Ingen serielport
Fra : The_MaXx

Dato : 14-06-02 19:07

Hej gruppe.

Jeg har et problem da jeg gerne vil slutte en seriel enhed til en bærbar der
af en eller anden grund ikke har en serielport. Den har istedet USB. Mit
spørgsmål er so om de er muligt at få et omformer stik fra seriel til enten
USB eller PS/2 og noget software der kan få den til at virke som om den
sidder på en af COM-portene.
Helt specifikt handler det om at får tilsluttet en Garmin GPS45 til en
bærbar med det Levende Søkort.

The MaXx

Fra : Villy Jensen

Dato : 15-06-02 14:55

> [...]
> sidder på en af COM-portene.
> Helt specifikt handler det om at får tilsluttet en Garmin GPS45 til en

.... har i dag set en 'portreplikator' hos Merlin i Lyngby ...:

USB 1.1 ind (tilkobles PC)
1 parallelport
1 serielport
(og nok 2 USB ud)
Strømforsynes af medfølgende trafo
(Pris ??)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Kim Jensen

Dato : 17-06-02 09:17

On Fri, 14 Jun 2002 20:07:20 +0200, "The_MaXx" <the_maxx80@hotmail.com> wrote:

> [...]
>USB eller PS/2 og noget software der kan få den til at virke som om den

F.eks.: http://www.aten.com.tw/aten%20uc-232a.htm

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data