Blæksprutte spørgsmål
Fra : ronny

Dato : 15-06-02 11:50

Hej alle :)

Jeg har lige et spørgsmål vedrørende blæksprutter. Jeg fik på en tapasbar
serveret en tallerken blæksprutte med sugekopper, arme og hele molevitten.
Ad ad ad. Men da jeg var oppe at spise i "the dining room" fik jeg i en
degustations menu de lækreste ringe i en salat. Spørgsmålet er: hvor sidder
blækspruttens "mørbrad" (altså det lækre kød)?

Venlig hilsen
Peter

Fra : T. N.

Dato : 15-06-02 18:10

"ronny" <m11000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Spørgsmålet er: hvor sidder
> blækspruttens "mørbrad" (altså det lækre kød)?
> Venlig hilsen
> Peter

Hej Peter
Det lækre kød 'mørbraden' er selve kroppen på dyret.
de har en lang krop, som er hul, det vil sige at når den er renset for
indmad, kan de skære den i skiver og på den måde få ringe.
Armene skal man nu heller ikke afskrive, de kan smage utrolig lækkert, stegt
med persille, hvidløg, citron og olivenolie.

håber det besvarede dit svar
Thomas Nedergaard

Fra : ronny

Dato : 15-06-02 20:50

Ja tak :)

Jeg er taget på sommerfiskeri i sydspanien *GG*

God sommer

Hilsen
Peter

Fra : Astrup

Dato : 15-06-02 23:01

Nu må jeg så lige spørge!
Jeg er holdt op med at spise de blæksprutte ringe man kan købe i butikkerne
da jeg hørte at det var tarme og alt muligt andet skrammel der er i!

Er det sandt eller???