et kamera der
kan MEGET mere end point and shoot så er den værd at kigge på - til prisen..
kig på edbpriser.dk
max

Fra : Thomas Larsen

Dato : 17-06-02 07:35

nikkons 995 lyder til at være et godt bud men får jeg ikke mere for pengene
i minoltas dimage s404 der jo er sprit nyt (ny linse mm.) og flere pixel og
desuden lidt mere handy.?

hvad hvis man sætter disse 2 op imod olympus c700 der godt nok har færre
pixel men 10 x zoom.
vil zoomet kunne opveje de færre pixel?
(det kræver selvfølgelig jeg ved hvad det er jeg vil have udsnit af)
mvh thomas

Fra : max

Dato : 17-06-02 13:10

Hej Thomas..

Ja det er ikke nemt, men du må jo gøre op med dig selv
hvad du vil med kameraet -

Minoltaen lyder til at ha en imponerende linse og den er
formentlig meget hurtig og let at bruge.. Men der er ikke
mulighed for at tilslutte en anden flash eller andet externt
gejl..

Olympus stor zoom, men i tele område - suk.. men med
mulighed for vidvinkel converter..mulighed for extern flash
og en del andet gejl..

Nikon mange indstillings muligheder, extern flash, kræver
nok lidt mere teknisk snilde..

Konklution - Find en butik hvor du kan holde dem i allesammen
i hånden og se hvafor et du blir forelsket i..
mvh max

Fra : Thf

Dato : 17-06-02 16:31

> [...]
>desuden lidt mere handy.?
>
>hvad hvis man sætter disse 2 op imod olympus c700 der godt nok har færre
Du kan se lidt billeder her, de er taget med et c-700, hvis ikke andet
står..
http://home13.inet.tele.dk/thf/photo.htm

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : max

Dato : 17-06-02 18:53

> Du kan se lidt billeder her, de er taget med et c-700, hvis ikke andet
> [...]

Hej Tommy..

Billederne står ikke specielt godt, jeg er lidt skuffet..
Alt for høj kontrast og farvemætning men de står
meget bedre end 990ern - Du har ikke gjort noget
ved dem....?
Til landskaberne og golfbanerne kunne du have haft
stor glæde af en seriøs vidvinkel....
Desværre kan jeg ikke umiddelbart garantere at de
andre vil klare det bedre, måske må man betale mere
eller vente til de blir bedre..
mvh max

Fra : Thf

Dato : 18-06-02 20:00

> [...]
>Alt for høj kontrast og farvemætning men de står
>meget bedre end 990ern - Du har ikke gjort noget

No, det er hurtigskud imellem slagene, så der kan være noget stress i dem
dvs, ikke tid til at se efter lys, fokusering, eller andet
De er alle konveteret i PSP, så rent faktisk kan de alle være konveteret
med et opsætning af et enkelt billedet, det har jeg ikke lige tænkt over.
Men ellers fylder de jo alt for meget på hjemmesiden.

> [...]
>stor glæde af en seriøs vidvinkel....
>Desværre kan jeg ikke umiddelbart garantere at de
>andre vil klare det bedre, måske må man betale mere
Har man penge nok kan man få toppen, men nok ikke for 4600-

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : max

Dato : 18-06-02 22:31

> [...]
> Men ellers fylder de jo alt for meget på hjemmesiden.

> Har man penge nok kan man få toppen, men nok ikke for 4600-

Det er OK.. Troede bare de var ment som exempler
på c700erns formåen..
"stress" - jeg troede ellers golf var et afslappende spil..
mvh max

Fra : Thf

Dato : 19-06-02 15:12

>Det er OK.. Troede bare de var ment som exempler
>på c700erns formåen..
Det er ikke sikkert det bliver bedre end det!!
Men husk! at det nok er mig der har konverteret alle billeder
over en kam, og det dutter ikke.

>"stress" - jeg troede ellers golf var et afslappende spil..
Det er kun pro'erne der bruger 2 minuter på at læse greens pr put.
Og 5 min, til at bedømme afstanden til indspil til green.

Jo, hvis man kun spiller, men laver man andet imellem slagene er jagten fri.
Man må jo ikke sinke spillet unødigt.

Slut herfra,

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Thomas Larsen

Dato : 17-06-02 07:46

nikon 995 er et godt bud men er minoltas dimage s404 ikke at foretrække da
det har flere pixel og er sprit nyt?
eller hva med olympus c700 ? (fordele/ulemper)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-06-02 14:04

"Thomas Larsen" <tl-byg@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> hvad er bedst et smart mediakort eller et compact flash?

Ja...

Det er udelukkende et spørgsmål om designvalg hos producenten af kameraet.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : max

Dato : 17-06-02 18:55

> Ja...
>
> Det er udelukkende et spørgsmål om designvalg hos producenten af kameraet.

> [...]

Vel ikke helt.. CF er mere udbredt, så måske mere fremtidssikret.. ??
Microdrive er vel også værd at overveje, hen ad vejen..
mvh max

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-06-02 19:39

"max" <maxarte@hotmail.com> wrote in message
> Vel ikke helt.. CF er mere udbredt, så måske mere fremtidssikret.. ??

Jeg synes jeg jeg kan se en klar vinder. De har alle deres fordele. CF er
smart hvis man skal ha' ekstra plads med i bagagen. SM giver mulighed for
mindre kameraer.

Min foretrukne løsning ville være 8cm CD-R.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

- Skriv lige lidt info om det indlæg I svarer på; vi andre er jo ikke
tankelæsere...
- Skriv _under_ det I svarer på. Spørgsmål først, svar bagefter. Det er jo
ikke Jeopardy.