Update driver / Win2000?
Fra : Duck Trucks Inc.

Dato : 11-02-01 10:38

Hej,

Jeg har et V6800 Geforcekort og Windows 2000.

Mit spørgsmål er om opdatering af driverne til kortet.

Før havde jeg Windows98, og når jeg skulle opdatere driverne
til kortet så fjernede jeg de gamle ved at installere en stadard
VGA driver som så overskrev de gamel. Herefter genstartede jeg
computeren, og installere så de nye drivere til kortet.

Nu har jeg så Windows2000, og synes ikke helt jeg kan gøre det
samme? Her kan man nemlig ikke gå ind og installere en standard
VGA driver?!? Den er simpelthen ikke på listen over Windows
drivere?

Jeg kan gå ind i Device manager og update driveren men det virker
ikke helt. Jeg har lige prøve at update min driver, men der skete
ikke en fis?!

Er der noger der ved hvordan man gør det rigtigt under W2K?

Fra : Thomas Jari

Dato : 11-02-01 19:22

Gå ind i kontrolpanel -> Tilføj/fjern software, og fjern den gamle driver
der.

Mvh
Thomas

Fra : Duck Trucks Inc.

Dato : 11-02-01 22:43

> Gå ind i kontrolpanel -> Tilføj/fjern software, og fjern den gamle driver
> der.

OK tak!

Jeg ved ikke om det er mig der er ved at blive skør men:

Jeg har netop reinstalleret Win200 Prof. Før det havde jeg
til mit kort prøvet følgende drivere: 6.32, 6.47, 7.17-2.
(NVidia).

Hver gang fik jeg betydelige performance forbedringer.

Ingen problemer overhovet.

Nu, efter reinstallation, startede jeg så med at installere
7.17-2. Men her opdagede jeg nu noget underligt! Jeg kunne
lige præcis ikke vælge den opløsning som jeg altid har brugt,
nemlig 1152 x 864 ?!? Men stort set alle andre kunne jeg vælge.

Så gik jeg et skridt tilbage og installere 6.47. Her kan jeg
sagtens vælge 1152 x 864.

Er det der nogle der har et fornuftigt bud på hvad det er der
sker?

Altså fra 6.47 til 7.17-2 har jeg en forskel på 100-150 point
i 3DMarks så det har som sådan ingen betydning, men det undrer
mig nu alligevel en lille smule.