variabler går tabt i apache.
Fra : Kristian Jørgensen

Dato : 15-06-02 03:52

Hej, hvis jeg eks laver en form og action og dermed submitter noget
data til en php side, så kan jeg ganske rigtig se at variablen bliver
sendt med, men jeg kan ikke vise den. Det er meget skørt, synes jeg,
og det virker nemlig fint på min ftp.

Kort fortalt:
Jeg får en linje, der hedder:
http://localhost/2.php?fornavn=Anders

Men en $fornavn i 2.php giver intet resultat.

På mit domain er der ingen problemer. Det er noget mystisk, men det er
jo nok noget, jeg ikke har fået slået til i Apache, men hvad skal jeg
gøre?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-06-02 07:05

On Sat, 15 Jun 2002 04:51:43 +0200, Kristian Jørgensen
<kriller2@hotmail.com> wrote:

>Jeg får en linje, der hedder:
>http://localhost/2.php?fornavn=Anders
>
>Men en $fornavn i 2.php giver intet resultat.

Du bruger sikkert en nyinstalleret PHP. I dens standardinstallation
bliver værdier smidt ind udefra ikke uden videre gemt i almindelige
variable. Kig på:
http://www.php.net/manual/en/language.variables.predefined.php
http://www.php.net/release_4_1_0.php

Det er en god ting.

Du finder sikkert "Anders" i $_REQUEST['fornavn'].

>På mit domain er der ingen problemer. Det er noget mystisk, men det er
>jo nok noget, jeg ikke har fået slået til i Apache, men hvad skal jeg
>gøre?

Det er php.ini, der bestemmer denne egenskab. Hvis du vil have den
gamle opførsel, så sæt register_globals til on.

Men læs gerne ovenstående links først.
--
- Peter Brodersen