Hjælp! Søges opskrift med jordbær til en t~
Fra : Peter Haldgaard

Dato : 14-06-02 19:23

Hej NG

Jeg søger en opskrift med jordbær i en tærte eller bradepande. Der må bare
ikke indgå husblas.

Det haster meget da jeg skal bruge den i morgen til middag.

Med venlig hilsen

Peter Haldgaard

Fra : netper

Dato : 14-06-02 20:32

"Peter Haldgaard" skrev d. 14-06-02 19:23 dette indlæg :
> [...]
bare
> ikke indgå husblas.
>
> Det haster meget da jeg skal bruge den i morgen til middag.

Hej peter

Hvad med denne her

Sprød jordbærtærte

Bund:
4 dl. hvedemel
150 g. smør
1 æg

Fyld:
3 dl. piskefløde
1 æg
1 spsk. maizena
3 spsk. sukker
1-2 spsk. vaniliesukker
500 g. jordbær i skiver
1 dl. ribsgelé

Hak mel og smør sammen, tilsæt ægget og ælt det hurtigt sammen til en
dej. Brug evt. foodprocessor. Lad dejen hvile i køleskabet i ca. 30 min.
Pisk fløde, æg, maizena og sukker sammen i en gryde. Lad det koge op
under omrøring til en tyk creme og smag til med vaniliesukker.
Afkøl.

Rul dejen ud og læg den i en tærteform med aftagelig bund. Prik dejen og
bag tærtebunden ved 200 ° i 15-20 min. Afkøl.

Fordel cremen i tærtebunden, læg de skivede jordbær dekorativt ovenpå.
Smelt ribsgeléen og fordel den over jordbærrene. Lad tærten stå koldt,
til geléen er stivnet.

Fundet på http://www.dk-kogebogen.dk

Mvh
Per