fra HTML til tiff
Fra : nikolaj

Dato : 14-06-02 10:27

Jeg er på jagt efter et program, der kan lave HTML til TIFF.

1. Man skal i princippet blot angive en url til ens HTML-dokument, herefter
ordner programmet resten.

Det er underordnet om HTML'en først laver tingene til en PDF eller en GIF -
er der nogle, der har erfaringer indenfor dette?

Mvh. Nikolaj

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-06-02 10:46

nikolaj wrote:
> Jeg er på jagt efter et program, der kan lave HTML til TIFF.

Er det et program du ved findes? (det lyder sådan, men det forekommer
mig mærkeligt)

Hvis ikke, har jeg skrevet lidt om en løsning herunder

> [...]
>
> Det er underordnet om HTML'en først laver tingene til en PDF eller en GIF -
> er der nogle, der har erfaringer indenfor dette?

html -> pdf kan php klare med en udvidelse - se manualen

pdf -> tiff må du så kunne klare med grafikprogram - måske endda med
phps image-modul?

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : DUdsen

Dato : 14-06-02 12:58

Jesper Brunholm wrote:

> [...]
>
> html -> pdf kan php klare med en udvidelse - se manualen
>
> pdf -> tiff må du så kunne klare med grafikprogram - måske

Hvis det er basret på imagemagick burde det kunne, eller kan du
lave et kald til convert, der er et biled filter.
Hvis html2ps er instaleret kan convert iøfrigt klare html til
tiff direkte.
Det skal bemærkes at convert er et unix program og derfor ikke
vil værre at fremskaffe på windows servere.

--
Daniel Udsen <dudsen@gjk.dk>
Køer er gudommlige www.koen.dk

Fra : Christian Joergensen

Dato : 14-06-02 13:13

On Fri, 14 Jun 2002 13:57:50 +0200, DUdsen wrote:

> Hvis det er basret på imagemagick burde det kunne

Der ligger en extension til imagick funktion i PECL:
<http://pear.php.net/manual/en/pecl.imagick.php>

Jeg sad og hjalp en kammerat med at installere dem på hans debian
(unstable) box i aftes - og skrev lidt notater undervejs. Jeg sætter dem
lige ind her, hvis det skulle have interesse :)

Du skal have flg. pakker:
- php4
- php4-dev
- libmagick++5-dev

Kør følgende kommando for at logge på CVS serveren (intet password)
$ cvs -d :pserver:cvsread@cvs.php.net:/repository login

Derefter hentes filerne ned:
$ cvs -d :pserver:cvsread@cvs.php.net:/repository co pear/PECL/imagick

Så hopper vi ind i imagick dir'et:
$ cd pear/PECL/imagick/

Derefter kører vi phpize (fra php4-dev pakken) for at generere et
configure script (skid på de warnings der måtte komme):
$ phpize

Så køres configure scriptet (og du retter evt. fejl der måtte komme):
$ ./configure

Nu skal vi have startet kompileringen:
$ make

Vores modul bliver derefter placeret i modules/ dir'et - De skal kopieres
over i extension-dir'et (her skal vi være root):
# cp modules/imagick.so /usr/lib/php4/20020429/

--
Christian Jørgensen | Never test for a bug you don't know how to fix.
http://www.razor.dk |

Fra : nikolaj

Dato : 15-06-02 01:20

Perfekt - den der kommer jeg lige til at checke op på!

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 14-06-02 18:48

http://www.imagemagick.org/ skriver da at der findes Windows-udgaver.

--
Mvh,
Kristian Risager Larsen - http://kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : DUdsen

Dato : 14-06-02 19:15

Kristian Risager Larsen wrote:

> http://www.imagemagick.org/ skriver da at der findes
> Windows-udgaver.

Så er det bare min viden der er ved at værre antikviteret.

Fra : Tomasz

Dato : 14-06-02 20:13

hvad med Adobe Acrobat Distiller og Photoshop.

MVh
Tomasz

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne