Californien
Fra : Henrik Bøggild

Dato : 11-02-01 11:15

Jeg er ved at finde musik til en temafest om Californien. Musikken må derfor
gerne indeholde California – San Francisco – Los Angeles – etc. i titlen.
Jeg har fundet følgende, men er nu ved at løbe tør. Input og ideer modtages
med tak.

Beach Boys - California girls
Red Hot Chili Peppers - Californication
Tupac and Dr. Dre - California love
The Eagles - Hotel California
The mamas and the papas – California dreaming
Led Zeppelin – Going to california
It Never rains in southern California
Tony Bennet – I left my heart in San Francisco
Brdr. Olsen – San Francisco

Henrik

Fra : Christina Estrup

Dato : 11-02-01 11:35

"Henrik Bøggild" wrote:

> [...]
> Jeg har fundet følgende, men er nu ved at løbe tør. Input og ideer modtages

Arlo Guthrie - Coming Into Los Angeles

mvh
Christina
--
I wish I was in Wellington, the cafes and the bars,
The music and the theatre and the old cable cars

The Mutton Birds - "Wellington"

Fra : Karsten

Dato : 11-02-01 11:43

"Henrik Bøggild" <boggild@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gerne indeholde California - San Francisco - Los Angeles - etc. i titlen.
> Jeg har fundet følgende, men er nu ved at løbe tør. Input og ideer

Mylene Farmer: California

Fra : Martin Juhl Mikkelse~

Dato : 11-02-01 12:49

Frank Sinatra - LA is my lady (den er ikke det fedeste Frankie lavede, men
den handler da om LA)
Scott MacKenzie - San Francisco (den ultimative hippie-tune!!)

Henrik Bøggild <boggild@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:%Bth6.38873$l57.1811475@news000.worldonline.dk...

Fra : Rick Madsen

Dato : 11-02-01 14:17

Joni Mitchell - California
Grateful Dead - West L.A. Fadeaway
Cheech & Chong - Born in East L.A.

Ellers er Kalifornisk musik grupper som Love,Country Joe and the Fish,
Jefferson Airplane,Moby Grape,Jane's Addiction bl.m.a.

hvm

--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Uffe Christensen

Dato : 11-02-01 15:27

George Harrison/Beatles: Blue Jay Way
(Handler om en nat, hvor Harrsion for vild i tågen i Los Angeles. Findes på
Magical Mystery Tour)

UffeC

Fra : Morten Guldager

Dato : 11-02-01 15:09

On Sun, 11 Feb 2001 11:14:39 +0100, Henrik Bøggild <boggild@image.dk> wrote:
>Jeg er ved at finde musik til en temafest om Californien. Musikken må derfor
>gerne indeholde California – San Francisco – Los Angeles – etc. i titlen.

The Doors, L.A. Woman

/Morten

Fra : Rick Madsen

Dato : 11-02-01 15:14

Morten Guldager foreslog:

> The Doors, L.A. Woman

Randy Newman - I Love L.A.

hvm
--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 11-02-01 15:19

"Henrik Bøggild" wrote...
> Jeg er ved at finde musik til en temafest om Californien. Musikken må
derfor
> gerne indeholde California – San Francisco – Los Angeles – etc. i titlen.

Dead Kennedys: California Über Alles

mvh. Lars

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 11-02-01 22:10

Semisonic: "California"

Henrik Bøggild <boggild@image.dk> skrev i artiklen

Fra : Tinka

Dato : 11-02-01 23:41

The Jayhawks: "Nevada, California"
Geneva: "Rockets Over California"
Subcircus: "Filthy F*cker" (om en ferie i LA)

Tinka
--
----
who i wonder

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Lars Bargmann

Dato : 12-02-01 08:57

Ozzy Osbourne : Old L.A. Tonight.....

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-02-01 12:46

<boggild@image.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har fundet følgende, men er nu ved at løbe tør. Input og ideer modtages

Cheech & Chong: born in east L.A.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Hanne

Dato : 12-02-01 23:48

> [...]
derfor
> gerne indeholde California - San Francisco - Los Angeles - etc. i

John Denver har vist også lavet en sang om San Francisco. Ikke meget
hjælp men lidt har vel også ret

Hanne

Fra : Lars K. Nielsen

Dato : 13-02-01 12:35

"Hanne" <diva1@ofir.dk> wrote in message

> Henrik Bøggild <boggild@image.dk> skrev i en
> derfor
> titlen.

Roy Orbison, California Blue

Fra : John Thomsen

Dato : 13-02-01 15:35

<boggild@image.dk> wrote:

>Jeg er ved at finde musik til en temafest om Californien. Musikken må derfor
>gerne indeholde California – San Francisco – Los Angeles – etc. i titlen.

Skal det absolut være i titlen...?
Det foresvæver mig John Denver også har haft nogle, og at der f.eks.
omtales L.A. i "Leaving on a Jet-plane" ...

Venligst
John

Fra : Rick Madsen

Dato : 13-02-01 16:43

John Thomsen skrev:

> Skal det absolut være i titlen...?
> Det foresvæver mig John Denver også har haft nogle, og at der f.eks.
> omtales L.A. i "Leaving on a Jet-plane" ...

Ja,i så fald åbner det for en gigantisk væld af numre; Led Zeppelins
'Sick Again',masser af Joni Mitchells sange(praktisk taget hele hendes
'Court and Spark'-album),Frank Zappa,Metallica,Grateful Dead,Motley
Crüe(!)og alle dedér rædsomme 80´er 'HairBands',Lee Ritenour,Toto,Tommy
Tedesco,og masser og masser andre...

hvm
--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-02-01 15:59

"Henrik Bøggild" wrote:

> [...]
> Jeg har fundet følgende, men er nu ved at løbe tør. Input og ideer modtages

Både The Doors og Billy Idol har lavet en sang ved navn L.A. Woman.
Om det er den samme ved jeg ikke. Har kun hørt Billy Idol's.

Fra : Rick Madsen

Dato : 13-02-01 16:32

Robert Eriksen skrev:

> Både The Doors og Billy Idol har lavet en sang ved navn L.A. Woman.
> Om det er den samme ved jeg ikke. Har kun hørt Billy Idol's.

Jep,det er den samme sang.

hvm

--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Uffe Christensen

Dato : 13-02-01 19:42

....og Doors-udgaven er klart at foretrække. Hør den!!

UffeC