Xnews igen?
Fra : Jane

Dato : 15-06-02 17:14

Hej igen.
Hvordan får jeg Xnews til ikke at åbne i fuld skærm? Jeg har fjernet
fluebenet under wiew "Full Screen" men den husker det ikke til næste
gang jeg åbner en gruppe.
Venlig hilsen
Jane.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-06-02 18:51

Hej Jane, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvordan får jeg Xnews til ikke at åbne i fuld skærm?

Ctrl+F1 -> Display-fanen
Øverst til højre - "Articles windows layout" - sætter du de ønskede
flueben.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jane

Dato : 15-06-02 19:38

Tak for svaret, men det virker
ikke lige meget hvor jeg sætter flueben.
Jane

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-06-02 21:51

Hej Jane, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Tak for svaret, men det virker ikke lige meget hvor jeg sætter
> flueben.

1. Du har prøvet at lukke Xnews efter ændringerne og startet den igen?
(En del ændringer træder ikke i kraft, før efter en genstart).

2. Og hvis ja: Forbliver fluebenet godt nok i setup-boksen efter
genstart?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jane

Dato : 16-06-02 15:20

> 1. Du har prøvet at lukke Xnews efter ændringerne og startet den igen?
> (En del ændringer træder ikke i kraft, før efter en genstart).

Ja det har jeg, men det virker ikke

> 2. Og hvis ja: Forbliver fluebenet godt nok i setup-boksen efter
> genstart?

Ja.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-06-02 20:52

Hej Jane, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

[Konstant full screen]

> Ja.

Jeg skraber idebunden med eneste vildskud: Prøv lige at åbne Xnews.ini
(fx i NotePad) og søg på "acvFS" (uden anførselstegn).

Det burde ikke forekomme, men det er det eneste bud, jeg har tilbage.
Skulle du af uransagelige grunde finde en linje, det optræder i, så
prøv at sætte et % foran (dvs. så den er deaktiveret; bedre end at
slette, da man nemt kan få den retur, hvis man har lyst).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 16-06-02 22:54

Rudi Stegen skrev:

> [Konstant full screen]
> Jeg skraber idebunden med eneste vildskud: Prøv lige at åbne
> Xnews.ini (fx i NotePad) og søg på "acvFS"

Ellers kan du prøve at åbne groups.ini, og se om der skulle stå
FullScreen=1. I givet fald ret til FullScreen=0.

--
Mvh.
LarsK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-06-02 23:40

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Ellers kan du prøve at åbne groups.ini, og se om der skulle stå
> FullScreen=1. I givet fald ret til FullScreen=0.

Åh, for fan%#% da også, den glemte jeg, og den er bestemt langt mere
sandsynlig end mit seneste bud.

Jane - tjek for og fremmest Lars' bud!

Groups.ini er jo dominerende over hele molevitten (dvs. over
Servers.ini som igen er domnineren over den sølle Xnews.ini), hvorfor
man kan have alle de krydser, man vil have i Setup, uden de har den
ringeste indflydelse.

Godt set!

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-06-02 23:42

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> som igen er domnineren over

dominerende. (*Suk* - jeg går i seng og får sovet

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jane

Dato : 17-06-02 18:49

Lars Klintholm wrote:

> [...]

"acvFS" findes ikke i Xnews.ini

> Ellers kan du prøve at åbne groups.ini, og se om der skulle stå
> FullScreen=1. I givet fald ret til FullScreen=0.

Jaaaa nu virker det :) Tak for hjælpen til alle.

MVH
Jane