Søgefunktion med str_replace
Fra : Bo Dudek

Dato : 15-06-02 16:37

Hejsa

Jeg er igang med et site, hvorpå jeg har en søgefunktion. Mit søgeord
kalder jeg $sogeord og teksten, der søges i, hedder $brodtekst.
Problemet opstår, når jeg gerne vil markere det søgte ord i
brødteksten. Jeg har flg.:

str_replace($sogeord, "<b><font
color=#CC6600>$sogeord</font></b>",$brodtekst);

Hvis fx søgeordet er kajak, fungerer det ok, bortset fra, at den ikke
fanger Kajak i teksten.. hvad skal der til for at opnå dette?? Jeg har
forsøgt at lege med ucfirst.. dvs,

str_replace(ucfirst($sogeord), "<b><font
color=#CC6600>'.ucfirst($sogeord).'</font></b>",$brodtekst);

men den holder heller ikke.. suggestions??

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 15-06-02 17:10

> Hvis fx søgeordet er kajak, fungerer det ok, bortset fra, at den ikke
> fanger Kajak i teksten..

Kig på:
http://www.php.net/manual/en/function.str-replace.php

Specielt kommentaren fra 14-Feb-2002 11:08.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Bo Dudek

Dato : 15-06-02 17:18

>Kig på:
>http://www.php.net/manual/en/function.str-replace.php
>
>Specielt kommentaren fra 14-Feb-2002 11:08.
har kigget, men fandt en løsning, som jeg kan forstå

først har jeg brugt str_replace på $sogeord.. derefter har jeg sat
$sogeord_2=ucfirst$sogeord;

og derefter lavet en str_replace på $sogeord_2

det virker, og jeg fatter det ;)

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 15-06-02 17:25

> det virker, og jeg fatter det ;)

Og du er sikker på du aldrig kommer til at søge på ord, hvor andre
bogstaver, end det første, varierer? Det eneste du skal gøre ved
highlight funktionen er jo at inkludere den, samt tilrette HTML koden i
den. Den er IMHO meget pænere.