Virtual hosts med lidt php-apache-fiks-fak~
Fra : Thomas Skyt

Dato : 15-06-02 11:28

Hej,

jeg går rundt med en idé til et lille php-script til automatisk
generering af virtualhosts - virtuelle virtualhosts forstået således at
scriptet udlæser queryen og gennem den ser hvilken host der skal
kontaktes, eks. abc.domæne.dk - i dette tilfælde vil den så med nogle
kunst-tricks internt redirecte til /home/domæne.dk/abc_html istedet for
at vise /home/domæne.dk/public_html.

Er der nogen der har erfaring med dette eller idéer til det?

Jeg har brug for det til min websider da jeg ikke gider skulle rende og
sætte nye virtualhosts op det ene øjeblik og rive andre ned det næste -
så hellere overlade det til brugeren med et simpelt php-sql baseret
interface og dette lille script.

/Thomas Skyt
--
Sofagang/DK - sofagang.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-06-02 13:51

Thomas Skyt <thomas@sofagang.dk> wrote in

> [...]
> vil den så med nogle kunst-tricks internt redirecte til
> /home/domæne.dk/abc_html istedet for at vise

Prøv at kigge på mod_vhost_alias, den kan ca. det du vil.
Ellers er der et par eksempler med mod_rewrite i manuelen til apache.

Svjv kan PHP ikke ændre document_root på en vhost.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : WebmDK

Dato : 15-06-02 17:13

Du kan på www.genner.dk/mogens/script_system finde et php script til